به گزارش دیارمیرزا :

صالحی امیری گزینه ریاست سازمان میراث فرهنگی کیست؟

به گزارش دیارمیرزا سید رضا صالحی امیری متولد ۱۳۴۰ در بابل است، تحصیلات ابتدائی، راهنمائی و متوسطه را در قبل از پیروزی انقلاب در همین شهر گذراند. پس از پیروزی انقلاب راهی جبهه‌های جنگ تحمیلی شد و همزمان تحصیلات عالی را در دانشگاه آغاز کرد که مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی از […]

salehiبه گزارش دیارمیرزا سید رضا صالحی امیری متولد ۱۳۴۰ در بابل است، تحصیلات ابتدائی، راهنمائی و متوسطه را در قبل از پیروزی انقلاب در همین شهر گذراند. پس از پیروزی انقلاب راهی جبهه‌های جنگ تحمیلی شد و همزمان تحصیلات عالی را در دانشگاه آغاز کرد که مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، مدرک کارشناسی ارشد خود را هم در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران و مدرک دکترای خود را در رشته مدیریت دولتی از دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات دریافت کرد.

در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در مشاغلی همچون رئیس کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، عضو هیئت امناء مؤسسه مطالعات راهبردی وابسته به وزارت علوم، مشاور رئیس جمهوری (سید محمد خاتمی) و عضو شورای اجتماعی کشور و عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت فعالیت داشت. وی هم‌اکنون معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک (مجمع تشخیص مصلحت نظام) و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم تحقیقات) است.

وی که معاون فرهنگی ستاد حجت الاسلام حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز بود. بسیاری وی را از همان زمان و آمدن وی به صدا و سیما با چهره و نامش آشنا شدند اما همراهی وی با حسن روحانی به زمانی بسیار دورتر باز می‌گردد.

صالحی امیری تالیفات زیادی در حوزه های مختلف فکری و نظری دارد تالیفاتی که از جمله آنها می‌توان به مبانی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، سرمایه اجتماعی، منازعات قومی در ایران، انسجام ملی و تنوع فرهنگی، مهاجرت نخبگان، فرهنگ و مدیریت سازمان‌های فرهنگی، مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی، درآمدی بر مسئولیت‌های اجتماعی فرهنگی بنگاه‌ها در ایران، حاشیه‌نشینی و اسکان غیررسمی در ایران و آسیب‌شناسی فرهنگی در ایران اشاره کرد.

وی همچنین نماینده فرهنگی رئیس جمهور منتخب در بحث‌ها و مناظرات انتخاباتی برود و به تبیین نگرش‌های روحانی در زمینه فرهنگ می‌پرداخت.

 استادیاری و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، مدیریت گروه مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی دانشکده مدیریت و اقتصاد – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات،معاون پژوهشهای فرهنگی واجتماعی مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیر گروه پژوهشی فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات راهبردی از دیگر سمت‌های سازمانی وی است.

Share