کوچکی نژاد: درس ریاضی برای دانشآموزان پایه ششم ابتدایی بسیار سخت است
به گزارش دیار میرزا : جبار کوچکینژاد با بیان اینکه در اجرای نظام ۳-۳-۶ یا همان ۳-۳-۳-۳ کمی عجله صورت گرفته است، افزود: به جهت آنکه در اجرای نظام ۳-۳-۶ عجله شده بود به طور طبیعی در ابتدای اجرا، این امر با مشکلات جدی همراه بود. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نظام ۳-۳-۶ […]
به گزارش دیار میرزا : جبار کوچکینژاد با بیان اینکه در اجرای نظام ۳-۳-۶ یا همان ۳-۳-۳-۳ کمی عجله صورت گرفته است، افزود: به جهت آنکه در اجرای نظام ۳-۳-۶ عجله شده بود به طور طبیعی در ابتدای اجرا، این امر با مشکلات جدی همراه بود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نظام ۳-۳-۶ کتابی تحت عنوان کار و فناوری تالیف شد که تدریس آن نیاز به هوشمندسازی داشت، بنابراین باید کلاسها مجهز به سیستم هوشمند میشد که متاسفانه این مهم در بسیاری از واحدهای آموزشی انجام نشد و عملا این واحد درسی بر روی زمین مانده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه درس ریاضی برای دانشآموزان پایه ششم ابتدایی بسیار سخت است و همین امر موجب نارضایتی دانشآموزان و خانوادههای آنها شده، تصریح کرد: بسیاری از مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند که هیچ مشکلی در زمینه هوشمندسازی مدارس وجود ندارد در حالی که اگر به داخل واحدهای آموزشی سر بزنند متوجه خواهند شد این مراکز با مشکلات عدیدهای مواجه هستند که به دلیل نپرداختن سرانه قادر به رفع آنها نیستند.
کوچکینژاد، با انتقاد از اینکه با فشارهای اقتصادی که بر مدارس کشور حاکم است نباید انتظار تحول مدارس باشیم، افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درصدد است تا این موضوع را بررسی کند که اجرای این مهم چگونه قابل اجرا است و آیا میتوان اقدامی را در پیش گرفت که هم سند تحول بنیادین محقق شده و هم دانشآموزان آسیب نبینند.
نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه آموزش وپرورش در پرداخت دستمزدها بودجه کم آورده و برای پرکردن این خلاء از سرانه مدارس استفاده کرده است، یادآور شد: مدارس به شدت با بحران مالی مواجه هستند تا حدی که برخی از مدارس شبانه روزی هزینه تامین غذای خود را نیز ندارند.
عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه در لایحه بودجه ۹۲، بودجه آموزشی تنها ۶ درصد افزایش پیدا کرده است در حالی که قرار شده حقوقها بالای ۲۰ درصد افزایش داشته باشد که این امر به خودی خود ۲ الی ۳ هزار میلیارد تومان کسری اعتبارات را در آموزش و پرورش ایجاد میکند که ضروری است برای رفع این معضلات راهکار جدی اندیشیده شود.
دیدگاه