با حضور استاندار گیلان

افتتاح پیشرفته‌ترین مرکز پایش شرکت‌های توزیع برق کشور در رشت

پیشرفته‌ترین مرکز پایش شرکت‌های توزیع برق کشور توسط هادی حق شناس استاندار گیلان در رشت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرکز پایش توزیع برق گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال با هدف تحلیل نقاط ضعف و قدرت شبکه توزیع برق استان، رصد برخط شبکه و کاهش خاموشی و ارتقاء کیفیت پروفیل ولتاژ و همچنین استخراج الگو، پایش و تحلیل رفتار مصرف مشترکان به منظور تشخیص برق غیرمجاز، ماینرهای غیرمجاز با الگوریتم های هوش مصنوعی افتتاح شد.

همچنین تحلیل زمان اوج بار مصرف ادارات، صنایع و واحدهای تجاری به منظور ارائه خدمات بهتر و حفظ پایدار شبکه استانی برق، تخصیص بودجه هدفمند به نقاط کمتر برخوردار با هدف رعایت عدالت بین مشترکان از دیگر عملکرد این مرکز پایش است.

ادامه و ارتقاء روند تشخیص مشترکان با رعایت الگوی مصرف به منظور صدور قبض رایگان و اعطای جوایز مدیریت مصرف، پیش بینی بار به منظور برنامه‌ریزی‌های مربوطه با هدف افزایش رضایتمندی، آنالیز نقاط پرحادثه برای پیشگیری از وقوع خاموشی در بحران‌های طبیعی همچون برف، باد و افزایش شدید دما از دیگر اهداف راه اندازی مرکز پایش توزیع برق گیلان بشمار می رود.

*کاهش مصرف برق ثمره هوشمند سازی

استاندار گیلان در جریان افتتاح مرکز پایش شرکت توزیع برق استان اظهار کرد: هوشمندسازی باید در همه بخش‌ها فعال شود و در صنعت برق نیز این هوشمندسازی باید در کل شبکه ایجاد شود.

هادی حق شناس افزود: با هوشمند سازی، مسئولان شرکت توزیع برق می‌توانند مشترکان پرمصرف را شناسایی کرده و اقدامات لازم را در خصوص کاهش مصرف انجام دهند .

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای آمایش سرزمینی برای شناسایی مشکلات اساسی این استان اشاره و بیان کرد: آبان ماه امسال توسط سازمان برنامه و بودجه آمایش سرزمینی به صورت تخصصی و توان استانی انجام خواهد شد تا مشخص شود این استان در بخش‌های مختلف در چه وضعیتی قرار دارد.

حق شناس خاطرنشان کرد: با اجرای این کار می توانیم مشکلات و کمبودها را بیش از پیش شناسایی کنیم تا بتوانیم با تعامل مناسب با وزارتخانه‌های مربوطه، در رفع مشکلات موجود در این استان گام‌های موثر و اساسی برداریم.

در زمان حاضر بیش از یک میلیون و ۶۵۷ هزار مشترک در استان وجود دارد که این حجم بالای تعداد مشترک، توزیع برق را در ردیف یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمت‌رسان کشور قرار داده است.

Share