ایرج ندیمی در نطق میان‌دستور مجلس مطرح کرد:

طبقات برخوردار چه نیازی به یارانه دارند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در نطق میان‌دستور امروز(یک‌شنبه) مجلس با اشاره به مشکلات مردم در زمینه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت:‌ مردم حق دارند این سؤال را از ما بپرسند که آیا کمک‌های جبرانی یارانه نباید بر اساس قانون و درآمدهای خانوار توزیع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در نطق میان‌دستور امروز(یک‌شنبه) مجلس با اشاره به مشکلات مردم در زمینه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت:‌ مردم حق دارند این سؤال را از ما بپرسند که آیا کمک‌های جبرانی یارانه نباید بر اساس قانون و درآمدهای خانوار توزیع شود.

وی با بیان اینکه اگر قرار است به مردم کمک کنیم باید دهک‌های پائین را در اولویت قرار دهیم، تصریح کرد: طبقات برخوردار چه نیازی به اینگونه کمک‌ها دارند؟

نماینده مردم لاهیجان با اشاره به تحریم‌های تحمیل شده از سوی غرب به کشورمان اظهار داشت: این تحریم‌ها اثر منفی دارد اما ما امیدواریم که از فرصت ایجاد شده به دلیل این تحریم‌ها استفاده کنیم و منابع خود را به سمت تولید برده و از رقابت‌های کاهنده میان دولت و بخش‌های خصوصی تعاونی تکرار نشود.nadimi

وی ادامه داد: مردم از دولت انتظار دارند که بخش خصوصی وارد پروژه‌ها شود و حتی مسئولیت بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام و تمام شده را برعهده بگیرد.

ندیمی با اشاره به مسئله کسری بودجه از نمایندگان خواست که زودتر موضوع این کسری را حل کنند و تأکید کرد: از دولت نیز می‌خواهم که تخصیص بودجه‌های عمرانی به استان‌ها را تصریح کند.

نماینده مردم سیاه‌کل در بخش دیگری از نطق خود موضوع آموزش عالی و استفاده از توان دانشگاهی در کشور را مد نظر قرار داده و افزود: باید در موضوع آموزش عالی تجدید نظر شود؛ چرا نباید پایان‌نامه‌ها تجاری‌سازی شده و با هدف حل مشکلات تنظیم شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از تولید مقاله برای ژورنال‌های خارجی اظهار داشت: نمی‌توان این موضوع را تحمل کرد که هزاران مقاله از سوی دانشگاهیان ما برای حل مشکلات غربی‌ها تولید و در مجلات علمی آنها چاپ شود.

وی با بیان اینکه این مقدار سرمایه‌گذاری برای آموزش عالی نیاز کشور را با این روش‌ها حل نمی‌کند ادامه داد: در زمینه آموزش و پرورش نیز با این مشکل مواجه هستیم و دیپلمه‌های ما از نظر مهارت و آموزش‌های فنی تنها به خواندن و نوشتن محدود می‌شوند.

نماینده مردم لاهیجان در ادامه با انتقاد از مسئله حذف آب روستایی در حوزه حذف منابع تصریح کرد: چرا برخی از دوستان موضوع آب روستایی را در حوزه حذف منابع نشانه گرفته‌اند؛ آیا روا نیست که روستایی‌ها آب، جاده ورزشگاه و امکانات رفاهی داشته باشند.

وی ادامه داد: این خوب نیست که مجلس وارد حوزه حذف آب روستایی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به رقابت‌های اقتصادی غرب و سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که نیازهای فردای ایران چگونه مدیریت می‌شود.

ندیمی با بیان اینکه دولت با محدودیت وقت روبروست و باید برای رسیدن به برنامه‌ها به دولت زمان داد، گفت: از دولت انتظار داریم با استفاده از اندیشمندان و متخصصان در راستای حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی حرکت کند.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share