وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

رفع فیلترینگ با جدیت دنبال می‌شود؛ ادامه این روند به مصلحت نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت به جدیت موضوع رفع فیلترینگ را دنبال می‌کند، اعلام کرد: وضعیت موجود به صلاح نیست و طبیعتا باید به سمتی برویم که گشایش‌هایی در این زمینه اتفاق بیفتد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ستار هاشمی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: گزارش وضعیت اینترنت در قالب گزارشی به شورای سران ارایه شده است و نگاه ما براساس واقعیت‌هایی است که وجود دارد.

وی گفت: وضعیت موجود به صلاح نیست و طبیعتا باید به سمتی برویم که ارتقا وضعیت موجود داشته باشیم، جمع‌بندی هم این بوده که ادامه وضعیت موجود به مصلحت نیست و باید به سمتی برویم که بازگشایی اتفاق بیفتد.

هاشمی افزود: دلایل به روایت آمار نشان می‌دهد که ادامه این روند به مصلحت نیست و چالش‌های جدیدی برای کشور ایجاد کرده است، ما این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم چرا که از طرفی وعده رئیس جمهور و دولت بوده است و از طرفی موضع رسمی دولت به حساب می‌آید.
وزیر ارتباطات در خصوص آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: بحث شبکه ملی اطلاعات تکلیف برنامه هفتم پیشرفت است و مانع دسترسی به منابع، اینترنت و ظرفیت‌های بین‌الملل نیست.

Share