جهانبخش پیراهن ۱۶ ان.ای.سی را به تن کرد

به گزارش دیارمیرزا در این جشن بازیکنان تازه‌وارد با پیراهن‌های جدید خود به هواداران معرفی شدند که جهانبخش نیز عضوی از آن‌ها بود، عضوی که حالا پیراهن شماره‌ی ۱۶ را برتن می‌کند شب گذشته فصل جدیدی در فوتبال ایران آغاز شد، فصلی که قرار است در قاره‌ی سبز دنبال شود و ثمره‌ی آن با پیراهن […]

به گزارش دیارمیرزا در این جشن بازیکنان تازه‌وارد با پیراهن‌های جدید خود به هواداران معرفی شدند که جهانبخش نیز عضوی از آن‌ها بود، عضوی که حالا پیراهن شماره‌ی ۱۶ را برتن می‌کند

شب گذشته فصل جدیدی در فوتبال ایران آغاز شد، فصلی که قرار است در قاره‌ی سبز دنبال شود و ثمره‌ی آن با پیراهن تیم ملی ایران در عرصه‌های بین المللی درخشش پیدا کند. بی‌تردید دیگر اهالی فوتبال از پیوستن علیرضا جهانبخش به تیم ان.ای.سی در پنجره‌ی نقل و انتقالات پیش فصل خبر دارند و می‌دانند که این پدیده‌ی جوان که سال جاری را با درخشش در قالب تیم ملی امید و تورنمنت چهارجانبه‌ی قطر آغاز کرده است، باید از این پس در لیگ برتر هلند توپ بزند و در کنار سردار آزمون، دیگر جوان خوش‌آتیه‌ی حاضر در تیم روبین کازان روسیه، موج جدیدی از لژیونرها را در فوتبال ایران رقم بزنند.

به گزارش گل، جهانبخش و آزمون دو ستاره‌ی ۱۹ ساله‌ای هستند که پس از مسعود شجاعی و جواد نکونام قدم به فوتبال اروپا می‌گذارند. بدون تردید هیچ‌گاه نباید امثال اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، دانیال داوری و … را در زمره‌ی لژیونرها قرار دارد.

علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی جوانان در لیگ دوازدهم یک پدیده بود و توانست بسیاری را به آینده امیدوار کند، هرچند او هیچ‌گاه نتوانست به مانند بسیاری از ستارگان بزرگ جهان از جمله نیمار پس از لقب گرفتن عنوانی مشابه پدیده‌ی لیگ داخلی و ترنسفر شدن به یکی از لیگ‌های معتبر اروپائی، به تیم ملی کشورش راه یابد.

هافبک جوان و خوش‌آتیه‌ی ان‌.ای‌سی که به واقع محصول باشگاه داماش گیلان است، شب گذشته برای نخستین‌بار برابر تیمی به میدان رفت که تا همین سال پیش چشم بسیاری از اهالی فوتبال در ایران را به خود و نتایجش دوخته بود، چون دو ستاره‌ی ملی‌پوش ما یعنی جواد نکونام و مسعود شجاعی در این تیم شاغل بودند. گویا دیشب شب تحویل پست بود، پست حمل لژیونر ایرانی در ترکیب یک تیم اروپائی!

شب گذشته در دهکده‌ی کوچک اما مورد علاقه‌ی کاپیتان تیم ملی امید، جشنی برپا بود، جشنی به مناسبت بازسازی استادیوم گوفراشتادیون که استادیوم اختصاصی باشگاه ان.ای.سی است. در این جشن بازیکنان تازه‌وارد با پیراهن‌های جدید خود به هواداران معرفی شدند که جهانبخش نیز عضوی از آن‌ها بود، عضوی که حالا پیراهن شماره‌ی ۱۶ را برتن می‌کند. این شب جدا از این جشن، برای علیرضا شب فراموش نشدنی بود، شبی برای درود به قاره‌ی سبز، شبی برای لبیک گفتن به ندای موفقیت آن‌هم در اوج جوانی ! این ۱۴ دقیقه حضور در میدان شاید هیچ‌گاه از خاطر جهانبخش پاک نشود، ۱۴ دقیقه‌ای که مثل همیشه طعم و ماندگاری اولین‌ها را داشت.

نیم‌نگاهی مصمم دارد، شاید با انگشتانش موفقیتی را نشان می‌دهد که در آستانه‌ی آن قرار دارد. او نیمی از راه را آمده است، مانند بزرگانی همچون مهدی مهدوی‌کیا، علی دائی، وحید هاشمیان، آندرانیک تیموریان و جواد نکونام توانسته است بر اساس شایستگی‌ها و پتانسیل‌های خود به اروپا راه‌ یابد، اما نیمی از راه مانده است، نیمی از راه به نام ثبات در مسیر موفقیت. امیدواریم که او روی خطی صاف و بدون پستی و بلندی با شیبی مثبت حرکت کند، رهرو باشد، آهسته و پیوسته به سمت موفقیت خیز بردارد و با بلند پروازی آینده‌ی روشن خود را تباه نکند. جهانبخش به لحاظ شرایط سنی فوق العاه‌ای که دارد می‌تواند تجربه‌ی اسطوره‌های فوق الذکر را بارها و بارها مرور کند تا در چند سال آینده از او به عنوان یک ستاره‌ در قد و قامت علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا یاد کنیم.

Share