مهمترین اخبار امروز در یک نگاه

به گزارش دیارمیرزا یکشنبه-۱۸ فرودین ماه ۱۳۹۲ هم همانند روزهای گذشته شاهد انتشار اخبار و اطلاعات گسترده ای در حوزه های، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ، ورزشی و بین الملل در رسانه ها و سایت های گوناگون بودیم که چکیده مهمترین اخبار و رویداد های هم اینک پیش روی شماست. ۱-وزیراموراستراتژیک و اطلاعات اسرائیل: اکنون وقت […]

به گزارش دیارمیرزا یکشنبه-۱۸ فرودین ماه ۱۳۹۲ هم همانند روزهای گذشته شاهد انتشار اخبار و اطلاعات گسترده ای در حوزه های، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ، ورزشی و بین الملل در رسانه ها و سایت های گوناگون بودیم که چکیده مهمترین اخبار و رویداد های هم اینک پیش روی شماست.

۱-وزیراموراستراتژیک و اطلاعات اسرائیل: اکنون وقت آن شده جهان موضعی جدی‌تری نسبت به مساله هسته‌ای ایران اتخاذ کند./فرانس ۲۴

۲- پوستر انتخاباتی رحیم مشایی با شعار ” مظلوم تر از بهشتی ، خدوم تر از رجایی، پیش به سوی خیبر، لبیک یا مشایی” در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد/  شفاف

۳- نعیمه اشراقی در فیس بوک خود با اعلام حمایت از کاندیداتوری محمد خاتمی زمان آغاز به کار ستاد های انتخاباتی وی را از هجدهم فروردین ۹۲ اعلام کرد/ شعار این ستادها با عنوان “آفتاب صبح امید” از چندی پیش در قالب بنرهای تبلیغاتی در فضای مجازی منتشر شده است/ انتخاب

۴- تاج زاده در نامه ای تحلیلی مهندسی انتخابات در ایران را بسیار دشوار و غیر ممکن دانست و خواستار دعوت جدی از خاتمی برای حضور در انتخابات شد. وی در نامه تحلیلی خود انتخابات مطلوب برای رهبری را حضور ۸۵ درصدی مردم و پیروزی نامزد مورد نظر در دور اول و کشیده نشدن انتخابات به دور دوم تفسیر کرد/ رسانه فتنه

۵- جان کری: هنوز امکان مذاکره هسته‌ای با ایران وجود دارد/ رویترز

۶- مشاور معاون دومای روسیه در گفت‌وگو با روزنامه شرق: تنش تهران- واشنگتن پس از انتخابات ایران کاهش می‌یابد.

۷- مشاور معاون دومای روسیه در گفت‌وگو با روزنامه شرق: کشورهای غربی منتظر انتخابات ایران هستند/ غرب امیدوار است که تحریم ها منافع غرب را تامین کند. به همین دلیل معتقدند که هنوز نیاز نیست تحریم ها برداشته شود بنابراین غرب آماده نیست قدم های جدیدی به سمت ایران بردارد.

۸- اندیشکده شورای آتلانتیک: رشد احساسات ضد آمریکایی بزرگترین بهره ایران از تحولات منطقه است.

۹- مئیر جاودانفر تحلیل‌گر صهیونیستی در وب سایت خود “زنده باد بهار” را دوستی میان ایران و اسرائیل عنوان کرد.

۱۰- نشریه آمریکایی نشنال اینترست در تحلیلی نوشت، نخبگان ایران با ارزیابی رهبری از تحریم ها همراهند واین امر در کم اثر شدن تحریمها موثر می باشد.

 ۱۱- رویترز در گزارشی مدعی شد که با ادامه‌ی کشمکش‌های ایران و ۵+۱ ممکن است خاورمیانه وارد جنگ جدیدی بشود/ این خبرگزاری به نقل از مقامات امریکایی: احتمال برگزاری دوره بعدی مذاکرات قبل از انتخابت ایران بعید است.

 تحولات شبه جزیره کره

۱۲- برنامه آزمایش موشک بالستیک آمریکا به منظور جلوگیری از افزایش تنش‌ها لغو شد/ پکن از پیونگ‌یانگ خواست امنیت شهروندان چینی را تضمین کند/ کشمکش‌های بین ۲کره تاثیر منفی بر اقتصاد این ۲ کشور داشته‌است/ علیرغم تهدیدات پیونگ‌یانگ دیپلمات‌های غربی این کشور راترک نکردند.

 ۱۳- شریعتمداری در کیهان: به جرأت می توان گفت که آمریکا در چالش هسته‌ای با ایران در یک “بازی دو سر باخت” وارد شده است و در پی یافتن راهی آبرومندانه! برای خروج از این بن بست است چراکه قرار بود دو خط تحریم ها و چالش هسته‌ای به موازات با هم عمل کند اما همدیگر را قطع کرده‌ و به سوی اهداف متضاد با اهداف از پیش تعریف شده تغییر مسیر داده‌اند.

 ۱۴- واشنگتن پست در گزارشی نوشت ایران تجربه دیرینه‌ای در سازگاری با تنگناها و فشارهای اقتصادی دارد و توانسته تحریم ها را با هوشمندی و سرسختی مهار کند و همچنین فشار تحریم‌های سخت نیز برخلاف انتظارات نتوانست به اعتراض و شورش مردم منتهی شود.

۱۵- اندیشکده شورای آتلانتیک: رشد احساسات ضد آمریکایی بزرگترین بهره ایران از تحولات منطقه است.

۱۶-  مئیر جاودانفر تحلیلگر صهیونیست در وب سایت خود مدعی شد، زنده باد بهار دوستی میان ایران و اسرائیل است.

۱۷- نشریه آمریکایی نشنال اینترست در تحلیلی نوشت، نخبگان ایران با ارزیابی رهبری از تحریم ها همراهند واین امر در کم اثر شدن تحریمها موثر می باشد.

 ۱۸- تحولات سوریه/ جان کری مقامات ترکیه رابرای بهبود روابط با اسرائیل و بازگذاشتن مزرهای این کشور در برابر آوارگان سوری تحت فشار قرار داد / نخست وزیر جدید لبنان قول داد از کشورش دربرابر ناآرامی‌های سوریه دفاع کند/ تصرف مناطق نفت‌خیز سوریه توسط شورشیان صدمه شدیدی به صنعت نفت این کشور وارد کرده است.

 ۱۹-  انتخابات۹۲/ سعیدی کیا: شعار من “آرامش و انسجام ملی، همکاری جهانی در دولت انقلاب اسلامی” است/ متکی: دولت باید کشورداری کند نه ایدئولوژی سازی/ حسین جلالی عضو پایداری: کاندیدای اصلح این جبهه مشخص شده است/  موسوی لاری: هاشمی و اصلاحات به نقطه مشترک رسیده‌اند/ دیدار شریتعمداری با علما در قم

۲۰- روزنامه ایران، “محمدرضا رحیمی” را هم جزو نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.

‫۲۱- روزنامه دولتی ایران در مطلبی با عنوان “اظهارات خلاف امنیت ملی ژنرال بصیرت”، به یادداشت اخیر حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره آذربایجان انتقاد کرد و آن را خلاف امنیت ملی خواند.

۲۲- انتخابات۹۲/ شعار انتخاباتی محسن رضایی “سلام بر زندگی” تعیین شد/ کواکبیان: هاشمی و کروبی اصلاح‌طلبان بدلی هستند/ فلاحیان: خودم به قالیباف و رضایی گفتم بیاید/ پورمحمدی: هاشمی کاندیدا نمی شود.

 ۲۳- آندرس برینگ بریویک قاتل بی رحم نروژی تروریست اسلام ستیز، مانکن روزنامه اقتصادی ایران شد.

۲۴- انتخابات۹۲/ سعیدی‌کیا: همه سلایق در دولت من حضور دارند؛ مستقل آمده‌ام و کناره‌گیری نمی‌کنم/ مشایی: دولت اصلا شعار انتخاباتی ندارد/ ولایتی: کاندیدای نهایی “ائتلاف برای پیشرفت” از بین این سه نفر انتخاب می‌شود.

۲۵- عباس عبدی در گفت‌وگو با فرارو و موسوی لاری در گفت‌وگو با آرمان به القای “آماده نبودن عرصه انتخابات و فضای کنونی کشور” برای حضور اصلاح طلبان پرداختند.

۲۶-اظهارات جان کری در ترکیه، ممنوع الخروج بودن دیپلمات عربستان از ایران و شکست مذاکرات آلماتی و پیامدهای اقتصادی آن از جمله محورهای تببلیغی- تحلیلی رسانه‌های بیگانه علیه ایران بوده است.

۲۷- تحولات مهم هفته آینده اروپا: عادی سازی روابط صربستان و کوزوو، برگزاری کنفرانس سران منطقه مدیترانه در فرانسه و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مونته نگرو.

۲۸-انتخابات۹۲/ کاظم جلالی: لاریجانی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری احساس تکلیف نمی‌کند.

۲۹-دیدار خانواده شهید بهشتی با دختران موسوی و ابراز همدردی آنها با خانواده موسوی و کروبی مورد تبلیغ سایت‌های کلمه و جرس قرار گرفت.

 ۳۰-عباس میلانی در یادداشتی در فارین پالیسی سه منبع تنش در انتخابات آینده ایران را تنش نظام با جناح دولت، تنش نظام با اصلاح‌طلبان و تنش اصولگرایان با یکدیگر بیان کرد.

Share