قدردانی کلوب خبرنگاران هانوفر از پرفسور سمیعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امسال جایزه حلقه‌ی لایبنیتز آلمان به پرفسور مجید سمیعی اهدا شد. پرفسور سمیعی می‌خواهد ۱۰۰ جراح جوان آفریقایی را به آلمان آورده، آنها را آموزش دهد تا پس از بازگشت پزشکان دیگری را برای قاره آفریقا پرورش دهند. جایزه حلقه لایبنیتز (لایبنیتزرینگ) آلمان برای طرح آفریقا صدِ پرفسور سمیعی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امسال جایزه حلقه‌ی لایبنیتز آلمان به پرفسور مجید سمیعی اهدا شد. پرفسور سمیعی می‌خواهد ۱۰۰ جراح جوان آفریقایی را به آلمان آورده، آنها را آموزش دهد تا پس از بازگشت پزشکان دیگری را برای قاره آفریقا پرورش دهند.IMAGE634854034723029353-300x180

جایزه حلقه لایبنیتز (لایبنیتزرینگ) آلمان برای طرح آفریقا صدِ پرفسور سمیعی به این پزشک نامدار اهدا شد. این جایزه را کلوب خبرنگاران هانوفر به کسانی اهدا می‌کند که موفق شده‌اند فعالیت ویژه‌ای در زمینه علوم، حقوق بشر یا اقدامات بشردوستانه انجام دهند؛ اقداماتی که به توسعه و پیشرفت در نقاط مختلف جها‌ن یاری رسانند. پرفسور سمیعی زاده رشت است و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را آن‌جا به پایان برده است.
کلوب خبرنگاران هانوفر  جایزه حلقه لایبنیتز را به خاطر تلاش پرفسور سمیعی برای آموزش پزشکانی از قاره آفریقا به او داد.  پرفسور سمیعی در این مراسم گفت: این جایزه نه به من، بلکه به قاره‌ای با نزدیک به یک میلیارد جمعیت اهدا شد. پرفسور مجید سمیعی، از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب جهان است و تا کنون جوایز بسیاری دریافت کرده. او می‌گوید این جایزه برایش ارزش ویژه‌ای دارد، چون برای کمک به قاره‌ای است که به نسبت جمعیت‌اش به شدت از امکانات پزشکی محروم است.

به گفته‌ی پرفسور سمیعی میزان مرگ و میر در آفریقا بر اثر صدمات مغزی سه برابر بیماری ایدز است.لایبنیتز رینگ معادل ۱۵ هزار یورو (بیش از ۲۰ هزار دلار) ارزش دارد و هرسال به فراخور برنده آن طرحی جدید روی آن حک می‌شود. بر روی حلقه اهدائی به پرفسور سمیعی، قاره آفریقا و مغز انسان حک شده است. جایزه لایپنیتز رینگ در سال ۲۰۰۴ به شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل اهدا شد. پرفسور مجید سمیعی از اولین جراحان مغز و اعصاب بود که دست به جراحی میکروسکوپی زد. او صدها مقاله و ۱۷ جلد کتاب نوشته است. او پس از سفر به آلمان، تحصیل در رشته‌های زیست‌شناسی و پزشکی را در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ در شهر ماینتس شروع کرد و متخصص جراحی مغز و اعصاب شد.

سخنران اصلی این مراسم گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان بود. او از اهمیت حضور پرفسور سمیعی در آلمان و شهر هانوفر سخن گفت.  شرودر خاطر نشان کرد که پرفسور سمیعی شاگردان زیادی در سراسر جهان تربیت کرده‌ که اکنون در کشورهای مختلف مشغول فعالیت‌‌اند. صدراعظم پیشین آلمان ضمن قدردانی از زحمات سمیعی به این نکته اشاره کرد که سمیعی پایه‌گذار مرکز بین‌المللی علوم اعصاب INI در شهر هانوفر ‌است که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است و شهرتی جهانی دارد.
گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان گفت: اگر کسی به ایران سفر کرده باشد و ایرانی‌ها را بشناسد، آنوقت متوجه می‌شود که انگیزه قوی سمیعی برای گسترش دانش‌اش از کجا سرچشمه گرفته است.

دراین مراسم بسیاری از جراحان مغز واعصاب برجسته‌ی جهان و چهره‌های سرشناس سیاسی و رسانه‌ای آلمان شرکت داشتند.
یان هوفر، رئیس گویندگان شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان که در این مراسم شرکت داشت نیز به دست‌آوردهای پرفسور مجید سمیعی پرداخت و از او قدردانی کرد./بهار نیوز

Share