اخبار ویژه روزنامه‌های شنبه:

سفر معاون وزیر با هواپیمای اختصاصی! + عکس

دیارمیرزا:سفر معاون وزیر با هواپیمای اختصاصی به کشور همسایه،موسوی نگاه روشنفکرانه به روحانیت داشت ،دولت فرد دیگری را رو می‌کند،سایت رضایی علیه ولایتی،سیر صعودی انصراف متقاضیان حج تمتع، فتوایی که نشستن روی مبل را حرام می داند!،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش دیار میرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

دفعه قبل که قیامت کردید برای هفت پشت ما کافی است!

یک پایگاه اینترنتی وابسته به اعضای متواری حزب مشارکت، مدعیان حمایت از خاتمی و نامزدی او را به طنز گرفت.
«ندای سبز آزادی» در تحلیلی آمیخته به طنز خود نوشت: فعلا فشارها روی آقای خاتمی زیاد است که بیاید برای نامزدی. ایشان هم هی به تلمیح و تصریح می‌گوید که اگر بیاید از همان مرحله تایید شورای نگهبانش مشکل دارد تا الی آخر. جماعت فشارآور هم می‌گویند شما بیایید ما پشت شما ایستاده‌ایم. یک جوری هم می‌گویند که انگار اگر شورای نگهبان، خاتمی را رد صلاحیت کند آنها خاک فلسطین را به توبره می‌کشند.

این نوشته می‌افزاید: آقای خاتمی که طفلکی ماخوذ به حیاست رویش نمی‌شود بگوید همانقدر که پشت آقای موسوی ایستادید برای هفت پشت هر دو تای ما (چهار پشت شما و سه پشت آقای خاتمی) بس است! تازه این حجم از پشت شما ایستادن در حالی بود که شما از همان نیمه شب برگزاری انتخابات شجاعانه ایستادید و تا به حال تسلیم نشدید و تاکید می‌شد که موسوی دستگیر بشه ایران قیامت میشه.

ندای سبز همچنین با به تمسخر گرفتن ادعای فتنه‌گران درباره تقلب و… نوشت: تازه سد شورای نگهبان که رد شود مکافات تبلیغات فرا می‌رسد و ابزارهایی که یکسره دست حکومت است. بعد نوبت به برگزاری انتخابات و حمله به ستادها و کمبود تعرفه‌ها و اینها می‌رسد.

بعد محشر شمارش آرا زیر نظر نمایندگان شورای نگهبان و بسیج و سپاه و وزارت کشور است. همه اینها که با انداختن یه تومن به آش، به خیر خوشی تمام شود نوبت تجمیع آرا در ستاد انتخابات وزارت می‌شود که قبلا یک بار ۸ میلیون رای را دستکاری کرده‌اند و الان که خبره هستند بعید است دستشان با کمتر از ده دوازده میلیون گرم شود(!)

یادآور می‌شود باندهای فتنه‌گر مدعی تقلب ۱۱ میلیونی در انتخابات سال ۸۸ هرگز توضیح نداده‌اند که با چه رویی می‌خواهند به صحنه برگردند و مجددا دعوت به حضور در انتخابات کنند؟ این در حالی است که اصل ادعای تقلب نیز صرفا اسم رمز برای انجام پروژه از پیش طراحی شده آشوب و ساختارشکنی بود به نحوی که از دل این فتنه‌گری حمله به مقدسات اسلامی پدید آمد. در این زمینه نیز دست‌اندرکاران فتنه و از جمله کسانی مانند خاتمی جزو مجرمان و خیانتکاران اصلی هستند که فضا را برای میدان‌داری گروهک‌های ورشکسته ضد انقلاب فراهم کردند.

نوه پالانی نیستم اگر انتخابات را تحریم نکنم!

فرزند و نوه دو دیکتاتور کودتاچی در ایران خواستار تحریم انتخابات ریاست جمهوری شد.
رضا ربع پهلوی فرزند محمدرضا پهلوی و نوه رضا خان میرپنج (پالانی) است که به واسطه کودتای انگلیسی سوم اسفند ۱۲۹۹ و کودتای انگلیسی- آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به ملت ایران تحمیل شدند و بالغ بر ۵۰ سال انتخابات و جمهوریت و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش را تعطیل کردند. او در مصاحبه با روزنامه لوموند خواستار تحریم انتخابات شده و علت آن را عدم امکان تغییر رژیم توصیف کرده است!
ربع پهلوی گفته است: نمی‌توان در رژیمی که صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کند و برخی اعضای جنبش سبز در بازداشت هستند، از انتخابات واقعی صحبت کرد.

وی همچنین خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران شد و درباره این سؤال که «آیا بازگشت به سلطنت را آرزو دارید؟» گفت: امروز آرزویم این است که نقش متحد کننده را در اپوزیسیون بازی کنم [اما] اگر یک سلطنت مشروطه مانند اسپانیا بخواهند، چرا که نه.
یادآور می‌شود شاهزاده ناکام پهلوی به هنگام آشوبگری فتنه‌گران در سال ۱۳۸۸ تصریح کرده بود من و موسوی و کروبی و اصلاح‌طلبان در یک تقاطع به هم رسیده‌ایم.

حیرت نشریه آلمانی از میزان وقاحت دولت آمریکا

یک نشریه آلمانی، گزارش‌های سالانه آمریکا درباره وضعیت حقوق‌بشر در دیگر کشورها را وقیحانه خواند.
نشریه یونگه‌ولت نوشت: پس از یک دهه از دست رفته در عرصه سیاست خارجی، بعبارت دیگر پس از شکست آمریکا در اندیشه و نقشه «خاورمیانه بزرگ»، اینک واشنگتن برای تحکیم هژمونی سیاسی و نظامی خویش بر آسیا، بر تلاش خود می‌افزاید. آمریکا می‌کوشد تا با چشم‌بندی گزارش درباره حقوق‌بشر به جهانیان چنین وانمود کند که گویا در موضع اخلاقی برتر قرار دارد.

این تحلیل می‌افزاید: واشنگتن ریاکارانه و با قیافه حق به جانب خود را بر مسند قضاوت درباره ۱۹۰ کشور دیگر جهان می‌نشاند، در حالیکه وقتی موضوع حقوق ‌بشر در خود آمریکا مطرح می‌شود ناگهان «از هر دو چشم نابینا می‌شود» و در این مورد حتی یک کلمه گفته نمی‌شود.
در ادامه این گزارش تحلیلی آمده است: ده‌ها سال است که آمریکا به خود اجازه می‌دهد در گزارش سالیانه حقوق‌بشر، درباره دیگر کشورها به قضاوت نشسته و با چهره‌ای حق به جانب خطاهای کشور خود را نبیند.

ندیدن خطاهای خود به علت مغزشویی طولانی مدت و نظام‌مند امکان‌پذیر است. بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند که ایالات متحده آمریکا پیوسته در جانب فرشتگان می‌جنگند براساس همین باور آمریکا را ملتی استثنایی با رسالت ویژه می‌دانند که آزادی و دموکراسی را برای جهان -به شیوه آمریکایی- حتی با بمب و نارنجک به ارمغان می‌آورد.

بعد از پایان «امپراتوری شرّ» اتحاد شوروی، آمریکا جنگ‌های ویران‌کننده نظامی و اقتصادی را بر بسیاری از مناطق جهان تحمیل کرد. این جنگ‌ها میلیون‌ها قربانی به ویژه میان مردم غیرنظامی به همراه داشت. این روند در داخل آمریکا با کاسته شدن از دموکراسی و حقوق‌بشر همراه بود تا آن جا که کار به صدور دستور رسمی شکنجه دستگیرشدگان رسید.

یونگه ولت نوشت: با این تفاصیل، اوج وقاحت است که وزارت خارجه آمریکا در گزارش مفصل سالانه «نقض حقوق‌بشر» در بیش از ۱۹۰ کشور جهان اظهار‌نظر می‌کند. اما چندی است که جمهوری خلق‌چین دیگر این وضعیت را بر نمی‌تابد. پکن به نوبه خود اطلاعاتی را درباره نقض حقوق‌بشر در آمریکا به عنوان آینه‌ای مقابل واشنگتن منتشر کرده است. این‌بار نیز در پی انتشار گزارش سالانه توسط آمریکا در ۱۹ آوریل، چین هم قرائت خود را مطرح کرد.

نشریه آلمانی نوشت: آنچه برای تهیه‌کنندگان گزارش حقوق‌بشر در آمریکا مطرح است، سر به راهی و همراهی خط‌مشی کشورها با خط سیاست خارجی آمریکاست که آیا به توصیه‌های واشنگتن عمل کرده‌اند یا خیر. به این ترتیب دیگر جای تعجب ندارد که در فهرست وزارت خارجه آمریکا نام بشاراسد رئیس‌جمهور سوریه را تحت عنوان «خشونت وحشتناکش» به عنوان متهمان اصلی، می‌توان یافت. در این گزارش اما نمی‌توان پیرامون بی‌رحمی‌ بخش بزرگی از شورشیان مطلبی یافت. این رفتار در خصوص ایران نیز اتخاذ شده؛ دولت ایران به تهدید صلح منطقه‌ای و جهانی متهم است و به علت «سرکوب جامعه مدنی» محکوم می‌شود در حالیکه این اتهامات همواره به اسرائیل و آمریکا وارد است.

یونگه ولت همچنین خاطر نشان کرد: مورد عجیب‌تر، کشور بحرین است؛ این منطقه شیخ‌نشین با قرار دادن یک پایگاه دریایی آمریکا در خاک خود به عنوان یکی از مهم‌ترین متحدان واشنگتن در خلیج‌فارس مطرح است. طبق گزارش سالانه حقوق‌بشر آمریکا، اکثریت شیعیان بحرین که توسط نیروهای امنیتی سنی حاکم و تحت حمایت عربستان‌سعودی سرکوب می‌شوند، مقصر شناخته شده‌اند!

نشریه آلمانی با اشاره به لحن انتقادی گزارش‌های آمریکا در برابر کشورهای مخالف نوشت: در مقابل، متحدان باوفای آمریکا بدون در نظر گرفتن شرایط واقعی کشورشان، با کلامی آتشین مورد تحسین قرار می‌گیرند. در این گزارش به تظاهرکنندگان غیرمسلح بحرین اتهام «خشونت‌های مرگبار علیه نیروهای امنیتی» وارد شده تا سرکوب سبوعانه مخالفان توجیه شود. اما در سوریه که مخالفان مسلح هستند، نیروهای امنیتی اسد برای دفاع از خود، حقوق‌بشر را نقض می‌کنند. سیاست «یک بام و دو هوا» در تمام گزارش‌های کشور آمریکا دیده می‌شود.
     
جواب خدا و امام را با حمایت از فتنه‌گران می‌شود داد؟!

سایت شخصی هاشمی‌رفسنجانی گزارشی آمیخته با تعریف و تملق از ملاقات ۱۰ روز پیش اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با وی منتشر کرد.
در این نوشته آمده است: اولین روزهای اردیبهشت ۹۲ در مجمع بوی بهار بیش از همیشه می‌آید. بهار فصل اعتدال است و این روزها بیش از همیشه «رایحه خوش ‌اعتدال» می‌آید… اصلاح‌طلبان امروز به دیدن آقای هاشمی آمده‌اند. تراش خوردن افراط‌ها از قامت اصلاحات رنگ و بویی دیگر به آنان بخشیده. «اصلاحات امروز» بیش از همیشه معتدل به نظر می‌آید.

مَثَل «اصولگرایان امروز» نیز چنین است. از پس غبار افراطی‌گری‌ها، مسابقه فرخنده‌ای آغاز شده. «سبقتی برای نمایش اعتدال». خود آقای هاشمی هم‌چنین است. آیت‌الله سالهاست بر خویش هم تراش اعتدال می‌زند. در جای جای خاطراتشان می‌توان سراغی از تشر یا توبیخ روزانه‌ای بر خود از تندروی‌ها یافت. اعتدال هاشمی پویاست. مثل نگاهش به فقاهت، مثل نگاهش به سیاست، مثل نگاهش به دنیا. شاید از همین روست که افراطی‌ها آقای هاشمی را برنمی‌تابند.

گزارشگر این سایت با اشاره به دعوت برخی حاضران از هاشمی برای نامزدی می‌نویسد: با خودم می‌گویم انگار قرار نیست آقای هاشمی و انتخابات از هم جدا شوند. گویی ۳۳ سال حضور سیاسی و ۱۱بار کاندیداتوری انتخاباتی برای آقای هاشمی کافی نیست. هر ۳ سال یکبار کاندیداتوری هم برای خودش رکورد جالبی است.

در ادامه این گزارش آمده است: آقای هاشمی در ادامه می‌گویند «من اهل ناز کردن نیستم. اگر احساس کنم که می‌توانم کشور را از این شرایط دشوار نجات دهم، می‌آیم. این تکلیف همه است. هر کسی آبرویی دارد و توانی باید بیاید.خاتمی و هاشمی هم ندارد». جلسه که تمام می‌شود، درخواستها دوباره تکرار می‌شود. همه با هم می‌گویند «آقای هاشمی باید بیایید…». آیت‌الله هم برمی‌گردد و قبل از رفتن می‌گوید:«من هیچ‌وقت قاطع نگفتم نمی‌آیم چرا که نمی‌دانم در آن صورت جواب خدا، امام و مردم را چه می‌توانم بدهم؟ تا ببینیم تقدیر چه خواهد شد.»

راوی این گزارش اشاره نمی‌کند که آقای هاشمی قرار است جواب خدا و امام و مردم را درباره بی‌حرمتی‌های بی‌سابقه اوباش و فتنه‌گران علیه امام حسین(ع) و مقدسات اسلامی چگونه بدهد و چگونه همسویی خود با گروهک‌های ضدانقلاب را در فتنه‌ای که به حذف نام اسلام از جمهوری اسلامی و اهانت به ولایت‌فقیه و امام خمینی(ره) و جانبداری از رژیم صهیونیستی انجامید توجیه کند؟ و اصلا آیا دادن جواب خدا و امام و مردم مظلومی که در آن فتنه خون دل خوردند و حماسه نهم دی‌ماه را خلق کردند، تکلیف خود می‌داند یا خیر؟

هاشمی در انتخابات سال ۸۴ نیز نتوانست مرز خود با گروهک‌های قسم خورده ضدانقلاب را جدا کند و به ویژه از آن زمان بود که مکررا در تحلیل‌های این محافل به تصریح گفته شد هاشمی مناسب پروژه هزینه‌سازی و دردسرسازی علیه جمهوری اسلامی است. با این اوصاف جای سوال است که چگونه می‌شود هم مسیر شدن با فتنه‌گران و دشمنان انقلاب را اعتدال خواند؟

یکی دیگر به نفع اسرائیل!

اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی درباره اسرائیل با استقبال رسانه‌های بیگانه ضدانقلاب خارج کشور مواجه شد و تحلیل‌های خوش‌بینانه آنها را بدنبال داشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از روزنامه زنجیره‌ای شرق که ناشر افکار هاشمی است نوشت: «هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از حامیانش گفته که ما با اسرائیل سر جنگ نداریم.» آسوشیتدپرس علت این اظهارات را تلاش‌های فزاینده برخی سیاستمداران ایرانی برای بهبود وجهه ایران دانسته است! آسوشیتدپرس این را هم نوشته که «هاشمی از ادامه مسیر دیرینه جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل خودداری می‌کند»!

اظهارات هاشمی‌رفسنجانی در حالی بعنوان گامی برای بهبود چهره خارجی نظام مطرح می‌شود که وی سالیان طولانی، خطیب مراسم پرشکوه روزقدس بوده و تندترین موضع‌گیری‌ها را نسبت به رژیم غاصب و مجعول صهیونیستی انجام داده است. اکنون باید پرسید آیا هاشمی که خود را شاگرد حضرت امام خمینی(ره) می‌داند، جمله معروف «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» را فراموش کرده است؟

یادآور می‌شود جریان فتنه‌گر در سال ۸۸ پس از اطمینان از حمایت هاشمی‌ در نمازجمعه تیرماه، با گستاخی بیشتری به اصول بنیادین نظام حمله کرد و از جمله در روز قدس شعار سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی (نه غزه نه لبنان) را تکرار نمود تا ماهیت صهیونیستی فتنه و آشوب آشکارتر شود.

قاضی سراج: علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه مهدی هاشمی در روز دادگاه معلوم می‌شود

قاضی ناصر سراج تصریح کرد همان روز دادگاه و در شروع جلسه، علنی بودن یا نبودن دادگاه مهدی هاشمی را اعلام می‌کنیم.
سراج در گفت‌وگو با فارس در آستانه برگزاری دادگاه مهدی هاشمی گفت: هنوز تصمیم قطعی درباره نحوه برگزاری دادگاه گرفته نشده است.
وی افزود: رسانه‌ها باید صبر کنند زیرا در همان روز برگزاری جلسه و در ابتدای آن تصمیم دادگاه درباره علنی بودن یا نبودن آن را اعلام می‌کنیم.
قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب همچنین درباره انتخاب روز ۱۵ اردیبهشت برای برگزاری اولین جلسه دادگاه گفت: تلاش کردیم تا دادگاه پیش از سال جدید برگزار شود اما این مهم محقق نشد.
وی افزود: پس از آنکه موفق نشدیم تا در اسفندماه جلسه برگزار شود دادگاه تعیین وقت کرد تا در نیمه اردیبهشت اولین جلسه دادگاه برگزار شود.
مهدی هاشمی در روز ۲ مهر سال گذشته پس از چند سال خروج از کشور به ایران بازگشت.
وی فردای آن روز به دادسرای امنیت مراجعه کرده و با نظر بازپرس پرونده با قرار بازداشت موقت به زندان اوین رفت.
مهدی هاشمی سرانجام پس از ۸۳ روز بازداشت در زندان انفرادی با نظر قاضی پرونده و وثیقه میلیاردی آزاد شد.

*وطن امروز:

مرکز تحقیقات کنگره آمریکا:آمریکا بپذیرد فشار اقتصادی در ایران منجر به شورش نمی‌شود

مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در یک ارزیابی راهبردی، امید بستن به این موضوع را که فشار اقتصادی منجر به شورش در ایران شود، بیهوده خواند. کنت کاتزمن در تحلیلی برای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا که در ‌ماه آوریل سال ۲۰۱۳ منتشر شده، نوشت که آمریکا امیدوار است این تحریم‌ها شکافی را در سطح بالای حاکمیت ایران ایجاد کرده باشد.

در این تحلیل آمده است: «ایالات متحده امیدوار است تحریم‌های بین‌المللی باعث شکاف میان مقامات ایران شود. گرچه شکافی از ابتدای سال ۲۰۱۱ پدیدار شد اما این موضوع نه به علت تحریم‌های بین المللی بلکه به علت سمت و سوی آینده انقلاب اسلامی بوده است». در عین حال کاتزمن تاکید کرده است که آمریکا می‌داند تحریم‌های اقتصادی نخواهد توانست شورش‌های مطلوب این کشور را در ایران به‌وجود بیاورد.

در ادامه این تحلیل آمده است: «مردم ایران چه مخالف و چه موافق دولت باشند، شرایط سخت دوران جنگ در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ را گذرانده‌اند. حکومت از نزدیک دیدگاه‌ها و تفکرات طبقه تاثیرگذار بازاری را تحت‌نظر دارد. بازاری‌ها علیه شاه سابق ایران برخاستند و عامل اصلی برای سقوط آن شدند. اکنون نیز از این حکومت برای ایجاد ثبات اقتصادی حمایت می‌کنند اما بازاری‌ها در اکتبر ۲۰۱۲ به علت سقوط ریال اعتراض کردند، البته بسته بودن مغازه‌ها بیشتر از یک روز طول نکشید».

واکنش مجلس به نحوه انتشار سخنان لاریجانی در دیدار با بانوان

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با انتشار توضیحاتی، ضمن نادرست خواندن اقدام برخی رسانه‌ها در انعکاس تحریف شده خبر سخنان رئیس مجلس در دیدار با بانوان، بر ضرورت رعایت اخلاق و امانتداری رسانه‌ای تاکید کرد.

در توضیحات روابط عمومی مجلس آمده است: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار روز چهارشنبه خود با کارکنان زن مجلس شورای اسلامی که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد، طی سخنانی به تشریح دیدگاه‌های خود در مورد موضوع حجاب و اهمیت مقوله حضور عفیفانه و نجیبانه بانوان محترم در جامعه پرداخت و این مقوله را براساس تفکرات و اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری و دیدگاه‌های اسلامی تبیین و تشریح کرد اما متاسفانه یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور با تحریف و تقطیع برخی بخش‌های صحبت‌های دکتر لاریجانی، موجبات ایجاد سوءتفاهم رسانه‌ای را فراهم کرد.

روابط عمومی مجلس همچنین تاکید کرده است: رئیس مجلس در این جلسه ضمن نقل دیدگاه برخی افراد و سیاسیون که مطرح می‌کنند «اگر ۲ تار موی زنان بیرون باشد، ثلمه‌ای به اسلام وارد نمی‌شود» به انتقاد از اینگونه اظهارات پرداخت و اظهار داشت: «بحث بر سر این نیست که اگر ۲ تار موی زنان بیرون باشد، ثلمه‌ای به عالم اسلام وارد می‌شود یا نمی‌شود، بلکه بحث بر سر یک وظیفه مهم است و آن لزوم حضور عفیفانه و نجیبانه زنان در جامعه است». در این اطلاعیه آمده است: متاسفانه برخی رسانه‌ها به اشتباه آنچه رئیس مجلس درباره نقد اینگونه اظهارات بیان کرده‌اند را به خود ایشان منتسب کردند.

*خراسان:

سفر معاون وزیر با هواپیمای اختصاصی به کشور همسایه

گفته می شود بر اساس گزارش یک نهاد مسئول، بر اساس مجوز هیئت دولت، یکی از معاونین وزرای اقتصادی کابینه برای پرواز به یکی از کشورهای همسایه، از هواپیمای اختصاصی استفاده کرده است. بر اساس گزارش مذکور، اگرچه پرواز مسئولان ارشد دولتی با هواپیمای اختصاصی موضوعی قابل قبول و لازم است، اما استفاده یک معاون وزیر از این مجوز، با معیارها و شعارهای دولت تناسب ندارد.

مصوبه عجیب و عظیم زیست محیطی دولت

شنیده شده بر اساس گزارشی که یک نهاد مسئول اخیرا تهیه کرده، یک مسئول ارشد دولتی در ابلاغیه چند هفته پیش خود به سازمان حفاظت محیط زیست و برخی دیگر از دستگاههای دولتی اعلام کرده است که ” ۷ میلیون و سیصدهزار مترمربع از محدوده و حریم شهر جدید پردیس در اطراف تهران مطابق نقشه ای که به مهر دفتر هیئت دولت تأیید و به این ابلاغیه پیوست شده است، جزو مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست نیست.” بر اساس گزارش مذکور، این مصوبه از نظر حجم زمین های مشخص شده و احتمال ساخت و ساز در آن کم نظیر است.

*تهران امروز:

آمادگی سپاه تهران برای مقابله با هرحرکت ضدامنیتی در انتخابات

سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به برنامه‌های سپاه تهران برای پیشگیری از هرگونه آشوب و فتنه جدید در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲، گفت: ان‌شاءالله انتخابات پرشور و گسترده‌ای خواهیم داشت. وی افزود: تهدید در هر صورتی وجود دارد، اما ما هم اشراف اطلاعاتی کاملی داریم و با رصد لحظه‌ای از بروز هرگونه حرکت خرابکارانه پیشگیری می‌کنیم.وی با تاکید بر اینکه حوادث سال ۸۸ هرگز تکرار نخواهد شد، گفت: سپاه تهران در برابر هر حرکت ضدامنیتی آمادگی کامل دارد.

انتخاب ۷ معتمد هیات اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری

هفت نفر معتمد مردمی اصلی در نشست جلسه هیات عالی اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شدند.محمد آشوری نماینده بندرعباس و عضو هیات رئیسه مجلس در مصاحبه با عصر ایران گفت: این نخستین جلسه هیات عالی اجرایی انتخابات بود که در محل وزارت کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه، هفت نفر اعضای اصلی معتمدان مردمی و چهار عضو علی البدل انتخاب شدند.به گفته آشوری، این هفت نفر شامل سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری، انسیه خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا(س)، اسماعیل کوثری نماینده مجلس، محمد محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها، سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری نمازجمعه، محمدحسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس هستند.

کاندیداها از ولخرجی انتخاباتی و تخریب یکدیگر بپرهیزند

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان گفت: تبلیغات انتخاباتی، روش‌های تاثیرگذار بر مردم، نحوه اقدام نامزدها یا گروه‌های طرفدار کاندیداهای انتخابات همه از سوی مردم مورد توجه قرار می‌گیرند. افرادی که اکنون برای حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند، از تبلیغات پیش از موعد به شدت اجتناب کنند، زیرا این اقدام وجاهت قانونی ندارد. همچنین نباید از امکانات دولتی جهت پیشبرد اهداف تبلیغاتی استفاده شود. کاندیداها باید از ولخرجی انتخاباتی و همچنین تخریب یکدیگر بپرهیزند.

با اللهم عجل لولیک الفرج آمدند و کار را به تابوت بوسی چاوز رساندند

حجت‌الاسلام علی زادسر جیرفتی، نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با زندگی نیوز گفت: اکثر ضمایر بیانات مقام معظم رهبری بر می‌گشت به عملکرد دولت‌های نهم و دهم، خصوصا شخص آقای احمدی‌نژاد؛ زیرا این احمدی‌نژاد است که تصمیمات خود را به صورت غیر کارشناسی اتخاذ می‌کند و گفتار و کردار او نیز بدون مطالعه و اکثرا سطحی است.

وی با انتقاد از نبود مدیریت کارآمدی به منظور سامان دادن به وضعیت اقتصادی و ممانعت از کاهش ارزش پول ملی، عنوان کرد: احمدی‌نژاد با شعار تمسک به ولایت، عدالت و اللهم عجل لولیک الفرج، بر سر کار آمد و کار را به کوروش، داریوش و تابوت بوسی هوگو چاوز رساند.

قهر سیاسی و اجتماعی اشکال دارد

‌حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه امام در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون توحید با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: امروز خوب یا بد، در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. من از ۵-۶ سال قبل گفته‌ام که راه دفاع از نظام تشکر کورکورانه از همه چیز نیست و کسانی که فکر می‌کنند اگر کسی از اوضاع انتقاد کند، از نظام دفاع نکرده است، معنی دفاع را به‌درستی نمی‌دانند.

به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: البته امام هم تاکید داشتند که نقد باید منصفانه باشد و مخاطبان یک نقد هم به خوبی این را می‌فهمند که یک نقد آیا منصفانه است یا مغرضانه؛ خیلی اوقات،چه کسانی که اصل نظام را نقد می‌کنند و چه آنهایی که دولت را نقد می‌کنند، انصاف را رعایت نمی‌کنند. همانطور که ۴ سال پیش گفتم انصاف را در نقد دولت‌های پیشین نادیده نگیریم، امروز هم می‌گویم‌ای کسانی که قرار است سر کار بیایید، دستاوردها و کارهای دولت فعلی را هم منصفانه ببینید، زیرا در غیر این صورت مردم بدبین خواهند شد.

علی خمینی ادامه داد: من نمی‌گویم مشکلات و اشتباهات زیاد نیست، اما نباید طوری نقد کنیم که انگار هیچ خدمتی انجام نشده است؛ نباید گفت هرچه انجام شده خیانت بوده است، همانطور که چنین حرفی در مورد دولت‌های قبلی هم زده شد.وی با بیان اینکه قهر و گوشه گیری و انفعال اساسا با هویت یک انقلابی و فرد معتقد به نظام سازگار نیست، اظهار داشت: کسی که معتقد به نظام است نمی‌تواند قهر کند و لذا باید حرف زد. کسی که دغدغه دارد در این شرایط نمی‌تواند حرف از تحریم انتخابات بزند. البته این بدان معنا نیست که همه به یک نفر رای دهند، اما قهر سیاسی و اجتماعی اشکال دارد و بر طرف کننده مشکلی نیست.

گوشه‌گیری و قهر کردن مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند. وی با بیان اینکه ما در مجموع پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و نادیده گرفتن آنها غیرمنصفانه است، افزود: ما مشکلات اقتصادی داریم که این مشکلات بیش از همه به چشم می‌آید، زیرا جزئی از زندگی روزمره ماست و می‌بینیم که مثلا کالایی که دیروز ۵۰۰ تومان بود، امروز ۷۰۰ تومان شده و فردا ۸۰۰ تومان می‌شود. از لحاظ فرهنگی و سیاسی هم مشکلاتی داریم و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن شود، اما باید انصاف داشت. زیرا خیلی از مشکلات دیروز حل شده و امرزو به حق ما تبدیل شده است.

موسوی نگاه روشنفکرانه به روحانیت داشت

علی مطهری در مورد دلیل رای ندادن به میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ در برنامه شناسنامه گفت: قبل از انتخابات ۸۸ مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد ملی داشتم که در آن مصاحبه گفتم بین آقای احمدی‌نژاد و آقای موسوی اگر قرار باشد به یک نفر رای بدهم، به آقای احمدی‌نژاد رای خواهم داد. در هر صورت من آقای مهندس موسوی را یک مقدار روشنفکر می‌دانم و فکر می‌کنم ایشان متاثر از آثار دکتر شریعتی و دکتر پیمان هستند و شاید یک نگاه روشنفکرانه به روحانیت داشته باشند.

مطهری در بخش دیگری از گفت‌وگوی تلویزیونی خود در مورد اینکه کدام یک از برادران مطهری به استاد شهید مطهری شبیه‌تر هستند، یادآور شد: فکر می‌کنم هیچ یک از ما به طور کامل به استاد شبیه نیستیم و هر کدام از ما یک بخشی از چهره ایشان را به ارث برده‌ایم اما در مجموع محمد‌آقا که هشت سال از من کوچک‌تر هستند و علاوه بر روحانی بودن، مهندس الکترونیک هم هستند و دکترای فلسفه دین از دانشگاه تورنتو کانادا را هم دارند، به استاد مطهری شباهت بیشتری دارند.

وی در مورد رابطه خانوادگی با علی لاریجانی هم گفت: علی آقا داماد سوم خانواده ما هستند. آقای لاریجانی سال ۵۶ به خواستگاری آمدند و کارها خیلی سریع انجام شد. پدر ایشان از مراجع بودند و هر دو خانواده نسبت به هم شناخت خوبی داشتند. استاد مطهری بین دامادها تبعیضی قائل نبودند. البته داماد بزرگ ما شاید یک مقدار به استاد نزدیک‌تر بودند. وی در مورد چگونگی ورودش به عالم سیاست هم گفت: من از دوره سازندگی اظهارنظرها و مقاله‌هایی در باب مسائل سیاسی و اجتماعی داشتم.

در دوران اصلاحات این موضوع به اوج خود رسید به طوری که بعید می‌دانم کسی به اندازه من در آن دوره به آقای خاتمی و دولت اصلاحات انتقاد کرده باشد. بعد از مدتی من احساس کردم بدون داشتن یک جایگاه قانونی و به شکل انفرادی، حرف ما تاثیر چندانی ندارد. به همین دلیل به فکر مسئله نمایندگی افتادم.

دولت فرد دیگری را رو می‌کند

سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره رفتارهای اخیر دولت مخصوصا در سفرهای استانی به فردا نیوز گفت: موضع‌گیری انتخاباتی دولت جرم و تخلف آشکار است. دولت مجری است و کاملا باید بی‌طرف باشد. نه تنها نمی‌تواند از امکانات و ظرفیت‌های دولت استفاده کند بلکه اصلا اجازه اظهارنظر انتخاباتی ندارد.

چون اگر دولت بی‌طرف نباشد که نمی‌تواند انتخابات برگزار کند. لذا این اقدامات و استفاده‌ها از امکانات دولتی جرم محسوب می‌شود، در عین حال که من اعتقاد ندارم کاندیدای دولت همین شخصی است که رئیس‌جمهور برای او دارد تبلیغ می‌کند. به نظر من مشت رئیس‌جمهور بسته است و وقتی باز بشود کسی دیگری مطرح می‌شود.

قطعا شورای محترم نگهبان صلاحیت هر فردی که منسوب به جریان انحراف باشد را رد می‌کند و این مطالبه ملت است. بنابر این فکر می‌کنم رئیس‌جمهور برگ‌های دیگری را رو خواهد کرد.وی در پاسخ به این سوال که شخص خاصی را شما در ذهن دارید؟ گفت:بله. کاملا توی ذهنم هست.اما اسمش را نمی‌گویم.

وی افزود:دولت به‌دنبال ترویج ادبیاتی است که آن ادبیات رفتار مورد نظر دولت را به‌دنبال داشته باشد و ویژگی خاص گفتمانی دارد. در این گفتمان زاویه‌های زیادی را با گفتمان انقلاب اسلامی می‌بینیم.

*ابتکار:

ائتلاف متخصصین شهری برای انتخابات شوراها

شنیده شد که جمعی از متخصصین مدیریت شهری که اکثرا از مدیران سابق شهرداری تهران می‌باشند، تصمیم دارند که با تشکیل ائتلاف متخصصین اقدام به حمایت از کاندیداهایی برای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران کنند.

سایت رضایی علیه ولایتی

سایت تابناک که سایت اصلی محسن رضایی به شمار می‌آید، در انتقاد به سخن ولایتی که گفته بود« معتقدم در بین تمامی کاندیداها هم از تجربه بیشتری برخوردارم» نوشت:اگر چه تردید‌های بسیاری درباره تجربه بیشتر وی در بین کاندیداها وجود دارد.

مثلا در سابقه آقای ولایتی چندان سابقه مبارزاتی به چشم نمی‌خورد و تازه پس از پیروزی انقلاب است که وی به جمع سیاستمداران انقلابی می‌پیوندد و از آن مهم تر سابقه جهاد است که در این زمینه هم دست آقای ولایتی خالی است. تجربه مدیریت کلان هم در سابقه آقای ولایتی دیده نمی‌شود؛ بر عهده داشتن چند دوره وزارت وزارتخانه ای که اداره آن به صورت حاکمیتی است، مدیریت در سطح کلان محسوب نمی‌شود.

*جمهوری:

سیر صعودی انصراف متقاضیان حج تمتع

تعداد کسانی که به دلیل گرانی هزینه حج تمتع امسال، از تشرف به خانه خدا منصرف می‌شدند هر روز افزایش می‌یابد. این افراد با مراجعه به روحانیین و مطرح کردن این سؤال شرعی که با توجه به اینکه در نوبت تشرف قرار دارند ولی نمی‌توانند از عهده مخارج سفر برآیند تکلیفشان چیست؟ هنگامی که با این پاسخ مواجه می‌شوند که نداشتن هزینه سفر به معنای عدم استطاعت است و حج بر آنها واجب نیست، با اندوه فراوان می‌گویند سال‌ها در انتظار فرا رسیدن نوبت بودیم و حالا نمی‌دانیم آیا روزی این سفر نصیب ما خواهد شد یا نه. نکته قابل تأمل اینست که وزیر ارشاد با بی‌تفاوتی در پاسخ به سؤال مجری تلویزیون در این باره گفته است این افراد واجب نیست به حج بروند و اگر بخواهند می‌توانند فیش خود را به دیگران واگذار کنند!

فتوایی که نشستن روی مبل را حرام می داند!

یکی از مفتیان یمنی به نام “عمر بن محمد بن سالم بن حفیظ” اعلام کرده: نشستن بر صندلی، مبل حرام است. به گزارش مشرق، این مفتی متحجر، در فتوای خود آورده از خطرناکترین مفاسدی که امت ما به آن دچار است شیئی است که آن را صندلی و یا کاناپه و… می‌نامند و این شری عظیم است که دامن ملت ما را گرفته است. وی که از وهابیون معروف است، در ادامه سخنان خود می‌گوید: اجداد ما همگی بر روی زمین می‌نشسته‌اند، اگر صندلی مفید بود آنها هم از این وسیله استفاده می‌کردند. اینها وسایل غربی است و جداً حرام است!

Share