بازرس کل استان گیلان:

تاکید شده بانک‌ها تجهیزات کارخانجات را مزایده نگذارند

آقایی با تاکید بر اینکه در حوزه آبزی‌پروری دریای خزر بستر بزرگی در استان گیلان وجود دارد، گفت: از سرمایه‌گذاران، تجار و کارآفرینان در زمینه ایجاد اشتغال حمایت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد آقایی در جلسه‌ای که با حضور برخی فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و تجار در سالن همایش‌های اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: به نظر کارشناسان فقر و بیکاری، ابر چالش آسیب‌های اجتماعی و نهایتا بزهکاری است و دردی است که می‌تواند زمینه سایر آسیب‌ها را فراهم کند و ابزار خنثی کردن این مسئله اشتغال و کارآفرینی است.

بازرس کل استان گیلان با اشاره به شرایطی که تحریم‌ها ایجاد کرده، افزود: مقام معظم رهبری جهت خنثی کردن تحریم‌ها، بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند و در راستای این سیاست کلان، اقتصاد مقاومتی در استان‌ها مطرح و تاکید شده موضوعات و چالش‌هایی که در استان وجود دارد پیگیری شود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده بانک‌ها سود اضافی را حذف و تاکید شده تجهیزات کارخانجات را مزایده نگذارند و این اتفاقات از برکات اقتصاد مقاومتی است.

بازرس کل استان گیلان در این جلسه که با حضور استاندار گیلان و برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با بیان اینکه در اقتصادهای موفق دنیا بخش خصوصی ۹۰ درصد اشتغال را دارند؛ این در حالی است که ما ۳۰ درصد اشتغال توسط بخش خصوصی را داریم، گفت: باید به این عزیزان کمک و برای حل مشکلات این دوستان پنجره واحد اقتصادی را دنبال کنیم.

آقایی تاکید کرد: باید تمام مشکلات را در یک نگاه اجمالی و با ادبیات، فهم و هدف مشترک دنبال کنیم؛ زیرا بسیاری از مشکلات این سرمایه‌گذاران خوشنام، مدیران میانی با بروکراسی اداری هستند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران به دنبال امنیت در حوزه‌های مختلف همچنین دنبال سود متعارف هستند، افزود: استان گیلان ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی و اقتصاد دریامحور دارد که باید از ظرفیت دریامحور حمایت و در حوزه کشاورزی نیز صادرات‌محوری را مدنظر قرار دهیم.

آقایی با تشکر از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان که از جمله مدیران بومی و دلسوز است، تاکید کرد: مدیران بومی به دنبال اموری هستند که به عنوان یادگار در پرونده کاری آن‌ها باقی بماند. قانون‌گذار نیز تصریح کرده مدیران باید با شرایط اقلیمی و بومی هر منطقه آشنا باشند.

بازرس کل استان گیلان تصریح کرد: در حوزه گردشگری اقتصاد دریامحور تمام قد در کنار شما هستیم تا با ایجاد بستر اشتغال و رونق این حوزه قدم بردارید.

آقایی با تاکید بر اینکه در حوزه آبزی‌پروری دریای خزر بستر بزرگی در استان گیلان وجود دارد، گفت: از سرمایه‌گذاران، تجار و کارآفرینان در زمینه ایجاد اشتغال حمایت می‌کنیم.

Share