با رای نمایندگان مجلس

تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی در مورد تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی در مورد تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور را مورد بررسی قرار دادند.

تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای در پایان سال ۹۱ از سوی جمعی از نمایندگان مجلس مطرح شد و به کمیسیون کشاورزی مجلس ارجاع شد و این کمیسیون هم طی جلساتی با مسئولین وزارت جهاد کشاورزی رسیدگی و ضرورت انجام تحقیق و تفحص را تصویب کرد.majles

محورهای این تحقیق و تفحص عبارتند از:

۱-خرید ۵۲ هزارتن چای سنواتی غیرقابل شرب و توزیع آن از طریق تعاون روستایی (توسط عوامل خریدار).

۲-صدور حواله کیلوی سوم برای شرکت‌های پیشتازان و ایرانیان در سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ که ضربه سنگینی به تولید داخل وارد کرده است.

۳-صدور حواله برای شرکت صدرا بدون اینکه مبلغی پرداخت یا خریدی صورت گرفته باشد.

۴-عدم پرداخت مطالبات چای‌کاران تا به حال که دوره جدید برداشت هم صورت گرفته است.

بهارستان‌نشینان بر همین اساس با ۱۲۲ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن علنی با انجام تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای موافقت کردند.

به گزارش تسنیم، در جریان بررسی این دستور کار بهارستان مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود به عنوان یکی از تقاضاکنندگان انجام این تحقیق و تفحص گفت: دولت همه ساله یارانه‌ای را به چای کاران پرداخت می‌کند و با اینکه یارانه‌هایی به این بخش اختصاص می‌دهد، اما هر ساله هم چای‌کاران و هم تولیدکنندگان مشکلات فراوانی دارند و مشخص نیست که مشکل از کجاست.

وی ادامه داد: تحقیق و تفحص راه‌حلی برای یافتن مشکل بخش چای کشور است، چرا که اکنون مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد و معلوم نیست که کشوری که به میزان مصرف چای دارد، تا کی باید شاهد وجود مشکل در بخش چای‌کاری و تولید چای خشک باشد.

این نماینده مجلس خطاب به نمایندگان تصریح کرد:‌از شما نمایندگان می‌خواهم که اجازه دهید تا با رای شما برای یکبار هم که شده از سازمان چای کشور تحقیق و تفحص انجام دهیم تا واقعیت‌ها مشخص شود، چرا که در این حوزه مشکلاتی وجود دارد و در واقع معلوم نیست که این مشکلات ناشی از چیست.

لاهوتی در پایان تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید برای حل مشکلات بخش چای بکوشد، چرا که آمار صحیح و دقیقی درباره جزئیات فروش چای کشور وجود ندارد.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share