رئیس کل گمرک ایران : بندر انزلی پنجمین گمرک وارداتی کشور است

به گزارش دیارمیرزا به تقل از خبرگزاری فارس  از بندرانزلی، عباس معمارنژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۴۷ میلیارد دلار حجم واردات کشور در ۱۱ ماه سال جاری اظهار کرد: واردات مذکور ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. وی بخشی از کاهش واردات به کشور را ناشی […]

به گزارش دیارمیرزا به تقل از خبرگزاری فارس  از بندرانزلی، عباس معمارنژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۴۷ میلیارد دلار حجم واردات کشور در ۱۱ ماه سال جاری اظهار کرد: واردات مذکور ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی بخشی از کاهش واردات به کشور را ناشی از اعمال تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: بخشی از کاهش واردات کالا به دلیل مدیریت بر واردات کالا اتفاق افتاده است.خبرگزاری فارس: ترانزیت 9.5 میلیون تن کالا از مسیر ایران

معمارنژاد صادرات کشور در مدت ۱۱ ماه سال جاری را ۳۷ میلیارد دلار خواند و تصریح کرد: رقم مذکور نسبت به مدت سال گذشته حدود دو درصد کاهش دارد و این امر نشان می‌دهد که شاخص صادرات نسبت به واردات بهبود پیدا کرده است.

معاون وزیر اقتصاد از افزایش صادرات ۲۷ درصدی کالای صنعتی، سنتی و معدنی در یک ماه اخیر از گمرکات کشور خبر داد و اضافه کرد: با اعمال سیاست‌های ارزی مناسب می‌توان سطح تجارت کشور را ارتقا داد.

*تبادل کالای ۱۵۰ کشور با ایران

این مسئول به تبادل کالای ۱۵۰ کشور در ۱۱ ماه سال جاری با ایران اشاره کرد و گفت: حدود ۹.۵ میلیون تن ترانزیت کالا در ۱۱ ماه سال جاری از گمرکات کشور انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد.

معمارنژاد گمرک را مرزبان اقتصادی کشور نامید و یادآور شد: گمرک جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است تا بیشترین مساعدت و تسهیلات را در امر صادرات، واردات و ترانزیت داشته باشد.

رئیس کل گمرک ایران در ادامه با اشاره به گمرک بندر انزلی، خاطرنشان کرد: بندر مذکور پنجمین گمرک وارداتی کشور پس از بنادر شهید رجایی، بندر امام (ره)، تهران و فرودگاه امام (ره) است.

وی آهن‌آلات، چوب و … را بیشترین واردات کالا از بندر انزلی ذکر کرد و افزود: گمرک آستارا نیز یکی از گمرکات فعال کشور در حوزه صادرات و ترانزیت کالا است.

معمارنژاد گمرک آستارا را جزو ۱۰ گمرک نخست صادراتی و ترانزیتی کشور خواند و تصریح کرد: بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا در ۱۱ ماه سال جاری وارد بندرانزلی شده ضمن اینکه در این مدت ۵۰۰ میلیون دلار از گمرکات گیلان صادرات کالا انجام شده است.

Share