خسارات سیل در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بارش شدید باران، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در گیلان خساراتی برجا گذاشته است. فومن معابر و منازل حدود هزار خانوار شهری و روستایی فومن دچار آبگرفتگی شده است. بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها موجب خسارت و قطع راه ۱۳ روستای فومن شد . به ۲۰۰ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بارش شدید باران، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در گیلان خساراتی برجا گذاشته است.

فومن

معابر و منازل حدود هزار خانوار شهری و روستایی فومن دچار آبگرفتگی شده است. بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها موجب خسارت و قطع راه ۱۳ روستای فومن شد . به ۲۰۰ خانه و واحد تجاری در شهر فومن بر اثر بارش شدید باران و آبگرفتگی خسارت وارد شد . رانش کوه در روستای فوشه فومن به یک خانه و جایگاه نگهداری دام خسارت وارد کرد و موجب کشته شدن ۶ راس دام شد . فرماندار فومن اعلام کرد: بر اثر جاری شدن سیل و آبگرفتگی، همه مدارس شهری و روستایی فومن چهارشنبه تعطیل شد .

صومعه سرا

از صومعه سرا هم خبر رسید ۲۵ روستای این شهرستان گرفتار سیل و آبگرفتگی شده است. میرزاحسینعلی زاده فرماندار صومعه سرا خبر داد : ۵۰ خانوار روستای فلاح آباد این شهرستان به علت طغیان شدید رودخانه این روستا در مسجد اسکان داده شدند. سیل جاده پیربازار به ضیابر در روستای شیخ محله را مسدود کرد.

شفت

خبرها از شفت حاکی است بارش شدید باران باعث طغیان شدید رودخانه های سیامزگی وامامزاده ابراهیم و قطع راه ارتباطی ۳۰ روستای این شهرستان شد. به گفته جواد شفیعی ثابت فرماندار شفت سیل موجب قطع گاز ۳ روستا، آب آشامیدنی ۵ روستا و تلفن ثابت ۶۰۰ مشترک در این شهرستان شده است .

رشت

بارش شدید باران در رشت موجب آبگرفتگی معابر و خیابان ها، طغیان رودخانه ها به ویژه رودخانه پسیخان و آبگرفتگی خانه ها شده است .

رودبار

از رودبار خبر رسید سیل موجب بسته شدن زیرگذر اسطلح جان به آزاد راه رشت – قزوین، تخریب جاده دیورش – کوهکنه – شهر بیجار شده است . رانش زمین موجب بسته شدن آزاد راه قزوین به رشت در منطقه فرشک – حشمت آباد – رشته رود و جاده قدیم امامزاده هاشم به رودبار شده است . در املش هم بارش شدید باران موجب خسارت به دیوار حفاظتی روستای حاجی آباد شد. همچنین سیل در روستای جورکاسر موجب اختلال در رفت و آمد ۳۵ خانوار روستایی شد.

رودسر

مهدی جعفری فرماندار املش خسارت سیل در این منطقه را ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد. در رودسر جاری شدن سیل موجب تخریب پل ماچیان شد .

امداد رسانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اعلام کرد : ۹۹ امدادگر در قالب گروه های ۳ نفره با تجهیزات کامل به فومن و شفت و منطقه پسیخان رشت اعزام شدند تا به خانوارهای گرفتار در سیل امدادرسانی کنند . بارش شدید باران در گیلان همچنان ادامه دارد . هواشناسی گیلان پیش بینی کرد بارش باران تا پایان هفته ادامه می یابد.

Share