بازدید هیأت اتاق بازرگانی مسکو از منطقه آزاد انزلی

به گزارش دیار میرزا و به نقل از  مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلیدکتر “رجبصفراف ” رئیسکمیسیونایراناتاقبازرگانیمسکو وهیأت همراه از منطقه آزاد بازدید کردند. دکتر “رجب صفر اف” رئیس کمیسیون ایران اتاق بازرگانی مسکو در نشست مشترک با مهندس دهقان نصیری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران این منطقه با بیان […]

به گزارش دیار میرزا و به نقل از  مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلیدکتر “رجبصفراف ” رئیسکمیسیونایراناتاقبازرگانیمسکو وهیأت همراه از منطقه آزاد بازدید کردند.

دکتر “رجب صفر اف” رئیس کمیسیون ایران اتاق بازرگانی مسکو در نشست مشترک با مهندس دهقان نصیری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران این منطقه با بیان اینکه با توجه به سابقه طولانی روابط دو کشور و به منظور بررسی ظرفیتهای جدید برای گسترش روابط تجاری فی ما بین، به این منطقه آمده ایم اظهار داشت : منطقه آزاد انزلی دارای ظرفیتها و توانمندیهای متعددی در حوزه های مختلف تولیدی،تجاری و گردشگری است و بر این باورم که این منطقه با دارا بودن ظرفیتها ، قوانین و معافیتهای مالیاتی وگمرکی می تواند نقش بسزایی در گسترش روابط سرمایه گذاران دوکشور داشته باشد. وی بر لزوم معرفی بیشتر توانمندیها و ویژگیهای این منطقه به سرمایه گذاران کشورهای حاشیه خزر و به ویژه کشور روسیه تاکید کرد و افزود : با عنایت به تجربه مناطق آزاد جهان و وجود مزیت های تجاری  و جایگاه استراتژیک منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال-جنوب، این منطقه میتواند بعنوان حلقه اتصال اقتصاد ایران با اقتصاد بین المللی نقش موثری را ایفا نماید.

وی پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های صنعتی، نفت ،گاز وتولیدفولاد و برق را تحسین برانگیز شمرد و خواستار همکاری مدیران منطقه آزاد و استان گیلان جهت انتشار ویژه نامه اختصاصی معرفی توانمندیهای صادراتی و صنعتی استان گیلان ومنطقه به زبان روسی به منظور توزیع گسترده در میان فعالان اقتصادی کشور روسیه شد.

علی دهقان نصیری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه  نگاه ویژه ای  به روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر داریم  افزود : در سالهای اخیر به ویژه در سال گذشته بمنظور معرفی مزیتهای این منطقه در نمایشگاه های برگزار شده در کشورهای CIS حضور فعال داشته ایم و کشورهای حاشیه خزر از مهمترین شرکای تجاری ما محسوب می شوند.

وی فعال شدن بورس کالاهای ایرانی در منطقه را نقطه عطفی در توسعه مبادلات تجاری- صنعتی ایران با کشورهای منطقه اعلام کرد و اضافه نمود : بندر در حال احداث کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر در کنار سایر فرصتهای سرمایه گذاری این منطقه در حوزهای صنعت،تجارت و گردشگری فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاران روسیه می باشد.

وی اظهار امیدواری نمود که با گسترش تعاملات دوسویه شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران کشورهای حاشیه دریای خزر در این منطقه باشیم.

گفتنی است “رجب صفر اف”،”نیکلای بوبکین” سردبیر مجله تجارت با ایران (به زبان روسی)، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی گیلان و هیأت همراه از فاز تجارت و گردشگری و همچنین کارخانجات بخش خصوصی فاز صنعت منطقه بازدید کردند.

Share