القای سبک زندگی غربی در ماهواره های فارسی زبان؛

افشای پشت پرده شبکه های ماهواره ای فارسی

شبکه های فارسی زبان ماهواره ای وابسته به غرب، با شناخت نقش محوری زنان در پرورش نسل سالم و صالح، سعی دارند تا سیلی از انحراف و آموزه های غلط را به سمت بانوان راهی کرده و با به انحراف کشاندن زنان، جامعه را منحرف نمایند.

به گزارش دیار میرزا :  بی گمان دشمن به دنبال یاس و نا امیدی از تهدیدات نظامی، تحریم های اقتصادی و فتنه های سیاسی، راهی جز بهره گیری از بستر رسانه برای رسیدن به اهداف شوم خود، یعنی اقدامات تخریبی فرهنگی علیه دین، مذهب، قومیت، هویت، آداب و رسوم، نهاد خانواده و در نهایت، جامعه اسلامی-ایرانی ما نخواهد داشت.

آنان به خوبی دریافته اند که با تخریب فرهنگ این کشور، تحقق دیگر اهدافشان (سیاسی، اقتصادی و..) با سهولت بیشتری میسر خواهد شد، از این  رو، پس از آزمون و خطا در دیگر زمینه ها، امروز بر آن شده اند تا بطور میانگین ماهانه یک شبکه فارسی زبان ماهواره ای ایجاد نموده و به سرعت تعداد آنها را از صد بگذرانند، به گونه ای که هر ایرانی با هر سلیقه و ذائقه ای بتواند به یکی از این شبکه ها وابسته شود.

در خرداد ماه ۱۳۹۰ خبری منتشر شد مبنی بر راه انداری شبکه دیگری با نام «زمزمه» به دست گروه موبی(Moby Media Group) و نیوز کورپریشن ((News Croporation که خواهر شبکه فارسی وان لقب گرفته است. این شبکه در تاریخ هجده تیرماه افتتاح شد، تاریخی که برای بسیاری از مردم ایران یادآور حوادث تلخ و فتنه انگیز سال ۷۸ است و گویی انتخاب آن برای افتتاح این شبکه، پیامی را برای مخاطبان خود در بر دارد که « آری، ما سرآغاز حرکت اعتراضی شما را فراموش نکرده ایم» گرچه قرار نیست به موضوعات سیاسی به شکل مستقیم بپردازیم، اما با بهره مندی از حاشیه هایی به شما نشان می دهیم که آرمان هایتان را پی خواهیم گرفت و تا سرنگونی نظام درکنارتان خواهیم ماند.

مسئولان شبکه زمزمه نیز با راه اندازی وب سایت اینترنتی و همچنین ایجاد صفحه ای به نام خود در شبکه اجتماعی فیس بوک ضمن تلاش برای معرفی این شبکه، واکنش های مخاطبان را نیز تحت نظر گرفته اند.

این شبکه ها با شناخت نقش محوری زنان در پرورش نسل سالم و صالح سعی دارند تا سیلی از انحراف و آموزه های غلط را به سمت بانوان راهی کرده و با به انحراف کشاندن زنان، جامعه را منحرف نمایند.

** رهبر معظم انقلاب در باره خیانت غرب به زنان می فرمایند:

ما از دنیا طلبکاریم دنیا که عرض می کنم، یعنی دنیای غرب. ما هستیم و به آنها خطاب میکنیم و میگوئیم: شما به بشریت عموما و به زن خصوصا خیانت کرده اید، با کشاندن زن و مرد به وادی ابتلائات جنسی و بر افروختن و دامن زدن به آتش زیاده روی های جنسی بی قانون و بی نظم در جامعه و با آوردن زن به شکل متبرج به وسط میدان. معلوم است که زن، آن بخش زیبایی آفرینش بشر است. این بخش زیبا بطور طبیعی با اندکی در پرده بودن همراه است. این خاصیت زیبا و لطیف وجود انسانی است این پرده را دریدن، و آنچه را که باید با نظم و قانون پیگیری شود_آن نیاز غریزی انسانی، چه در زن و چه در مرد _ بی قانونی و بی نظمی در جامعه رواج دادن، بزرگترین خیانتی است که در درجه اول به زن و در درجه بعد به همه بشریت_ زن و مرد_ انجام گرفته، آن طور جنس زن را، یعنی همان بخش زیبا و لطیف و مستور و در پرده ی وجود بشر را برای شغل، برای تبلیغ، برای کار، به میدان کشاندن، از لبخند او، از زیبائی های او، از جسم او، از چهره ی او برای ترویج فلان جنس بی ارزش و پست، برای به دست آوردن پول استفاده کردن، این چیزها رو هم به دنبال خود دارد ،طبیعی است. این کارها را دنیای غرب کرده، این کارها را سیاستهای غربی کرده اند.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمع کثیری از زنان نخبه درآستانه ی سالروزمیلاد حضرت زهرا اطهر(س)_تیرماه ۱۳۸۶

اهداف دنبال شونده ی این شبکه را می توان به دوبخش تقسیم کرد:

  1. هدف گذاری بر روی قشر زنان به عنوان مخاطب خاص

زید محسنی برادر سعد محسنی (مدیر عامل شرکت BME) در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی نشنال گفت: «ما در حال راه اندازی زمزمه به عنوان یک کانال خانوادگی و از لحاظ کیفیت محتوا شبیه به فارسی وان هستیم اما تفاوت اصلی این خواهد بود که محتوای این شبکه با محوریت زن خواهد بود. وقتی ما تحقیقات بیشتری انجام دادیم و نتایج آن بر این حقیقت مبتنی شد که یک فرصتی برای راه اندازی دومین شبکه وجود دارد، ما تصمیم گرفتیم».

  1. ایجاد تغییرات اجتماعی

جاهد محسنی، برادر دیگر سعد محسنی و از مالکان موبی گروپ در همایش رسانه های گسترش یافته آمریکا که در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی برگزار شد، درباره شبکه رادیویی آرمان اعلان کرده بود که ما در پی «تغییرات اجتماعی» یا همان Social Change هستیم. کلید واژه ما نیز تاکید بر روی زنان است، یعنی زنان اسم رمز حرکت به سمت توسعه غربی و اصلاحات اجتماعی عستند. محسنی در ادامه سخنرانی اش تاکید کرده بود که فکر نکیند صحبت زن و مرد به صورت دوستانه در رادیو، چیزی معمولی است، بلکه این سرآغاز تحول اجتماعی است که آرام آرام حرکت می کند، اما موثر است.

تاثیرات و پیامدهای برنامه های شبکه زمزمه

ترویج سبک زندگی غربی با ظاهری شرق پسند

افتتاحیه این شبکه مطابق دیدگاه دست اندر کاران این گروه که معتقدند مخاطبان ایرانی گرایش و تمایل ویژه ای به سریال های کره ای دارند، با تنها سریال کره ای موجود این شبکه شروع می شود که خود نمایانگر اهتمام ویژه دست اندرکاران آن به جذب اولیه و سپس تغییر تدریجی ذائقه آنهاست.

القای پیامهای لیبرال فمینیستی

مشروعیت بخشیدن به روابط  نامشروع  و شکستن هنجارهای اجتماعی، الگوسازی  دختران بی هویت بیانگر رویکرد این شبکه باتوجه به هدف تعیین شده آن است. سوژه ها و داستان اکثر سریال های این شبکه با محوریت زنان و احتمالا برای تحریک حس برتری جویی و حق طلبی آنان انتخاب شده است.

قبح زدایی از گرایش های هم جنس گرایی و ترویج آن/لزوم لذت بردن از دنیا به هر شکل

متاسفانه در تیزرها و نماهنگ های تبلیغی و ویژه در اکثر سریال های این شبکه شاهد تصاویری از ابتذال پوششی و انحطاط اخلاقی اجرا کنندگان و هنرپیشگان زن این برنامه ها و سریال ها هستیم.معاشقه و شوخی های غیر اخلاقی و گاه رقص زنان در این شبکه به نمایش در می آید.

باطل شدن شبکه زمزمه

با توجه به استفاده از حداکثری توان مدیران، بی نتیجه ماند و روند نزولی شبکه فارسی وان و زمزمه  به حدی بود که در تابستان گذشته هر دوشبکه ناچار به باز پخش سریال های قدیمی و یا به تعبیری سریال های آرشیوی خود شدند. در این میان اما شبکه های تازه تاسیس نیز تلاش کردند به شکل های مختلف مخاطبین شبکه فارسی وان و زمزمه را به سمت خود بکشاند.

عدم استقبال از این شبکه های ضد فرهنگی تا اندازه ای پیش رفت که مسئولان گروه موبی را ناچار به حذف یکی از این دوشبکه کرد.

پس از بررسی های صورت گرفته توسط مسئولان گروه موبی، با توجه به سابقه کمتر شبکه زمزمه نسبت به برادر خود، فارسی وان، گروه موبی شبکه زمزمه را برای حذف انتخاب کرده و در تاریخ ۱۹ دسامبر مصادف با ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۱در صفحه رسمی فیس بوک شبکه فارسی وان و زمزمه با قرار دادن عکسی از هد سایت شبکه زمزمه و قرار دادن مطلبی با عنوان “امیدواریم که به زودی باز هم در کنار شما باشیم” شبکه زمزمه را از لیست شبکه های ماهواره ای فارسی زبان حذف نمودند. و با این کار دفتر شبکه مبتذل و تازه تاسیس زمزمه نیز برای همیشه بسته شد.

سخن آخر

آنان بر این باور بودند که مهم ترین گام در جهت انهدام و به انحراف کشیدن یک جامعه اسلامی، تبلیغ سبک زندگی غربی و به انحراف کشاندن یک جامعه اسلامی، تبلیغ سبک زندگی غربی به عنوان سبک مدرن و امروزین زندگی در نهایت تغییر و استحاله سبک زندگی جوامع اسلامی است.

همچون نبرد آندلس و تاریخ معاصر جنگ ( افغانستان و عراق) می بایست کوچکترین و مهم ترین نهاد جامعه یعنی خانواده را هدف قرار دهند و در این راه، ابتذال و انحراف اخلاقی را موثرترین مسیر می دانند، و از هیچ تلاشی در حیاز دایی از زنان و غریت زدایی از مردان، فرو گذار نکرده اند.

رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرموده اند:

«وقتی روستاها و شهرهای افغانستان بر اثر موشک های آمریکایی ویران می شدند و ملت مظلوم افغانستان زیر بمباران آمریکایی ها دست و پا می زدند، یک استراتژیست نظامی آمریکا گفت: اگر به جای این موشک ها، برای جوانهای افغان، لباس زیر زنانه و وسایل شهوترانی و پوشش های سبک غربی و آمریکایی بفرستید، می توانید افغانستان را بدون صرف این هزینه ها تصرف کنید و خرج تسلیحات در کیسه تان باقی بماند. به جای بمب و موشک و راکت، سی دی های پورنوگرافی و منظره ها و ادبیات مهیج و شهوت انگیز را میان آنها ترویج کنید. آن وقت کار بر شما آسان می شود.»

از این رو ضروری است تا با رصد، شناسایی، تبین، تحلیل، و اطلاع رسانی به موقع و به هنگام پیرامون هجمه های جنگ رسانه ای دشمن علیه جامعه اسلامی به خصوص قشر زنان که به واقع مادران حال و آینده و مربیان انسان ساز این مرز و بوم می باشند، اقدام به ایجاد آگاهی و بصیرت افزایی در جامعه مخاطب می گردد. امید است چونان همیشه زنان غیور ایرانی، در مواجهه با این هجمه های مخرب فرهنگی، سبک زندگی فاطمی را پیشه نمایند و با تاسی جستن به اسوه عفت و حیا، حضرت فاطمه زهرا (س)، روز به روز موجبات تعالی و ارتقای ارزش های دینی و معنوی جامعه را بیش از پیش فراهم سازند.

«الامام علی (علیه السّلام): صیانه المرأه أنعم لحال‌ها و أدوم لجمال‌ها»

محفوظ بودن و پاکدامنی برای سلامتی زن مفیدتر است و زیبایی او را بادوام تر می کند.

 

منبع: فرهنگ نیوز

 

 

Share