مدیرکل بازرسی گیلان خبر داد

رسیدگی به جرایم ۱۱۴ مدیر و اعضای شورای شهر گیلان

به گزارش دیارمیرزا مدیرکل بازرسی گیلان از رسیدگی به پرونده تخلف و جرایم اداری، کیفری و انتظامی ۱۱۴ نفر مدیر، کارمند، شهردار و اعضای شورای شهر این استان خبر داد.

به گزارش دیار میرزا سید حمید حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه، وظایف سازمان را بازرسی مستمر از تمام وزارتخانه‌ها، اداره‌ها، نیروهای نظامی، انتظامی و موسسات و شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و موسسات وابسته آنها و… عنوان کرد.Hosseini

وی حادثه هفتم تیر را تکان‌دهنده خواند و تصریح کرد: در این حادثه شهید بهشتی را که در رأس قوه قضائیه قرار داشت از دست دادیم.

مدیرکل بازرسی گیلان افزایش اعتماد به مردم را نقطه کلیدی قوه قضائیه دانست و افزود: برای توسعه اقتدار قوه قضائیه باید زیرساخت‌ها را کامل کرد و از فناوری روز در این زمینه استفاده شود.

وی زیرساخت‌ها را لازمه اقتدار و قدرت قوه قضائیه ذکر کرد و یادآور شد: شایسته‌سالاری باید در تربیت نیروهای این قوه لحاظ شود.

حسینی، نظارت‌های مناسب و به موقع را جزو وظایف بازرسی عنوان کرد و گفت: سازمان بازرسی دیده‌بان و رصد کننده است و صیانت صحیح از قانون را به‌عهده دارد.

وی با بیان اینکه بازرسی مانند اتاق کنترل فعالیت می‌کند، اذعان کرد: نباید اجازه وقوع تخلف در یک دستگاه را دهیم.

مدیرکل بازرسی گیلان خاطرنشان کرد: باید در حین اجرا بتوانیم از وقوع جرم و تخلف جلوگیری کرده و با مظاهر فساد مبارزه کنیم.

وی با تصریح بر اینکه بازرسی هیچ مشکلی با مردم ندارد، افزود: اگر تنگناها بیان شود مردم نیز کمک می‌کنند.

حسینی به ارائه گزارشی از عملکرد بازرسی گیلان در سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: سال گذشته ۴۵ مورد بازرسی مستمر صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۵۸۳ فقره پرونده موردی در بازرسی استان تشکیل شد، خاطرنشان کرد: ۲۴ مورد بازرسی فوق‌العاده صورت گرفت.

مدیرکل بازرسی گیلان خاطر نشان کرد: ۵۸ مورد بازرسی‌های سرزده از دستگاه‌های اجرایی داشتیم.

وی پیشنهادهای اصلاحی را رویکرد پیشگیرانه و اعتمادسازی بازرسی عنوان کرد و متذکر شد: دستگاه‌ها موظف هستند پس از هر بازرسی پیشنهادهای اصلاحی را انجام دهند در غیر این صورت مجازات‌هایی تعیین می‌شود.

حسینی با بیان اینکه سال گذشته ۷۱۶ مورد پیشنهاد اصلاحی صورت گرفت، یادآور شد: ۹۷ مورد پیشنهاد اصلاحی در زمینه مالی، ۲۳۷ مورد اصلاحی ساختار و روش‌ها، ۴۳ مورد پیشنهاد اصلاحی عمرانی، ۲۱۱ مورد اصلاحی فنی و تخصصی و… صورت گرفت.

وی دو مورد پیشنهاد اصلاحی را مربوط به تخلف دیوان محاسبات اداری و ۲۷ مورد تعقیب و کیفری ذکر کرد.

مدیرکل بازرسی گیلان اذعان کرد: سال گذشته ۱۵ نفر کارمند، دو مدیر، سه نفر شهردار، هفت نفر اعضای شورا، دو نفر از متخلفان انتظامی و… به دادگستری معرفی شدند.

وی مجموع آمار رسیدگی به تخلفات اداری و کیفری و انتظامی را ۱۱۴ مورد ذکر کرد و یادآور شد: این افراد شامل کارمند، مدیر، شهردار، اعضای شورا، موسسات عمومی و… بودند./فارس

Share