چرخش یکباره 511 اپوزسیون :

اعتراف اپوزسیون به انتخابات سالم در ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :سایتهای جرس، کلمه، روزآنلاین، ملی مذهبی و دیگر سایتهاییی که درآنسوی آبها به عناد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می پردازند،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :سایتهای جرس، کلمه، روزآنلاین، ملی مذهبی و دیگر سایتهاییی که درآنسوی آبها به عناد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می پردازند، امروز با بی بی سی و صدای آمریکا همراه شدند تا نامه ای را که گویا ۵۱۱ نفر از فعالان مدنی همسو با اپوزسیون، برای اوباما نوشته اند را بازنشر کنند.

 این سایتها و خبرگزاریها با انتشار مطلب با تیتر ” نامه‌ی ۵۱۱ روشنفکر، فعال مدنی و زندانی سیاسی ایران به اوباما: اکنون نوبت شما است!” سعی کردند تا اعلام کنند آنها نیز تنها درخواستشان رفع تحریمها علیه ایران است.

اما نکته ای که در نامه منتشره مخفی است و نیاز به آشکار سازی و توضیح بیشتر دارد این است که این گروه که تا پیش از این می گفتند در ایران دموکراسی برقرار نیست و آزادی نیست و رای ها را نمی شمارند و تقلب می شود ودرخواست می کردند تا آمریکا و متحدانش با افزایش فشارها و تحریمها مردم ایران را بیشتر در تنگنا قرار دهند و نظام را به مخاطره بیاندازند. این بار از آمریکا و متحدانش درخواست می کنند تحریمها را بردارند. چون ‹دستیابی به صلح پایدار در منطقه تنها با همکاری ایران میسر است. حیف است که این فرصت تاریخی بسوزد. اکنون نوبت شما و جامعه‌ی جهانی است که تداوم گام‌های ایران را از طریق پاسخ مناسب، مذاکره‌ی خوش‌فرجام با نتایجِ ملموسِ «برد-برد» و رفع تحریم‌های ناعادلانه‌ی اقتصادی تضمین کنید….›!.

البته ما نگران نامه نوشته شده از سوی کسانی که برخی از آنها تا پیش از این نظام جمهوری اسلامی را به تقلب متهم می کردند و می گفتند آزادی وجود ندارد و باید به هر شکلی تحریمها افزایش پیدا کند تا آنها به خواسته های خود برسند نیستیم، بلکه موضوع اصلی این است که چطور به یک باره این ۵۱۱ نفری که تعداد بسیاری از آنها برگزاری انتخابات در ایران را قابل اعماد نمی دانستند تصمیم گرفته اند که اعتراف کنند: ‹ حکومت ایران با برگزاری انتخابات قابل اعتماد سال جاری و تحولات اخیر گام‌های مقدماتی قابل توجهی به سوی اصلاح و گشایش در ایران برداشته‌است…یکی از سخنانی که در این سال‌ها مکررا شنیده می‌شد این‌ بود که ریاست جمهوری در ایران قدرت چندانی ندارد و تصمیمات مهم بر عهده‌ی رهبر ایران است…›.

سوال اینجا است که چه شده که اینها تصمیم گرفتند تا از دروغ و ریا دست بردارند و به یک باره و هم صدا بگویند که ” هم حکومت انتخاباتش قابل اعتماد است و هم اینکه رئیس جمهور در ایران دارای قدرت بالای است و در ایران جمهوریت حکم فرما است›.

آیا مسئولین بالا رتبه جمهوری اسلامی از قبیل رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، فرمانده ارتش، فرمانده سپاه و یا فرمانده بسیج تغییر کرده اند و اصلاح طلب شده اند و یا اینکه رهبر معظم انقلاب تغییر کرده است!.

آیا چرخش به یکباره این ۵۱۱ نفر از مواضع قبلی خود مبنی بر تقلب، دلیلی بر قبول وجود دموکراسی در ایران نیست و آیا این نامه نشان از آن ندارد که در انتخابات سال ۸۸ هم تقلبی نشده بود و اگر این هیاهو و جار و جنجالها به راه افتاد تنها علتش رسیدن به قدرت بوده است.

آیا اینها هم مانند بسیاری دیگر که از رای قبلی خود برگشتند و اعتراف کردند تقلبی نشده بود تاثیر گرفته و تصمیم گرفتند تا از دروغ بزرگ خود عقب نشینی کنند و بگویند ‹ تقلب نبود، بلکه تدلیس شده بود!›

به هر حال خدا را شکر می کنیم که برخی که به عناد و یا مخالفت با نظام میپرداختند با آمدن روحانی؛ به عنوان یک رئیس جمهور مقتدر و اندیشمند، به سر عقل آمدند و تصمیم گرفتند تا واقعیتها را آنگونه که هستند برای مردم ایران و جهان بازگو کنند و چهره واقعی ایران را همانگونه که هست تفسیر نمایند. از رمز تقلب برای به آشوب کشیدن جو عمومی جامه عقب نشینی کنند و کم کم به آغوش گرم حکومت اسلامی باز گردند!.

Share