رئیس مجمع نمایندگان گیلان: انقلاب ایران سرآغاز بیداری اسلامی در منطقه است

به گزارش دیارمیرزا، بدون تردید شکل‌گیری انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) با حضور مردم و اتحاد و همدلی آن ها میسر شد و اکنون در این برهه از انقلاب که دشمنان با حربه‌های مختلف به دنبال سرنگونی نظام و سلب اعتماد ملت ایران به این نظام هستند حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ […]

به گزارش دیارمیرزا، بدون تردید شکل‌گیری انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) با حضور مردم و اتحاد و همدلی آن ها میسر شد و اکنون در این برهه از انقلاب که دشمنان با حربه‌های مختلف به دنبال سرنگونی نظام و سلب اعتماد ملت ایران به این نظام هستند حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مهر اعتماد به نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه و نیز مهر بطلان بر ترفندهای استکبار جهانی زد.

حضور پرشور مردم در این جشن ملی ۲۲ بهمن بیشترین تاثیرگذاری را در خنثی‌سازی توطئه اجانب دارد.

خبرگزاری فارس: انقلاب ایران سرآغاز بیداری اسلامی در منطقه است

به مناسبت راهپیمایی ۲۲ بهمن مصاحبه تفصیلی با رئیس مجمع نمایندگان گیلان و اهمیت حضور مردم در این حماسه بزرگ ترتیب داده‌ایم که در زیر می‌خوانید:

فارس: اهمیت و نقش حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن چیست؟

-حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنای برهم زدن نقشه دشمنان اسلام و پاسخ قاطع و محکم به خواسته‌ها و اهداف استکبار و صهیونیسم جهانی است.

مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن پایداری خود از انقلاب را ثابت کرده و از این طریق توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند و پیام استقلال و آزادی انقلاب اسلامی را به گوش دیگر ملت‌ها می‌رسانند تا ملت‌های آزاده دیگر نیز به مبارزه با سلطه‌گر بپردازند.

مردم امروز پاسخ تحریم‌ها را با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌دهند و مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تایید می‌کنند.

در حقیقت ۲۲ بهمن تبیین فداکاری‌های امام (ره) و ملت و تجدید بیعت ملت با ولایت فقیه است.

فارس: نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟

-همانطور که می‌دانیم نظریه ولایت فقیه ابتدا در کتاب کشف‌الاسرار توسط امام (ره) در سال ۱۳۲۳ نگاشته شد و بعدها در سال ۱۳۴۸ تفسیر آن را در درس فقه خود در نجف اشرف تبیین کردند که در همان ایام با عنوان حکومت اسلامی منتشر شد.

امام (ره) با این امر توانستند به حرکت‌های انقلابی هدف ببخشند و ولایت فقیه در حفظ استمرار و نهادینه‌کردن ارزش‌های اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان الگوی نظام سیاسی اسلامی در عصر غیبت تشریح شده است بنابراین احیای دین خدا برای ایجاد انقلاب‌ها در تمام دوره‌ها و زمان‌ها یک زمینه همیشگی است.

امام (ره) قیام علیه ظلم و ایجاد حکومت اسلامی را واجب شرعی تلقی می‌کردند و مبارزات سیاسی را تکلیف شرعی خود می‌دانستند و همواره بر آن اصرار می‌ورزیدند.

فارس: لزوم پیوند نسل جوان با انقلاب چیست؟

-در تاریخ همواره نسل‌هایی آمده‌اند و تحولات اجتماعی و تاریخی را رقم زده‌اند و این تحولات گاهی به طرف رشد و تعالی و گاه به افول و تباهی کشیده شد و برای اینکه بتوانیم همواره با تحولات سازنده در تمام زمینه‌های علم، فرهنگی، سیاسی و … در جامعه مواجه شویم لازم است که بین نسل متفکر و سازنده قبلی و نسل جوان و پویای امروز پیوند ایجاد کنیم.

انقلاب اسلامی ایران انقلابی بر پایه دین، آزادی و استقلال و مبارزه با استبداد و استکبار شکل گرفت و نسل نخست انقلاب از سال‌های آغازین (۱۳۴۲) با رهبری امام خمینی (ره) نهضت را آغاز کرد و نسل دوم در پیروزی انقلاب مشارکت داشت و در دفاع مقدس حضور خود را نشان داد که حاصل همان پیوند این دو نسل بود.

امروز باید نسل سوم انقلاب را آگاه و بیدار کرد تا همچنان پیوند خود را با نسل نخست انقلاب مستحکم کنند زیرا مدیریت آینده انقلاب و کشور در دست‌های آن ها خواهد افتاد و اگر درست عمل نکنیم و بین نسل نخست انقلاب و جوانان امروز فاصله بیندازیم فرصت بزرگی را برای نفوذ دشمن ایجاد کرده‌ایم و امروز مسئولان باید با هوشیاری بسیار فراوان راه‌های نزدیک ‌سازی نسل جوان انقلاب را بیابند تا از آن طریق پیوند نسل امروز را با نسل دیروز حاصل کنند.

پیوند جوانان امروز با آرمان‌های انقلاب موجب بیداری جوانان در عرصه مبارزه با استکبار و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.

فارس: نقش انقلاب در بیداری اسلامی چیست؟

-انقلاب اسلامی ایران سرآغاز بیداری اسلامی در منطقه است که نه تنها در تحولات ایران فصل نوینی را ایجاد کرد بلکه فراتر از مرزهای ایران در سطح منطقه و دیگر نقاط جهان در شرق و غرب دگرگونی‌های فکری و سیاسی پدید آورد.

انقلاب اسلامی نظام سیاسی جدیدی را وارد معادلات نظام بین‌المللی کرد که عناصر تشکیل دهنده آن، عدالت‌ خواهی دموکراسی مبتنی بر ارزش‌های دینی و فرهنگی ملت‌ها و احترام به کرامت انسانی و بشریت است.

این مؤلفه‌ها در واقع مطالبات ملت‌هایی است که سال‌ها به دنبال رهایی از ظلم و زورگویی قدرت‌های استبدادی و استکبار جهانی بوده‌اند.

اگر بیداری اسلامی را با انقلاب اسلامی ایران مقایسه کنیم می‌بینیم که در تمام این کشورها مبارزه با استبداد، صهیونیسم و آمریکا و تشکیل حکومت اسلامی است، مسایلی که در انقلاب اسلامی ایران کاملا مشهود بود.

هدف امام (ره) صدور انقلاب به دیگر کشورها برای رهایی از ظلم و ستم بود و ایشان انقلاب اسلامی ایران را با نام انقلاب فرهنگی یاد کردند و فرمودند «ما می‌خواهیم که این انقلاب فرهنگی و اسلامی را به تمام ممالک اسلامی صادر کنیم».

فارس: نقش مردم در پیروزی انقلاب و پس از آن چیست؟

-وقوع یک انقلاب مستلزم حرکت جمعی توده‌ها و اعلام اعتراض علیه وضع موجود است و تا مادامی که در یک جامعه اراده جمعی برای حرکت به طرف افق‌های جدید نباشد، نمی‌توان به بهبود شرایط در آن جامعه دل خوش کرد و در واقع نقش مردم نه تنها در وقوع انقلاب، بلکه در استقرار و ادامه و تثبیت پایه‌های نظام مبتنی بر آرمان‌های آن انقلاب نیز بسیار مهم است.

انقلاب اسلامی ایران انقلاب مردم جان بر کفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستم‌شاهی و استکبار جهانی شوریدند.

مردم پا به پای رهبر نهضت به دفاع از دستاورد عظیم خویش پرداختند و هر زمان که نیاز به حضور را احساس کنند، با شعار توحید کلمه، ثبات و استقرار نظام را قوت می‌بخشند و در حقیقت انقلاب اسلامی ایران با مردم مسلمان، دیندار و آگاه ایران اسلامی در هم آمیخته است.

مردم دولت اسلامی را برپا کردند و اکنون با توکل بر خدا و عزمی مثال‌زدنی به طرف دفاع از اسلام، انقلاب و آرمان‌های امام (ره) و شهدا پیش می‌روند و پرچم توحید و خداپرستی را در سراسر جهان برافراشته می‌کنند.

Share