قربانی:کاش رئیس‌جمهور از نعمت‌زاده در جای بهتری استفاده می‌کرد

  به گزارش دیارمیرزا محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت،‌معدن و تجارت طی سخنانی ضمن تبریک به ملت ایران به پاس حماسه سیاسی به حسن روحانی هم به دلیل کسب اعتماد مردم تبریک گفت.  وی اضافه کرد:‌ مخالف من […]

  به گزارش دیارمیرزا محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت،‌معدن و تجارت طی سخنانی ضمن تبریک به ملت ایران به پاس حماسه سیاسی به حسن روحانی هم به دلیل کسب اعتماد مردم تبریک گفت.

 وی اضافه کرد:‌ مخالف من با وزارت آقای نعمت‌زاده به معنی مخالفت با برنامه‌های آقای روحانی نیست بلکه من به عنوان موافق برنامه ثبت نام کردم اما توفیق برای سخنرانی حاصل نشد.

 این نماینده مردم در مجلس محمدرضا نعمت‌زاده را از سرمایه‌های کشور و نظام توصیف کرد و ادامه داد: ای کاش با توجه به شرایطی که وی دارد رئیس‌جمهور از وجود آقای نعمت‌زاده در جای مناسب‌تری بهره می‌برد.

 این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه هر وزارتخانه تحت تاثیر عوامل مختلف و گوناگونی قرار دارد، تصریح کرد: باید با توجه به شرایط وزیری پیشتاز در این وزارتخانه‌ها قرار بگیرد تا بتواند اقدامات را دنبال کند؛ وزیر باید در قبال چند مؤلفه شامل روندها، رویدادها و تصویرها برنامه‌ریزی کند.

 قربانی با تاکید بر اینکه آرمانگرایی باید در کنار واقع‌بینی در برنامه هر وزیر متجلی باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه چنین چیزی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت دیده نمی‌شود که البته نباید اینگونه باشد.

 وی با اشاره بر لزوم وجود توانایی‌های فکری،‌عملی، روانی،فکری و فیزیکی در یک وزیر تاکید کرد و در همین زمینه گفت: این موارد یک حرف نیست بلکه چکیده تحقیق و پژوهش است که برنامه‌های مربوط به آن در مرکز پژوهش‌های مجلس آمده است.

 این نماینده مردم در مجلس روحیه محمدرضا نعمت‌زاده را لطیف و جذاب توصیف کرد و از وی پرسید که آیا فکر می‌کنید با توجه به ایفای نقش یک وزیر در محافل گوناگون شما از نظر جسمی و فیزیکی این توانایی‌ها را دارید؟

 نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با اشاره به برنامه‌های محمدرضا نعمت‌زاده وزیر پیشنهادی صنعت، تجارت و معدن اظهار داشت: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیامده که چگونه می‌توان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از بین رفته در این حوزه را دوباره فعال کند؛ آقای نعمت‌زاده! در بحث قانون هدفمندی هم نگفته‌آید که چگونه سهم تولید را خواهید پرداخت.

 وی اضافه کرد: آقای نعمت‌زاده! شما در برنامه اول و دوم توسعه تمام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ که اکثرا در این برنامه با دلار ۷ تومانی بوده است را فقط به چند استان هدایت کرده‌اید و عدالت در توزیع سرمایه و ثروت را رعایت نکردید.

 قربانی به مشکلات موجود در استان‌های شمال کشور اشاره کرد و گفت:‌ شما این استان‌ها را از برخی از مسائل محروم کردید در حالی که این استان‌ها می‌توانستند در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنایعی که به محیط زیست لطمه وارد نمی‌کردند ورود کرده و موفق باشند.

 وی با اشاره به سخن محمدرضا نعمت‌زاده مبنی بر اینکه خودروسازی در ایران انحصاری نیست، اظهار داشت: وقتی می‌گوییم در انحصار نیست یعنی یک صنعت رقابتی است، آیا واقعا این صنعت در ایران رقابتی است؛ ‌البته همه می‌دانند صنعت خودروسازی در کشور ما در انحصار دو شرکت است.

 قربانی در پایان سخنان خود با طرح سؤالات دیگری از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت خواستار پاسخگویی شفاف محمدرضا نعمت‌زاده به این سؤالات شد.

Share