مهندس مجید رجبی ویسرودی

تعهد، تخصص و مردمداری، رمز آبادانی شهر

چون احساس کردم می‌توانم در تصمیم‌گیری‌ در مورد مسایل شهری تاثیرگذار باشم و توانم را در خدمت همشهریان عزیز بگذارم، به این نتیجه رسیدم که خودم را در معرض انتخاب مردم شریف رشت قرار دهم تا به یاری خداوند و با رای مردم وارد شورای اسلامی کلانشهر رشت شوم و با همراهی شهروندان گام‌هایی در […]

IMG_3726چون احساس کردم می‌توانم در تصمیم‌گیری‌ در مورد مسایل شهری تاثیرگذار باشم و توانم را در خدمت همشهریان عزیز بگذارم، به این نتیجه رسیدم که خودم را در معرض انتخاب مردم شریف رشت قرار دهم تا به یاری خداوند و با رای مردم وارد شورای اسلامی کلانشهر رشت شوم و با همراهی شهروندان گام‌هایی در جهت آبادانی شهرم بردارم. اگرچه معتقدم باید چشم به آینده داشت، اما مختصری از سوابق‌ام را عرض می‌کنم تا همشهریانم بتوانند بر پایه این رزومه درباره‌ی توانایی‌های بنده برای نقش‌آفرینی در مدیریت شهری قضاوت کنند، چون هرچه باشد گذشته چراغ راه آینده است. من در حال حاضر به عنوان کارشناس ارشد عمران در دانشگاه‌ها مشغول تدریس هستم تا تجربیات عملی‌ام را در اختیار دانشجویانی قرار دهم که می‌خواهند در آینده‌ مدیریت معماری شهر را برعهده بگیرند. بنده موسس و مدیرعامل شرکت خانه‌گستر ویسرود هستم که به عنوان بخش خصوصی توانسته‌ام پروژه‌های متعددی را انجام دهم که این پروژه‌ها منشا اشتغالزایی قابل توجهی شده است که در ادامه به تعدادی از این پروژه‌ها اشاره خواهم کرد.همچنین کارخانه سوله‌سازی ویسرود را نیز تاسیس کرده‌ام و در مجامع صنفی و تخصصی سمت‌هایی داشته‌ام. از جمله اینکه در حال حاضر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان، عضو کنترل کیفیت مصالح استان، عضو جامعه انبوه‌سازان مسکن گیلان، عضو هیات مدیره‌ی انجمن شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی گیلان بوده‌ام و همچنین افتخار داشته‌ام که عضو کنترل نظارت (سابق) نظام مهندسی ساختمان باشم. در نظام مهندسی به عنوان طراح و ناظر نیز فعالیت کرده‌ام.

پس از اتمام دوران تحصیل هیچگاه دست از کار نکشیده‌ام و در این مدت پروژه‌های متعددی را اجرا کرده‌ام که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنم:

پروژه‌ی ۱۹۲ واحدی مسکن مهر رشت،‌ پروژه‌ خط انتقال آب از مخزن زمینی به هوایی رودسر،‌مدرسه ۱۰ کلاسه بنت‌الهدی صدر طاهرگوراب، مدرسه ۱۰ کلاسه پونل رضوانشهر، مدرسه ۱۰ کلاسه رودپیش فومن، مدرسه‌های ۹ کلاسه زینبیه ماسال، مدرسه‌های پنج کلاسه مهدیخان محله و وشمه‌سرای ماسال، نفوت صومعه‌سرا، امام‌زاده ابراهیم شفت و نمازخانه شاهد پسران از جمله پروژه‌هایی است که در چند سال اخیر انجام داده‌ام و به امید خدا می‌خواهم از تجربیاتم در جهت عمران و آبادانی شهرم نیز استفاده کنم.

بنده به عنوان یکی از شهروندان رشت که از نزدیک با مشکلات مردم آشنا هستم، برنامه‌هایی برای آبادانی و عمران شهر رشت دارم که گزیده از آن را ارائه می‌کنم:

ایجاد کمربندی دور شهر جهت جلوگیری از ترافیک شهری و ایجاد پل‌های روگذر جهت جلوگیری از ترافیک بخش از برنامه‌هایم برای حل مشکل ترافیک رشت است. واقعا مردم رشت رنج زیادی را به خاطر ترافیک سنگین درخیابان‌های شهر متحمل می‌شوند که این اصلا زیبنده و حق شهروندان فهیم رشت نیست.

همچنین یکی دیگر از نقاط ضعف برجسته شهر رشت، وضعیت رودخانه‌های گوهررود و زرین رود است. این دو رودخانه که می‌توانند به یک جاذبه گردشگری ارزنده تبدیل شوند متاسفانه این موهبت به دلیل بی‌تدبیری مسوولین معضلی برای شهر شده است. در این راستا رفع مشکلات زیست محیطی این دو رودخانه و ایجاد شبکه‌های تامین آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب ساکنین کلانشهر رشت و پیشرفت پروژه‌ی آب و فاضلاب رشت برنامه‌هایی است که در صورت راهیابی به شورای شهر به سرعت پیگیری خواهم کرد.

توسعه‌ی شهری، تسهیل ساخت و سازهای شهری، ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی به منظور انجام امور گازرسانی، برق رسانی، مخابرات، آب و فاضلاب در خیابان‌های شهر به منظور تخریب و کنده‌کاری کمتر جهت حفظ سرمایه ملی، ایجاد محیط‌های تفریحی و ادامه استخر یخسازی به ولکس، ایجاد محیطی آرام برای ورزش و تفریح جوانان، هوشمندسازی خیابان‌های منتهی به اداره کل بهزیستی به منظور رفاه حال جانبازان و معلولین عزیز،‌ارجاع خدمات صدور پروانه ساختمان به بخش خصوصی، ایجاد سردرب ورودی در تمام نقاط ورودی شهر و ایجاد محیطی آرام و بهداشتی در ورودی شهر و ایجاد پارکبان هوشمند از دیگر برنامه‌هایم برای توسعه و آبادانی کلانشهر رشت است.

از همشهریان عزیز می‌خواهم که جمعه ۲۴ خرداد ماه به پای صندوق‌های رای بیایند و با انتخاب نامزدهای اصلح در سرنوشت شهر خود سهیم شوند. من از همین‌جا به شهروندان رشت قول می‌دهم در صورتی که به شورای کلانشهر راه یافتم با برگزاری جلسات منظم با شهروندان از دیدگاه‌های آن‌ها بهره‌ بگیرم و آنها را در جریان پیشبرد امور شهر قرار دهم.

می‌خواهیم با شعار تعهد، تخصص و مردمداری به اعتلای شهرمان کمک کنیم.

*‌ کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی کلانشهر رشت

Share