عاشوری:منطقه آزاد انزلی می‏تواند محل جهش صادرات کشور باشد

به گزارش دیارمیرزا ناصر عاشوری،در خصوص مزیت‏های مجوز ورود کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی با هدف اینکه محلی برای ورود مواد اولیه، تولید و همچنین صادر کردن کالا باشد، ایجاد شده است. وی افزود: با توجه به اینکه منطقه آزاد حقوق گمرکی نمی‏دهد و برای ورود کالا حقوق گمرکی […]

به گزارش دیارمیرزا ناصر عاشوری،در خصوص مزیت‏های مجوز ورود کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی با هدف اینکه محلی برای ورود مواد اولیه، تولید و همچنین صادر کردن کالا باشد، ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه آزاد حقوق گمرکی نمی‏دهد و برای ورود کالا حقوق گمرکی پرداخت نمی‏کند و از سود بازرگانی معاف است اما در عین حال که از قوانین خاصی پیروی می‏کند، در حقیقت می‏تواند محلی برای جهش صادرات کشور باشد.

نماینده شفت و فومن اظهار کرد: مجوز ورود کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی علاوه بر ایجاد اشتغال در استان می‏تواند در زمینه جذب گردشگر داخلی موثر باشد و به عبارتی بازار خرده فروشی هم رونق می‏یابد و باعث می‏شود تا مصرف‏کننده‏ها برخی کالاها را ارزانتر در اختیار بگیرند، همچنین می‏تواند معایبی نظیر ورود کالای غیراستاندارد داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در طول زمان می‏بینیم که مناطق آزاد از هدف اصلی خود که صدور کالا است فاصله گرفته‏اند و بیشتر به ورود کالا می‏پردازند.

عاشوری در خصوص جلوگیری از ورود کالای قاچاق افزود: اگرچه کمی مشکل است اما از کانال قانونی قابل کنترل است.

وی تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی با مجوز ورود کالای همراه مسافر می‏تواند باعث رونق استان و کشور شود و همچنین می‏تواند محلی برای ترانزیت کالا باشد به طوری که کالا از کشورهای عربی وارد و به اروپا صادر شود.

Share