حضور تجار آفریقای جنوبی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: به‌زودی گروهی از هیئت تجار آفریقای جنوبی برای افزایش تعاملات به گیلان سفر می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : آرجی‌ وایت‌هد بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار گیلان درباره اهداف سفر به این استان اظهار کرد: به منظور تحقق عملی برای افزایش تعاملات با گیلان تا پایان ماه گروهی از تجار آفریقای جنوبی به گیلان سفر می‌کنند.

وی با اشاره به بازدید خود از باغ‌های زیتون و استخرهای پرورش ماهیان سردابی و گرمابی، خواستار آموزش دانش بومی گیلان در زمینه پرورش این محصولات به کشاورزان کشورش شد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران به توانمندی‌های این کشور در حوزه گردشگری، تولید گوشت قرمز و دامپروری و جنگل‌داری اشاره کرد.

وی گفت: ما می‌توانیم در حوزه‌های تحقیق و توسعه، قابلیت‌سازی و آموزش مهارت‌های لازم در این بخش‌ها با گیلان همکاری داشته باشیم.

وایت‌هد، پیشنهاد داد تا به منظور گسترش روابط دو جانبه، گیلان با یکی از استان‌های آفریقای جنوبی خواهر خوانده شود.

استاندار گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به روابط خوب ایران و آفریقای جنوبی اظهار کرد: با توجه به این روابط، استان گیلان نیز آمادگی کامل دارد تا در زمینه موضوعات مورد علاقه دوطرف همکاری‌های مؤثر داشته باشد.

کیهان هاشم‌نیا با اشاره به توانمندی‌های گیلان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، ترانزیت کالا، بنادر و گردشگری افزود: گیلان می‌تواند حلقه ارتباطی بین استان‌های آفریقای جنوبی با استان‌های ایران باشد.

وی با اشاره به تقاضای سفیر آفریقای جنوبی گفت: گیلان می‌تواند دانش فنی خود را در بخش پرورش زیتون و شیلات به این کشور انتقال دهد.

این مسئول، تشکیل کارگروه‌های مشترک به منظور بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گیلان و استان‌های آفریقای جنوب را در افزایش سطح تعاملات دو طرف سازنده عنوان کرد.

وی یادآور شد: برای برداشتن گام‌های عملی گسترش روابط دو جانبه آمادگی لازم وجود دارد./فارس

ا

Share