استاندار : فعالیت های فرهنگی اوقاف باید گسترش یابد

به گزارش دیارمیرزا: مهندس کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان امروز با حضور در اداره کل اوقاف گیلان با مدیرکل و کارکنان این اداره کل دیدار و گفتگو کرد. استاندار گیلان، اعتماد و رفتار امینانه را شرط اول فعالیت‌های مربوط به فرهنگ وقف دانست و گفت: وقف مناسکی است که راه خدا را نشان می‌دهد. هاشم نیا به […]

به گزارش دیارمیرزا: مهندس کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان امروز با حضور در اداره کل اوقاف گیلان با مدیرکل و کارکنان این اداره کل دیدار و گفتگو کرد.

استاندار گیلان، اعتماد و رفتار امینانه را شرط اول فعالیت‌های مربوط به فرهنگ وقف دانست و گفت: وقف مناسکی است که راه خدا را نشان می‌دهد.

هاشم نیا به بیان اینکه نتیجه اصلی و ذاتی وقف از بین بردن فقر بوده و منظور پولدار شدن نیست، اظهار کرد: سنت وقف برای الهی کردن مردم و جامعه است.

وی خیانت در امر وقف و موقوفات را خیانت به مسیر، مبدا و معاد خواند و خاطر نشان کرد: خیانت به وقف، امحاء راه خدا و سد راه خدا شدن است.

استاندار گیلان با تاکید بر رسالت سازمان واقاف در امر موقوفات برای عمل امینانه به نیت واقفان، اظهار کرد: اگر درآمدهای موقوفات در غیر نیت واقف هزینه شود مسیر بدی طی شده و زندگی و کار گره می‌خورد.

وی با غلط خواندن تفکر رایج در جامعه مبنی بر درآمد داشتن اوقاف، اظهار کرد: اوقاف درآمد دارد اما هر درآمدی در اوقاف باید طبق نیت مخصوص خود هزینه شود.

هاشم نیا با بیان اینکه در مورد هزینه‌های فرهنگی برخی از سازمان‌ها غفلت شده و اوقاف هم از جمله این سازمان‌هاست، گفت: ارتباط و تعامل مدیران شهرستانی اوقاف با فرمانداران زمینه جذب اعتبارات برای فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های فرهنگی اوقاف مانند طرح نشاط معنوی و تربیت حفاظ، اعلام کرد: تربیت حافظ قرآن کریم، تربیت سفیران الهی است.

استاندار گیلان، خواستار گسترش فعالیت‌های فرهنگی اوقاف شد و گفت: تغییرات ساختاری اوقاف در بیرون این سازمان و بین مردم و جامعه احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: اوقاف پیشرفت‌های خوبی داشته و آنچه در بین مردم و جامعه نسبت به اوقاف احساس می‌شود، خوب است.

هاشم نیا یادآور شد: گیلان ۸ درصد بقاع کشور را دارد و باید در امور فرهنگی در استان تاثیرگذارتر باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اوقاف باید با روحانیت عجین باشد، اظهار کرد: همراهی با روحانیت در جلب اعتماد مردم و گسترش فعالیت‌های فرهنگی اوقاف موثر است.

Share