تامینی:فعالیت قارچ‌گونه دلالان مشکلات حوزه سلامت را تشدید کرده است

دیار میرزا حسن تأمینی‌لیچایی،با انتقاد از حمایت نکردن بیماران خاص در کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی٬ گفت: به طور حتم مسئولان باید با افزایش حمایت باری از مشکلات و سختی این بیماران بردارند. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، بر نقش تأثیرگذار تحریم کشور استکباری علیه ایران تأکید کرد و افزود: این‌گونه […]

دیار میرزا حسن تأمینی‌لیچایی،با انتقاد از حمایت نکردن بیماران خاص در کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی٬ گفت: به طور حتم مسئولان باید با افزایش حمایت باری از مشکلات و سختی این بیماران بردارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، بر نقش تأثیرگذار تحریم کشور استکباری علیه ایران تأکید کرد و افزود: این‌گونه تحریم‌ها شاید به‌طور ظاهری بر حوزه سلامت تأثیرگذار نباشد اما به‌طور حتم نقش به‌سزایی را در این‌باره ایفا می‌کند.

تامینیتأمینی‌لیچایی با بیان اینکه متأسفانه طی چند سال اخیر در حوزه دارو به‌ویژه داروهای خاص سوء استفاده زیادی از سوی دلالان و مافیای دارو انجام شده است٬ افزود: رشد قارچ‌گونه سوداگران و دلالان دارو یکی از علل بروز مشکل در حوزه سلامت به‌ویژه بیماران خاص است.

وی با تأکید بر اینکه تقویت حوزه نظارت می‌تواند در احقاق حقوق بیماران و مردم کمک کند، یادآور شد: متأسفانه در چند سال اخیر به‌علت نبود نظارت، دلالان استفاده های بسیار کرده و سودهای بسیاری را از حوزه دارو به دست آورده‌اند.

این نماینده مجلس نهم، بر لزوم افزایش حمایت دستگاه‌های اجرایی از بیماران خاص تأکید کرد و گفت: مسئولان کشور باید با برنامه‌ریزی دقیق تحریم‌های کشور غربی را دور بزنند و راه‌های مناسبی را برای تأمین دارو بیماران خاص بیابند.

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه هم‌اکنون کمیسیون بهداشت و درمان آمادگی دریافت اطلاعات و مشکلات متولیان حوزه بیماران خاص را دارد، تصریح کرد: در چند وقت اخیر نشست‌های زیادی برای حل و رفع این مشکلات در مجلس انجام شده است

Share