مدیرکل بهزیستی گیلان در همایش روز ملی فرزندخواندگی:

۲۷۲ کودک در مراکز تحت نظارت بهزیستی با حداکثر امکانات رفاهی و آموزشی نگهداری می‌شوند

مدیرکل بهزیستی گیلان رشد و تکامل فرزندان تحت حمایت بهزیستی در محیط گرم خانواده را از اهداف اصلی بهزیستی برشمرد و تسریع در امر واگذاری فرزندان به اقوام و بستگان نزدیک و خانواده های دارای صلاحیت را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  آریا طوفانی، مدیرکل بهزیستی گیلان در همایش آیین تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر با نیازهای ویژه، ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند والدین در خصوص فرزندخواندگی و تقاضای پذیرفتن فرزند نیازمند درمان، اظهار داشت: همراهی خانواده‌هایی که با قلبی آکنده از مهر و محبت در راه تعلیم وتربیت و تامین نیازهای فرزندان تحت حمایت قدم برمی دارند تا فرزندی موثر و سالم به جامعه تحویل داده شود بسیار ارزشمند است و این کار نه تنها ارزش معنوی دارد بلکه خدمتی بزرگ نیز به میهن اسلامی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور چنین خانواده‌هایی که با عطوفت و مهربانی فرزندان با نیازهای ویژه را مورد حمایت قرار می‌دهند را موجب خیر و برکت جامعه برشمرد و گفت: زوجینی که با وجود این شرایط خاص اقدام به چنین عمل خداپسندانه‌ای می‌کنند دارای وسعت قلب بالایی هستند و شایسته است تا همواره مورد تجلیل قرار گیرند.

طوفانی با اشاره به اینکه اجرای طرح میزبان یکی از ویژه‌ترین رویکردهای بهزیستی با هدف تسریع در کار واگذاری فرزندان به خانواده‌ها ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: نگاه سازمان بهزیستی در حمایت از فرزندان منوط به نگهداری چند ماه و چند سال در مراکز نیست و تمام تلاش بهزیستی این است که فرزندان با رعایت دستورالعمل‌های قانونی و الزامات مقامات قضایی به اقوام و بستگان درجه یک و یا خانواده‌های فرزندپذیر دارای صلاحیت واگذار شوند تا این فرزندان به جای نگهداری در مراکز در محیط گرم خانواده، رشد و تکامل پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۴۱۹ نفر از فرزندان تحت حمایت بهزیستی گیلان که به عناوین مختلف بی‌سرپرست یا بدسرپرست محسوب می‌شدند با همکاری و همراهی مراجع قضایی به خانواده‌های دارای صلاحیت واگذار شدند.

وی همچنین به کاهش آمار فرزندان نگهدای شده در تنها شیرخوارگاه تحت نظارت بهزیستی گیلان اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته همواره شاهد حضور زیادی از نوزادان شیرخواره و کودکان زیر سه سال در تنها شیرخوارگاه تحت نظارت بهزیستی استان گیلان بودیم که به لطف خدا و با همت کارکنان و مددکاران بهزیستی در سراسر استان این آمار به حد قابل توجهی کاهش یافته و فرزندان به خانواده‌های دارای صلاحیت سپرده شدند.

مدیرکل بهزیستی گیلان واگذاری فرزندان تحت حمایت بهزیستی به خانواده‌های دارای صلاحیت را از مهمترین اهداف بهزیستی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش بهزیستی این است که فرزندان در آغوش گرم والدین رشد یابند اما علیرغم پیگیری بهزیستی مبنی بر واگذاری فرزندان به اقوام نزدیک و عدم دریافت نتیجه، ناگزیر تعداد ۲۷۲ کودک در مراکز تحت نظارت با حداکثر امکانات رفاهی و آموزشی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در خاتمه ابراز امیدواری کرد که روزی آمار فرزندان تحت حمایت بهزیستی ساکن در مراکز نگهداری به صفر برسد و این مراکز به جای نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست؛ خدمات حمایتی و آموزشی ارائه نمایند.

Share