عصر پنج شنبه 14 آذر

بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور با حضور استاندار و قوی ترین مرد جهان افتتاح شد +حاشیه ها

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،عصر امروز بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور با حضور استاندار، دو تن از نمایندگان مردم رشت و مدیران ادارات گیلان ، شهردار کلانشهر رشت، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و حسین رضا زاده که بعنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت ،بانام شهید باستانی شعار افتتاح گردید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،عصر امروز بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور با حضور  استاندار، دو تن از نمایندگان مردم رشت  و مدیران ادارات  گیلان ، شهردار کلانشهر رشت، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و حسین رضا زاده  که بعنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت ،بانام شهید باستانی شعار افتتاح گردید.

pole bastani shoar  (3)

دکتر جمشیدی چناری، رئیس شورای شهر ضمن تقدیر از تلاش های معانت عمرانی استانداری ،سرپرست و مدیران شهرداری گفت: همزمان با افتتاح این تقاطع و به منظور تاکید بر ایمنی سازه بتنی، ماشین های سنگین شهرداری بر روی پل رژه خواهند رفت تا  شهروندان اطمینان خاطر یابند.

استاندار گیلان در ادامه ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه عظیم،اذعان داشت: طی مذاکراتی که با مهندس ترکان صورت گرفته، راه آهن رشت – انزلی در اعتبارات سال جاری پایدار شده و مسیر انزلی به آستارا نیز از طریق فاینانس کشور چین در قالب طرح ملی کریدور شمال و جنوب و غرب و شرق به صورت فرامنطقه ای در حال ساخت است.pole bastani shoar  (21)

مهندس اوسط مقدم، معاون فنی و عمرانی شهرداری کلانشهر رشت بر کیفیت و ایمنی این پروژه تاکید کرد و گفت: تقاطع غیر همسطح شهید باستانی شعار، بزرگترین تقاطع غیر همسطح استان های شمالی کشور است.

وی یاد و خاطره شهیدان قلی پور و باستانی شعار را گرامی داشت و افزود:  این تقاطع در راستای بهبود بار ترافیکی در میدان های شهید باستانی شعار و میدان شهید قلی پور و در نتیجه بهبود وضعیت ترافیک در مسیر بلوار قلی پور، بلوار اردشیری و گلباغ نماز احداث شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری مشخصات فنی و اجرایی پل را تشریح کرد و خاطر نشان ساخت: این پل دارای ۲۶ دهانه ۲۵ الی ۴۴ متری است و شامل دو باند عبود رفت و برگشت مجزا است،طول پل: ۱۱۰۰ متر و عرض آن ۵/۱۷  متر بوده و با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال شامل: اجرای پل و تاسیسات برقی، آسفالت، تملک زمین و جابجایی تاسیسات در مدت ۳ سال (آذرماه ۱۳۸۹-۱۳۹۲) به طول انجامیده است.

 فرهاد شوقی،عضو شورای شهر رشت در حاشیه این مراسم عبور ماشین آلات سنگین شهرداری از روی پل باستانی شعار را آزمایشی برای کارایی پل در روز افتتاح خواند و افزود: این پل از دومیدان مهم شهر عبور می کند و پل باستانی شعار نیازمند چند گردش به چپ و راست است.

به گفته وی،کارهای مطالعاتی در کمیسیون عمران شورای شهر برای ایجاد بحث گردش به چپ و راست در این پل پیگیری می‌شود

گفتنی است پس از افتتاح رسمی تقاطع غیر همسطح باستانی شعار، ۲۰ماشین سنگین سازمان خدمات موتوری شهرداری، از روی پل رژه رفتند.

pole bastani shoar  (14)

از حاشیه های این افتتاحیه باید به زمزمه های دوتن از مدیران کل مبنی بر اضطرابشان از حرکت ماشین آلات بر روی پل تازه افتتاح شده و فرو ریختن آن بر سر میهمانان اشاره کرد و دیگر آنکه یکی از اعضای شورای شهر با شروع مراسم رژه خودرویی فرزندش را به داخل خودرو هدایت نمود که درصورت خرابی پل صدمه ای به او نرسد.

به گزارش دیارمیرزا، البته نباید این ماجرا را فراموش کرد که در چندماه گذشته قسمتی از پل که قرار بود آخرین بخش بتن ریزی در این پروژه باشد نشست نموده بود و خرپاها و تیرهای حامل تحتانی پل را کاملا خمیده شد.امید است که بعد از افتتاح رسمی پل باستانی شعار دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share