ولایتی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

ولایتی:تا آخر در صحنه خواهم ماند+ فیلم

به گزارش دیارمیزرا برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری با حضور علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد
* من تا آخر ادامه می‌دهم و بنا ندارم به نفع کسی عقب نشینی کنم.
* صد روز اول بسیار تعیین کننده است چرا که مردم از نظر معیشت دچار مشکل جدی هستند و برای اینکه شرایط اقتصاد به حالت عادی برگردد نیاز مند اقدام فوری هستیم.

به گزارش دیارمیرزا ، برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری با حضور علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد.

برای دیدن صفحه انتخاباتی علی اکبر ولایتی در اینجا کلیک کنید.

پزشک سیاستمدار، با سابقه سال‌ها سکانداری دستگاه دیپلماسی کشور، با تشکیل ائتلافی در جبهه اصولگرایان متشکل از آقای قالیباف و آقای حدادعادل پا به عرصه رقابت های ریاست جمهوری گذاشته است.مهمترین محورهای سخنان ولایتی به این شرح است:* من تا آخر ادامه می‌دهم و بنا ندارم به نفع کسی عقب نشینی کنم.
* دوره ریاست‌جمهوری چهارده ۱۰۰ روز است که من بنا دارم هر صد روز یک بار به مردم گزارش بدهم.* صد روز اول بسیار تعیین کننده است چرا که مردم از نظر معیشت دچار مشکل جدی هستند و برای اینکه شرایط اقتصاد به حالت عادی برگردد نیاز مند اقدام فوری هستیم.* اولین کاری که می‌شود انجام داد بازسازی اعتماد بین دولت و مردم است.

* نقدینگی از ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان. این نقدینگی باید کنترل شود که این موجب کنترل قیمت‌ها خواهد شد.

* باید به صنایعی که راکد شده یا کند شده، ۶ ماه فرصت تنفس بدهیم.

* مقدار زیادی از محصولات مورد نیاز مردم بخصوص دارو، به دلیل اختلاف افراد واردکننده و بانک‌ها در گمرک مانده است.

* متاسفانه برخی داروهای حیاتی در ناصر خسرو به چند برابر قیمت واقعی فروش می‌رسد.

* اگر مردم به بنده رای دادند، در لایحه‌ای دو فوریتی، به این مسائل مهم رسیدگی خواهیم کرد.

* بدون رابطه دولت و مجلس امکان اداره کشور وجود ندارد. چرا باید وضعیت طوری باشد که بین مجلس و دولت تفاهم نباشد.

* طی یک مصاحبه مطبوعاتی در هفته آینده خلاصه برنامه ام برای دولت را رونمایی می‌کنم. اما اصل آن یک دفترچه ۸۰ صفحه‌ای است.

* می‌شود در کشور اقتصاد بدون نفت داشت. باید از تولید حمایت شده و تولید مردمی شود.

متاسفانه اصل ۴۴ به خوبی در کشور اجرا نمی‌شود. با دو اصل حمایت از تولید و مردمی کردن تولید بسیاری از مشکلات حل می‌شود. دولت باید از تصدی‌گری دست برداشته و به نظارت بپردازد.

* طرح مهم دیگر بنده، احیای جاده ابریشم برای تجارت بین شرق و غرب است. ایران موقعیت استراتژیکی دارد که می‌تواند مرکز ترانزیت باشد.

* در حال حاضر قزاقستان در روز ۱۵۰ هزار بشکه سوآپ نفت می‌کند. این را می‌شود به ۱ میلیون بشکه افزایش داد و برای هر بشکه بالای ۱۰ دلار حق ترانزیت گرفت.

* چند ده میلیارد دلار از چین، نزدیک به همین از هندوستان و ژاپن بابت نفتی که فروختیم می‌خواهیم. باید روابط خارجی را از انجماد و رکود خارج کرده و تجدید بنا کنیم.

در دوره بنده وزرای خارجه برای اینکه به ایران بیایند صف می‌بستند. گاهی در سازمان ملل ۸۰ وزیر خارجه را می‌دیدم.

* خاطره‌گویی ولایتی از مراودات خود با وزرای کشورهای اروپایی و تهدید خانم گاندی درباره میزبانی عراق برای غیرمتعهدها.

* راه باز است و می توانیم دلارهای مانده در خارج از کشور را به داخل بیاوریم.

* عدالت را نباید شعاری مطرح کرد.نباید کشور را دچار فقر کرده و آنگاه فقر را عادلانه تقسیم کنیم!

* باید شفاف سازی در دولت صورت گرفته و جلوی رانت‌خواری گرفته شود.

* ما شهروند درجه یک و دو و سه نداریم. همه مردم ایران شهروند درجه یک هستند. باید فرصت ها و امکانات یکسان در کشور توزیع شود.

* من ۱۶ سال وزیر خارجه بودم. پرونده‌هایی سخت‌تر از هسته‌ای را پیش رو داشتیم و با کمک همکاران متخصص و با عنایت الهی و راهبری راهبردی حضرت امام و رهبری، قرارداد بسیار مهم ۱۹۷۵ را تثبیت و اجرایی کنیم.

*‌ من در میدان سیاست، بعد از گذشت یکسال از آغاز جنگ، به مدت ۷ سال دیپلماسی جنگ را اداره کردم و ۲ سال مذاکرات نفس‌گیری داشتم در حالی که صدام حسین اصلا تن به حقیقت نمی‌داد.

* اگر تلاش و مقاومت نمی‌کردیم در مذاکرات و دیپلماسی فعال به کار نمی‌بردیم به نتیجه نمی‌رسیدیم. دیپلماسی ما یک پنجمش روی آب بود و بقیه زیر آب و مخفیانه.

* مذاکرات هسته‌ای سخت‌تر از مسئله ۵۹۸ نیست. با حفظ غنی‌سازی که جزو حقوق ماست میتوانیم رابطه را با دنیا گسترش داده و اولا نگذاریم تحریم ها افزایش یابد و ثانیا تحریم‌های اعمال شده را کاهش کنیم.

* سیاست خارجی کشور باید بازسازی شود.

* من ۱۶ سال وزیر خارجه بودم و انتقادی که برخی گروه‌ها به من می‌کردند این بود که چرا همه جور سلیقه در وزارت خارجه داری؟

* هر کس نظام را قبول دارد و به ولایت فقیه در قول و عمل پایبند است اصولگراست. من همه سلایق را تحمل می‌کنم و انتقاد پذیر هستم.

* به جز قانونگرایی امکان ندارد دولتی موفق باشد. اساس موفقیت دولت در قانونگرایی است و گرنه به بن بست می رسد و اعتماد مردم از بین می‌رود.

* مردم ناراحتند از اینکه می بینند گاهی دو قوه کشور نسبت به هم سوءظن دارند. حتما باید به قوانین مصوب مجلس احترام گذاشت و به حق نظارت مجلس بر قوانین باید احترام گذاشت.* باید همکاری تنگاتنگی بین قوای مجریه و مقننه باشد و بنای من هم بر همین است.* نام دولتی که می‌خواهم تشکیل بدهم را دولت متمم گذاشته‌ام. م اول = متدین بودن و باتقوا بودن همکارانم/ ت = تجربه همکارانم؛ چرا که فرصت آزمون و خطا نداریم/ م = متخصص بودن همکارانم؛ از جوان های متخصص در کنار نیروهای باتجربه استفاده می‌کنم/ م = معتدل بودن همکارانم؛ یکی از مشکلات ما در سالهای پس از انقلاب، برخی افراط‌گرایی‌هاست که آفت پیشرفت و آرامش کشور است/ م آخر = مشورت پذیری؛ اینطور نیست که دولت خود را عقل کل فرض کند. نباید اشخاص با تخصص‌های مختلف خانه‌نشین باشند و از حضورشان استفاده نشود. مهمترین سرمایه کشور برای توسعه نیروی کارآمد است.* حمایت از تولید و مردمی کردن تولید باعث می‌شود کارخانه‌های بزرگ و متوسط رونق بگیرد و این قهراً باعت ایجاد فرصت‌های اشتغال در کشور می‌شود.

**برای مشاهده مشروح صحبت های ولایتی ایـنـجا و فیلم این برنامه ایـنجـا کلیک کنید**
Share