بعد از ۱۲ سال؛کتابخانه مرکزی رشت در گیر و دار کم لطفی مسئولان

به گزارش دیارمیرزا دوازده سال پیش همزمان با جابه جایی ساختمان استانداری گیلان از خیابان ملت به بلوار معلم، اجرای طرح مطالعاتی کتابخانه مرکزی رشت در محل استانداری سابق آغاز شد اما هنوز پایان نیافته است. بعد از پایان مطالعات زیربنایی، این پروژه  در سال ۸۳، در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در […]

به گزارش دیارمیرزا دوازده سال پیش همزمان با جابه جایی ساختمان استانداری گیلان از خیابان ملت به بلوار معلم، اجرای طرح مطالعاتی کتابخانه مرکزی رشت در محل استانداری سابق آغاز شد اما هنوز پایان نیافته است.

بعد از پایان مطالعات زیربنایی، این پروژه  در سال ۸۳، در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در هفت طبقه با زیر بنای هفت هزار متر مربع کلید خورد. در آن زمان ۳۶ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه که مجری آن سازمان مسکن و شهر سازی استان گیلان بود پیش بینی شد.

اما با گذشت ۹ سال از آغاز این پروژه، این طرح عظیم فرهنگی، مطالعاتی رشت هنوز خاتمه نیافته و حتی بر اثر گذشت زمان، شاهد تخریب قسمت هایی از بنای  این ساختمان نیمه کاره هستیم.

ظاهرا تاخیر در اجرای طرح های بزرگ دیگر در گیلان جا افتاده و تخصیص چندین و چند بار بودجه نیز گره گشای کار نیست.

لازم به ذکر است که این طرح یکی از مصوبات سفر اول آقای احمدی نژاد ریاست جمهور پیشین در سال ۱۳۸۵ بوده و جزو پروژه های ملی قرار گرفته است، و حال بعد از پایان دوره دوم ریاست این طرح به صورت ناتمام متوقف شده است .

حال باید از خود پرسید که این بنا تا به کی در گیرودار کم لطفی مسئولان قرار خواهد داشت؟/خزرانلاین

Share