وزیر دفاع: ناوشکن جماران ۲ به ناوگان راهبردی دریایی ارتش ایران ملحق می‌شود

به گزارش دیار میرزا احمد وحیدی در حاشیه مراسم به آب‌اندازی ناوشکن جماران ۲ پیشرفته در جمع خبرنگاران ویژگی‌های این ناو پیشرفته را برشمرد و اظهار کرد: ناوشکن جماران پیشرفته، جلوه درخشان دیگری از خودباوری، خردمندی و خلاقیت جوانان دلیر این مرز و بوم است. به گفته وی، این ناوشکن با هدف حراست و پاسداری از مرزهای دریایی جمهوری […]

به گزارش دیار میرزا احمد وحیدی در حاشیه مراسم به آب‌اندازی ناوشکن جماران ۲ پیشرفته در جمع خبرنگاران ویژگی‌های این ناو پیشرفته را برشمرد و اظهار کرد: ناوشکن جماران پیشرفته، جلوه درخشان دیگری از خودباوری، خردمندی و خلاقیت جوانان دلیر این مرز و بوم است.

به گفته وی، این ناوشکن با هدف حراست و پاسداری از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از مأموریت‌های مقابله با قاچاق انسان، کالا و مواد مخدر در شمال کشور ساخته شده است.

وزیر دفاع اذعان کرد: اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا که مسئله دفاع از مرزهای دریایی را در درجه نخست اهمیت تعیین فرمودند، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح راهبرد ارتقای توان دریایی نیروهای مسلح را با جدیت در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: با توکل بر خداوند و تلاش فرزندان برومند ملت ایران در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع موفقیت‌های بزرگی را کسب کرد که ساخت ناوشکن جماران ۲ پیشرفته از جمله این دستاورد است.294557_590

وحیدی ساخت این ناوشکن را حاصل تلاش خستگی‌ناپذیر مدیران و متخصصان پرتوان و افتخارآفرین وزارت دفاع و با همکاری ده‌ها شرکت و مرکز علمی و دانشگاهی ذکر کرد.

وی، قابلیت تدافعی، تهاجمی و رهگیری، مجهز بودن به انواع توپ، اژدر و موشک و رادارهای تاکتیکی سطحی، هوایی و قابلیت حمل بالگرد را از ویژگی‌های مهم ناوشکن جماران ۲ پیشرفته بیان کرد.

وزیر دفاع، تجهیز به سامانه‌های جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک را از دیگر خصوصیات این شناور ذکر کرد و یادآور شد: ناوشکن جماران پیشرفته که حدود ۱۰۰ متر طول و بیش از ۱۳۰۰ تن وزن دارد از کاربردی‌ترین ناوشکن‌های موجود دنیاست که در آینده می‌تواند در ردیف تجهیزات صادراتی وزارت دفاع  قرار گیرد.

به گفته وی، مراحل تست‌های نهایی ناوشکن جماران پیشرفته در مدت حدود دو تا سه ماه آینده انجام می‌شود و در نیمه نخست سال ۹۲ به صورت رسمی به ناوگان نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی الحاق می‌شود.

وحیدی دریای خزر را دریای صلح و دوستی و مودت و همکاری بین کشورهای حاشیه آن خواند و تصریح کرد: ناوشکن جماران پیشرفته تحکیم‌بخش این روند و امنیت پایدار در منطقه است.

Share