آیت الله قربانی :صله‌رحم از سنت‌های حسنه عید نوروز است

به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در آخرین نماز جمعه سال ۹۱ این شهر در آستانه سال نو اظهار کرد: هر ملتی سنت‌ها و شیوه‌های خوب و بدی دارد و در دوران جاهلیت نیز سنت‌های خوب و بد وجود داشت. وی بت‌پرستی را از سنت‌های بد […]

به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در آخرین نماز جمعه سال ۹۱ این شهر در آستانه سال نو اظهار کرد: هر ملتی سنت‌ها و شیوه‌های خوب و بدی دارد و در دوران جاهلیت نیز سنت‌های خوب و بد وجود داشت.

وی بت‌پرستی را از سنت‌های بد دانست و افزود: سجده در مقابل سنگ و چوب نشانه تحقیر انسانیت است و زنده به‌ گور کردن دخترها نیز جزو سنت‌های بد بود.خبرگزاری فارس: صله‌رحم از سنت‌های حسنه عید نوروز است

خطیب جمعه رشت درختکاری را از سنت‌های حسنه در دنیا نامید و تصریح کرد: ایرانیان سنت درختکاری را ارزشمند می‌دانند و حتی مقام معظم رهبری در سنت درختکاری شرکت کردند.

وی نحس بودن عدد ۱۳ را از سنت‌های بد خواند و گفت: آتش روشن کردن در چهارشنبه آخر سال نیز جزو سنت‌های بد محسوب می‌شود.

قربانی با بیان اینکه انجام امور باید عقلانی و منطقی باشد، اضافه کرد: روز ۱۳ فروردین‌ماه دارای دو وجه عقلانی و غیرمنطقی است و حضور در طبیعت جزو امور عقلانی محسوب می‌شود اما اعمال خرافی غیرمنطقی است.

وی عید نوروز را از سنت‌های حسنه نامید و یادآور شد: مردم در عید نوروز به دید و بازدید همدیگر می‌روند و خانه‌ها را تمیز می‌کنند و نماز و دعا می‌خوانند.

امام جمعه رشت صله‌رحم را یکی از سنت‌های خوب در عید نوروز دانست و اضافه کرد: از روز پنجم نوروز ایام فاطمیه است و حرمت این روزها باید حفظ شود.

وی با گرامیداشت سالگرد رحلت سید احمد خمینی یادگار امام راحل خاطرنشان کرد: حاج احمد آقا در تمام عرصه‌ها یار و مددکار رهبر کبیر انقلاب بود.

قربانی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، تصریح کرد: حضرت زینب (س) مصائب بسیاری را در کربلا تحمل کردند و پرستاران الگوی خوبی را برای خود انتخاب کردند.

وی برادرکشی در دنیای امروز را رنج‌آور خواند و گفت: در مصر، سوریه، پاکستان، بحرین و افغانستان روزانه ده‌ها نفر مسلمان به دست مسلمانان دیگر کشته می‌شوند که این موضوع رنج‌آور است.

خطیب جمعه رشت درباره برگزاری مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: هفته گذشته دو روز پرکار در مجلس خبرگان داشتیم و مسائل و تاثیر صدا و سیما در دنیای اسلام مورد بررسی قرار گرفت.

Share