مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان:

دانشجویان در طرح ضیافت اندیشه مهمان وادی تفکر هستند.

به گزارش دیارمیرزا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان گره خوردن هویت دینی و ایرانی را اوج درخشندگی تمدن اسلامی خواند و اظهار کرد: هویت مردم ایران بین دو موضوع مذکور گره خورده است و پس از انقلاب اسلامی توانستند حماسه‌های تاریخی ایجاد کنند.

به گزارش دیارمیرزا حجت‌الاسلام سعید مهدوی عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: موضوع اندیشه و تفکر در طرح ضیافت اندیشه پیگیری می‌شود.13920219000165_PhotoA

وی ضیافت اندیشه را بهانه‌ای برای استفاده از تفکر دانشجویان عنوان کرد و افزود: دانشجویان در طرح ضیافت اندیشه مهمان وادی تفکر هستند.

مهدوی کلاس‌های دانشگاهی بدون تفکر را بی‌برکت خواند و تصریح کرد: باید در عالم هستی مشخص شود انسان در چه مرتبه‌ای است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان کسب تجربه را از آرمان‌های دانشگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: طرح ضیافت اندیشه بهانه‌ای برای امر مذکور است.

وی با بیان اینکه جوانان بسیاری برای حفظ خوبی‌ها خون خود را نثار انقلاب کردند، یادآور شد: جوانان بسیاری در وادی گمنامی جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند و باید قدردان آنها باشیم.

مهدوی در ادامه شیعه و ایرانی بودن را دو هویت مردم ایران ذکر کرد و افزود: ملت ایران به واسطه دو هویت مذکور تمدن‌ساز هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان گره خوردن هویت دینی و ایرانی را اوج درخشندگی تمدن اسلامی خواند و اظهار کرد: هویت مردم ایران بین دو موضوع مذکور گره خورده است و پس از انقلاب اسلامی توانستند حماسه‌های تاریخی ایجاد کنند.

وی مشارکت مردم در سرنوشت خود را از افتخارهای جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: ملت ایران با تکیه بر سبک زندگی اسلامی می‌تواند تمدن‌ساز باشد.

مهدوی به نفوذ استعمار از دوران قاجار به ایران اشاره کرد و گفت: استعمار مدت ۲۰۰ سال تلاش کرده تا بر منابع مادی و معنوی کشور سلطه پیدا کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه نژاد آریایی کمتر از نژاد آمریکایی و اروپایی نیست، خاطرنشان کرد: مستشاران آمریکایی در رژیم گذشته حق توحش دریافت می‌کردند و لایحه کاپیتولاسیون را در مجلس به تصویب رسانده بودند.

وی به بیداری اسلامی در جهان اشاره کرد و یادآور شد: جایگاه مقام معظم رهبری مورد امید مسلمانان در بیداری اسلامی است ضمن اینکه در جنبش وال‌استریت نیز با نگاه به ایران به دنبال راه نجات هستند.

مهدوی با تاکید براینکه تمدن‌سازی اسلامی با سبک زندگی اسلامی محقق می‌شود، بیان کرد: تمدن اسلامی دایره گسترده‌ای دارد و با مقاومت باید آن را پیگیری کرد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان تصریح کرد: جامعه برای رسیدن به کمال در دنیا و آخرت به الله نیاز دارد.

طرح ضیافت اندیشه با حضور ۲۷۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه گیلان از امروز آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه می‌یابد. / فارس

Share