استاندار گیلان:

سوت قطار خرداد ۹۲ در گیلان نواخته می شود

مهندس کیهان هاشم نیا خاطر نشان کرد : برای ساخت راه آهن و خرید واگنها ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اختصاص یافته است و خوشبختانه مشکل مالی برای اجرای این طرح بر طرف شده است.

استاندارگیلان امروز از راه آهن رشت قزوین بازدید کرد.
مهندس کیهان هاشم نیا امروز با حضور در قطعات منجیل و لوشان راه آهن رشت قزوین وشنیدن گزارشات پیمانکاران پروژه از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پیشرفت کار این طرح مهرماندگار قرار گرفت.

 

 

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین در حاشیه بازدید از این خط آهن گفت : ساخت خط آهن رشت – قزوین در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت دارد .
استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور برای بهره برداری از راه آهن رشت قزوین بار دیگر تاکید کرد : با تلاش شبانه روزی سوت قطار خرداد ماه سال آینده در گیلان شنیده می شود .
وی تصریح کرد : تا کنون ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح ملی هزینه شده و برای تکمیل آن ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد .
مهندس کیهان هاشم نیا خاطر نشان کرد : برای ساخت راه آهن  و خرید واگنها ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اختصاص یافته است و خوشبختانه مشکل مالی برای اجرای این طرح بر طرف شده است.
وی با اشاره به ساخت ۱۱ ایستگاه در مسیره راه رشت قزوین گفت : ساخت ایستگاه راه آهن رشت نیز در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار وزیربنای ۵۰۰۰هزار متربع وبا ۳۵ میلیارد تومان آغاز شده است.

 

 

گفتنی است : قرار است با ساخت راه آهن رشت – قزوین سالانه ۳ میلیون مسافر و از این خط آهن ۱۲ میلیون تن بار جا به جا شود . قابل ذکر است : سرعت قطارهای مسافربری که در این خط آهن تردد خواهند کرد ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باربری ۱۲۰ کیلومتر خواهد بود .خط آهن رشت – قزوین ۱۶۴ کیلومتر طول دارد .

 


 


 


 


 


 


Share