دكتر علي اكبر ولايتي :

ائتلاف سه‌گانه همچنان بالاترین رای را دارد/ هیچ رقابتی بین ما نیست

به گزارش دیارمیرزا ، علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان عصر امروز در نشست خبری که در پژوهشگاه باقرالعلوم برگزار شد‌، به تشکیل سه کارگروه در این ائتلاف اشاره کرد و گفت: به دنبال خبری که از سوی آقای مظفر رئیس ستاد ائتلاف اصولگرایان مطرح شد لازم دیدم توضیحاتی را راجع به این خبر […]

به گزارش دیارمیرزا ، علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان عصر امروز در نشست خبری که در پژوهشگاه باقرالعلوم برگزار شد‌، به تشکیل سه کارگروه در این ائتلاف اشاره کرد و گفت: به دنبال خبری که از سوی آقای مظفر رئیس ستاد ائتلاف اصولگرایان مطرح شد لازم دیدم توضیحاتی را راجع به این خبر عرض کنم.

وی ادامه داد: اعضای ائتلاف سه گانه اصولگرایان یعنی آقایان حداد عادل،‌ قالیباف و بنده هر کدام مسئولیت یک کارگروه را به عهده گرفته‌ایم .

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان این کارگروه‌ها را ارکان اصلی دولت آینده دانست و گفت: اگر این ائتلاف سه گانه با رای مردم به پیروزی برسد، ما برنامه‌های که در این کارگروه‌ها اعمال می‌کنیم در دولت آینده انجام خواهیم داد.٠١

ولایتی با بیان اینکه حداد عادل مسئول کارگروه فرهنگ، علم و مسائل اجتماعی شد، اظهار داشت: برنامه‌های حوزه فرهنگ، علوم و مسائل اجتماعی بر عهده آقای حداد عادل گذاشته و اقتصاد و امور زیربنایی نیز بر عهده قالیباف گذاشته شده است و مسئول کارگروه مسائل سیاسی و بین المللی نیز به عهده بنده گذاشته شده است.

ولایتی ادامه داد: ما در این کارگروه‌ها از کسانی که کارایی، کارآمدی و تجربه لازم را داشته باشند و مردم تخصص آنها را قبول داشته باشند، استفاده خواهیم کرد و برنامه ریزی‌هایمان به صورت تفکیکی و عملگرایانه و  در چارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی و در جهت پیشرفت ایران خواهد بود چرا که شعار این ائتلاف، ائتلاف برای پیشرفت است.

وی اضافه کرد: اقدام اخیر این ائتلاف در تشکیل کارگروه‌های جداگانه شامل پیام‌هایی بود. اولین پیام این است که ما در عمل اقدامات خود را به اثبات رساندیم . ضمن آنکه هر کدام از این سه نفر برای ریاست جمهوری معرفی شد، دو نفر دیگر او را همراهی می‌کنند. ما در این ائتلاف از الان این همکاری را تمرین می‌کنیم. اینطور نیست که سه عضو ائتلاف فقط مدعی ریاست باشند ولاغیر. هیچ رقابتی بین ما نیست و ما گام‌ها را به خوبی برمی‌داریم تا به انتخابات برسیم.

“بعد از گذشت زمانی مشخص یک نفر مورد تایید دو نفر دیگر معرفی خواهد شد.آنچه مسلم است این است که هر سه نفر آمادگی خود را برای کار کارشناسی اعلام کردند”

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان افزود: ما کار خود را از فعالیت‌های کارشناسی شروع کرد‌ه‌ایم و این نشان می‌دهد که این ائتلاف به کار کارشناسی، برنامه‌ریزی و پیاده کردن برنامه‌ها از ابتدا اهتمام دارد.

ولایتی با بیان اینکه انتقاداتی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه نامزدهایی که وارد انتخابات می‌شوند، فقط در حوزه اقتصاد آشنایی دارند و در حوزه فرهنگ و یا بین الملل توانایی و شناخت کافی ندارند، اظهار داشت: هر کدام از سه عضو ائتلاف و یا فردی خارج از این سه نفر بعنوان کاندیدا انتخاب شد، اعضای اصلی کابینه و کسانی که می‌خواهند با او در قوه اجرایی کار کنند را معرفی می‌کنند. به عبارت دیگر همکاران رئیس جمهور مشخص می‌‌شوند که چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه ما از نیرو‌های با تجربه و آشنا استفاده خواهیم کرد، اذعان داشت: ما از افرادی استفاده می‌کنیم که مردم آنها را بشناسند. از نیروهای جوان نیز استفاده می‌کنیم و از تجربه نیروهای باتجربه در کشور هم به نحوه مطلوب استفاده خواهیم کرد.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان اضافه کرد: در طی این مدتی که ائتلاف سه گانه اعلام شده، محور اغلب بحث‌ها در انتخابات حول ائتلاف سه گانه بوده است. همچنین دیگران نیز خواستند براساس همین مدل وارد انتخابات شوند و به نوعی الگوی برای دیگران نیز بوده ‌است.

ولایتی با بیان اینکه این ائتلاف از جانب ما سه نفر مطرح شده است، افزود: هر کسی که می‌خواهد به این جمع بپیوند، باید از خودش عبور کند و فکر نکند این توانایی فقط از عهده او بر می‌آید. عده‌ای گله کرده‌اند که چرا در این جمع از افراد دیگر استفاده نشده است. ما می‌گوییم هر کس به مبانی نظام جمهوری اسلامی پایبند و اصولگرا است، می تواند به این جمع و کارگروه ائتلاف بپیوند. اصولگرایی مارک اختصاصی نیست و هر کس مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد اصولگرا است.

وی افزود: اگر دیگران قصد خدمت دارند، از الان خدمات خود را اهدا کنند و این نباشد که فردا بگویند ما برای ریاست‌جمهوری برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان با بیان اینکه ما فقط یک رئیس جمهور می‌خواهیم، افزود: افرادی که می‌خواهند وارد انتخابات شوند، باید با اخلاص وارد شوند، آماده خدمت باشند و امتحان اول خود را به مردم خوب پس داده باشند.

ولایتی با بیان اینکه اعضای ائتلاف سه‌گانه عزم جدی برای همکاری با یکدیگر دارند، افزود: ما تمامی تلاش خود را برای استحکام ائتلاف سه‌گانه بر خواهیم داشت و این عزم ما را در این ائتلاف نشان می دهد، در حالی که بعضی‌ها معتقدند که معلوم نیست این ائتلاف تا آخر بماند یا نه.

به گزارش تسنیم وی در ادامه به سوال خبرنگاران در خصوص ائتلاف سه گانه اصولگرایان و فعالیت این ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد.

وی درباره اینکه “آیا از کمک دیگران نیز در این ائتلاف استفاده خواهید کرد یا نه و اگر کسانی بخواهند به این ائتلاف بپیوند باید چه شرایطی داشته‌باشند؟” گفت: ما از افراد برای کارگروه‌ها دعوت می‌کنیم. در زمینه شرایط پیوست نیز به این ائتلاف باید بگوییم که افراد حداقل باید یک مقبولیتی در نظر سنجی‌ها داشته باشند و آماده باشند از خودشان بگذرند.

ولایتی تاکید کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها این سه نفر توانسته‌اند آرای عمومی را به دست آورند. اگر شما به نظر سنجی‌ها مراجعه کنید حتما جز این نتیجه چیزی به دست نمی‌آورید. این سه نفر حداکثر محبوبیت را در افکار عمومی مردم دارند، به دلیل آنکه به فکر خدمت هستند و آماده هستند که از خود بگذرند .

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان اضافه کرد: برای همکاری با کارگروه ها شرایطی نیست و هر کسی که می‌تواند در سیستم اجرایی کشور موثر باشد، می‌تواند از الان در کارگروه‌ها بیاید و خود را نشان دهدو به عنوان همکاران دولت آینده خواهند بود و تمامی تخصص‌ها به طور کامل به کار گرفته ‌می‌شود.

وی درباره اینکه آیا با چهره‌های دیگر دیداری داشته‌اید یا نه ؟ افزود: با تعدادی از دوستان دیدار داشته‌ایم و همچنین دعوت عام و باز نیز وجود دارد. این دعوت ما برای همه است و محدودیتی نداریم. ضمن آنکه امیدواریم بتوانیم مجموعه واحدی در آینده داشته باشیم تا دولت آینده با رای بالای مردم انتخاب شود.

ولایتی تاکید کرد: افراد باید در عمل اعتقاد خود را به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دهند.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان همچنین در پاسخ به این سوال که نام افرادی که به آنها دیدار داشته‌اید را اعلام کنید، اظهار داشت: ما با عناصر مطرحی که نام آنها هم اکنون اعلام شده است، مذاکره داشته‌ایم و این مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

وی در خصوص نظرسنجی‌ها درباره ائتلاف سه گانه و اینکه نامزد این ائتلاف چه زمانی معرفی خواهد شد، افزود: نظرسنجی‌های متعددی صورت می‌گیرد. البته نمی‌توان به تمامی این نظرسنجی ها اعتماد کرد، اما می‌توانیم براساس جمع بندی به نتیجه‌ای برسیم که البته الان مصلحت نمی‌دانیم آن را اعلام کنیم. فقط کافی است به نتایج نظرسنجی‌ها مراجعه کرد.

ولایتی اظهار داشت: آنچه که می توان گفت آن است که ائتلاف سه گانه در مقایسه با مجموعه‌های دیگر بالاترین رای را داشته است و این محبوبیت آن را نشان می‌دهد.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان ادامه داد: نامزد نهایی این ائتلاف یا در پایان سال یا در سال آینده معرفی خواهد شد. اما حتما این موضوع قبل از انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای ما پختگی در کار مهم است، اظهار داشت: تلاش‌ها برای جذب دوستان ادامه دارد، اما ما معتقدیم کارباید با پختگی لازم انجام شود تا نتایج اعلام شود. اگر به پختگی لازم دست نیابیم کارها زودرس خواهد بود و ما آن را به صلاح نمی‌دانیم .

ولایتی با بیان اینکه درِ ائتلاف سه گانه بسته نیست، ابراز امیدواری کرد که دیگران نیز به این جمع بپیوندند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه شما در حوزه بین الملل این احتمال می‌رود که به عنوان گزینه نهایی ائتلاف سه گانه اصولگرایان معرفی شوید؟ گفت: بنده خدمتگزار نظام هستم و در حوزه بین‌الملل تجربه‌ای را دارم. هر جا اتخاذ کند با اخلاص در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهم بود. البته من به سمتم  در مشاور رهبری افتخار می‌کنم و آن را از هر سمتی بالاتر می‌دانم .

خبرنگاری از عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان سوال کرد آیا این ائتلاف برنامه‌ای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا دارد که ولایتی در پاسخ افزود: انتخابات شورای شهر به عهده ما نیست. ما تکیه بر انتخابات ریاست جمهوری داریم ولی موضوع شوراها نیز مهم است و در این زمینه باید کارها به نحوه مطلوب به پیش رود.

وی در ادامه با بیان اینکه کسی ما را مجبور نکرده است که با هم ائتلاف کنیم، گفت: این ائتلاف داوطلبانه صورت گرفته است و ما با انگیزه اولیه این کار را انجام دادیم و هرچه زمان می‌گذرد برخورد مردم را در خصوص این ائتلاف می بینیم. همگی از این کار ما استقبال کرده‌اند و خوششان آمده است.

ولایتی با بیان اینکه مردم به دنبال تفرقه نیستند و تفرقه مسئولان را نیز نمی پسندند، خاطر نشان کرد: مردم از مسئولان خود می‌خواهند با هم باشند قلوبشان به هم نزدیک باشد و از تفرقه جلوگیری کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص نقش ایران در تحولات منطقه و بین الملل اظهار داشت: از زمان تحقق انقلاب اسلامی تاکنون بر قدرت جمهوری اسلامی ایران افزوده شده است. البته زمانی که انقلاب صورت گرفت، ما دو قطب داشتیم. اما امروز شاهد دنیای چند قطبی هستیم.

“آمریکایی ها پیش از این مدعی می‌شدند که دنیا تک قطبی است اما در آینده ما یک قطب مهم خواهیم داشت که آن قطب الان دنیای اسلام است و هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران بر احیای ارزش های اسلام اهتمام ندارد. چه بخواهند چه نخواهند ما با قطب مهمی روبرو هستیم که آن قطب جمهوری اسلامی ایران است و این مسئولیت ما را مضاعف می کند هرگامی که بر می داریم با شرایط حساسی روبرو خواهیم شد.”

ولایتی تاکید کرد : مخالفان جمهوری اسلامی ایران نیز در محاسبات خود دقت بیشتری را بر روی جمهوری اسلامی انجام می‌دهند. از این رو اداره امور سیاسی در آینده حساستر خواهد شد.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان در پاسخ به این سوال که آیا این ائتلاف نظرات جامعتین را دریافت خواهند کرد یا جداگانه به فعالیت های خود ادامه می‌دهند؟ افزود: گرفتن مشورت از دو نهاد جامعتین جزو کارهای اساسی ما است. ما با آیت الله مهدوی کنی و یزدی ملاقات داشته ایم و این ملاقات ها ادامه خواهد یافت و حتما از مشورت و گرفتن رهنمودهای روحانیت معظم به خصوص این دو نهاد مقدس را دریافت خواهیم کرد چرا که روحانیت مورد اعتماد مردم هستند.

Share