جعفرزاده خبرداد: پیش بینی ۷ پروژه ملی ضروری در بودجه ۹۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بودجه از دو بخش احکام و ارقام تشکیل می‌شود، تصریح کرد: احکام می تواند تابع زمان نباشد اما همیشه از دولت ها تقاضا داریم دو ماه قبل از تاریخ مقرر ارائه بودجه از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بودجه از دو بخش احکام و ارقام تشکیل می‌شود، تصریح کرد: احکام می تواند تابع زمان نباشد اما همیشه از دولت ها تقاضا داریم دو ماه قبل از تاریخ مقرر ارائه بودجه از سوی دولت به مجلس نشست مشترکی برای بررسی احکام تشکیل شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان به بسیاری از اقدامات در فضای تعاملی سرعت بخشید تا مشکل مردم رفع شود، افزود: در هر حال به موضوع بودجه انبساطی یا انقباضی ورود نمی کنیم اما دولت در تنظیم بودجه باید یکسری ملاحظات را در نظر بگیرد.jafarzadeh5

وی در توضیح مطلب فوق ادامه داد: کاهش هزینه ها و صرفه جویی یکی از اقداماتی است که در بودجه باید لحاظ شود به عبارتی دولت فضای ریاضتی را از خود آغاز کند و همزمان به سختی هایی که مردم وارد می شود دولت نیز این سختی ها را متحمل شود.

این نماینده مردم مجلس نهم با تاکید بر اینکه مجلس امسال با جدیت مقابل افزایش هزینه های جاری دولت به غیر از حقوق و دستمزد ایستاده، افزود: برخی موضوعات حساسیت‌هایی دارد که رهبری نیز بر روی آنها حساس است.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: موضوع دوم انضباط مالی است که دولت باید مد نظر داشته باشد؛ انضباط مالی و قانون گرایی از جمله شروط مجلس در بودجه است.

وی با بیان اینکه اهداف اسناد بالادستی نیز باید در بودجه تحقق یابد، ادامه داد: بودجه باید مطابق برنامه پنجم، سند چشم انداز و قانون اساسی بسته شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه از طرفی دولت به جای کاهش بودجه عمرانی، بودجه جاری را در بودجه ۹۳ باید کاهش دهد، تصریح کرد: افزایش بودجه عمرانی به رفع مشکلات مربوط به اشتغال کمک می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: دولت در نظر دارد ۷ پروژه ملی جدید و ضروری عمرانی را در بودجه  سال آینده لحاظ کند اما این مطلق نیست به دلیل اینکه در مواردی امکان دارد پروژه هایی به تشخیص رهبری، رئیس جمهور یا رئیس مجلس ضرورت داشته باشد.

وی تاکید کرد: در مجموع دولت به تولید و اشتغال در بودجه توجه جدی داشته باشد.

جعفرزاده ایمن آبادی در بخش دیگری از اظهاراتش به بودجه هدفمندی یارانه های در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت:‌ هدفمندکردن یارانه ها باید از افزایش حجم نقدینگی در جامعه و تورم جلوگیری کند یعنی دولت روش اجرای هدفمند کردن یارانه ها را در جهتی هدایت کند که از افزایش نقدینگی، کاهش ارزش پول، افزایش تورم جلوگیری کند و رکود از شرایط فعلی خارج شود.

وی ضمن تشکر از عملکرد دولت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در تعامل با مجلس گفت:‌ عملکرد دولت زمانی باید بررسی شود که کتابچه بودجه به دست مجلس برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بودجه ۹۳ چهارشنبه به مجلس ارائه می شود گفت: در دولت قبل همیشه کارشناسان برای تنظیم بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس حضور می یافتند اما در سال جاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی مجلس هر زمانی که در خواست کردیم در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا کرده است و  پاسخگو بود و همیشه برای حضور در جلسات آمادگی دارد.

Share