هشدار نسبت به افزایش قیمت برنج؛ برنج درجه یک باید کیلویی ۵۰۰۰ تومان باشد نه بیشتر

به گزارش دیارمیرزا عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج نسبت به افزایش قیمت این محصول در آستانه ماه رمضان هشدار داد و گفت: در صورتیکه قیمت منطقی برای هر کیلوگرم برنج درجه یک (هاشمی) ۵۰۰۰ تومان است، نرخ این محصول به کیلویی ۸۰۰۰ تومان رسیده است. غلامرضا خانکشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان […]

به گزارش دیارمیرزا عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج نسبت به افزایش قیمت این محصول در آستانه ماه رمضان هشدار داد و گفت: در صورتیکه قیمت منطقی برای هر کیلوگرم برنج درجه یک (هاشمی) ۵۰۰۰ تومان است، نرخ این محصول به کیلویی ۸۰۰۰ تومان رسیده است.

غلامرضا خانکشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با احتساب مصرف سرانه ۳۶ تا ۴۰ کیلوگرمی برنج به نظر می‌رسد در ایامی همچون ماه رمضان که میزان مصرف این محصول افزایش می‌یابد به بیش از ۳۵۰ هزار تن برنج نیاز داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به تولید و واردات انوع برنج در کیفیت‌های گوناگون، هیچ مشکلی برای تامین بازار مصرف این محصول استراتژیک وجود ندارد.

این عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج تاکید کرد:‌ با توجه به افزایش قیمت برنج در آستانه ماه رمضان، دولت می‌تواند به بازار این محصول که عمدتا از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود وارد شود و بخشی از تقاضای مصرف‌کنندگان را تامین کند.

خانکشی‌پور گفت: در حال حاضر که در پایان فصل زراعی برنج قرار داریم تا آمدن محصول جدید، کمبود نسبی برنج ایرانی در بازار مشاهده می‌شود. از سوی دیگر با توجه به فشار هزینه‌های تولید و انتظار افزایش قیمت این محصول در آستانه ماه رمضان بازار برنج با نوساناتی همراه شده است.

وی افزود: نوسانات بازار برنج به گونه‌ای است که هر کیلوگرم برنج درجه یک مرجع (هاشمی) که در ابتدای فصل زراعی سال گذشته حدود ۳۰۰۰ تومان بوده است در حال حاضر در بازار محلی به ۸۰۰۰ تومان رسید.

این عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج با انتقاد نسبت به افزایش قیمت بیش از ۱۰۰ درصدی برنج از سال گذشته تاکنون اظهار کرد: قیمت برنج در ابتدای امسال حدود ۵۰۰۰ تومان بود که هم اکنون با افزایش ۵۰ درصدی مواجه شده است.

خانکشی‌پور تاکید کرد:‌ با توجه به شرایط موجود بازار تولید و مصرف برنج، قیمت منطقی برای هر کیلوگرم برنج درجه یک هاشمی در بازار مصرف ۵۰۰۰ تومان است.

Share