بزرگداشت سیروس قایقران ۱۸ فروردین در بندر انزلی برگزار می گردد

به گزارش دیارمیرزا  وبه نقل از  باشگاه خبرنگاران ، رییس هیات فوتبال انزلی گفت : این مراسم به همت ستاد بزرگداشت اسطوره فوتبال ایران ، زنده یاد سیروس قایقران و با حضورمسئولان و پیشکسوتان ورزش ، ورزشکاران و قشرهای مختلف مردم در مسجد حسینیه کلویر و در کنار مزار این ورزشکار صاحب نام گیلانی برگزارمی […]

به گزارش دیارمیرزا  وبه نقل از  باشگاه خبرنگاران ، رییس هیات فوتبال انزلی گفت : این مراسم به همت ستاد بزرگداشت اسطوره فوتبال ایران ، زنده یاد سیروس قایقران و با حضورمسئولان و پیشکسوتان ورزش ، ورزشکاران و قشرهای مختلف مردم در مسجد حسینیه کلویر و در کنار مزار این ورزشکار صاحب نام گیلانی برگزارمی شود. محمود رمضانی گفت: در این آئین خانواده زنده یاد قایقران شرکت دارند.ghaygran

سیروس قایقران فرزند زکریا اول بهمن ماه ۱۳۴۰ در محله کلویر بندر انزلی به دنبال آمد و از همان دوران کودکی به فوتبال در زمینهای خاکی کلویر روی آورد و با استعداد درخشانش در تیم فوتبال منتخب آموزشگاهها پذیرفته شد.

وی در سن ۱۶ سالگی موفق شد به عنوان یکی از مهرهای اصلی در تیمهای نوجوانان و جوانان ملوان استعدادهای خود را به نمایش بگذارد و با مهارتهای منحصر به ‌فردش ملوان را به رتبه قهرمانی باشگاههای گیلان برساند.

سیروس در سالهای ۵۷ تا ۶۳ افتخارات زیادی را برای ملوان و گیلان به ارمغان آورد مانند دو گلی که به پرسپولیس زد و یا گل زیبایی که وارد دروازه تیم منتخب مازندران کرد. سیروس در سال ۱۳۶۳ به تیم ملی دعوت شد و در سال ۶۶ تنها فوتبالیست شهرستانی بود که بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را به بازوان خود بست. در سال ۶۷ در جام ملتهای آسیا در قطر، تیم ملی ایران با رهبری سیروس به مقام سومی دست یافت و در سال ۶۹ تیم ایران را با گلهای زیبایش پس از ۲۰ سال به قهرمانی در بازی های آسیایی پکن رساند. سیروس به الاتحاد پیوست و بعد از مدتی بازی در قطر، مجدداً به تیم اول خود ملوان بازگشت و این تیم را قهرمان جام حذفی و راهی مسابقات آسیایی کرد. سیروس در سال ۷۲ به عنوان بازیکن و سپس مربی به تیم کشاورز تهران پیوست و نتایج قابل توجهی بدست آورد.

وی سپس به تیم دسته دومی مسعود هرمزگان پیوست و مدتی در آنجا مشغول به مربیگری شد . در اوایل سال ۷۷ که وی برای تعطیلات نوروز همراه خانواده‌اش به انزلی آمده بود در بازگشت و در حالیکه همراه فرزند، همسر و برادر همسرش در خودروی رنوی خود عازم تهران بود در حوالی امامزاده هاشم با کامیون خاور تصادف کرد که منجر به فوت وی و فرزندش گردید. یادش گرامی.

مراسم سالروز در گذشت مرحوم قایقران از ساعت ۱۶ روز ۱۸فروردین در مسجدحسینیه کلویر در جوار مزار وی برگزار می شود .

Share