برگزاری معارفه با حضور دادستان مرکز گیلان؛

محسن یوسفی دادستان رودبار شد و رستمی مستشار دادگاه تجدید نظر استان گیلان

محسن یوسفی با حکم رئیس قوه قضائیه به سمت دادستان شهرستان رودبار منصوب و از تلاش‌های اسماعیل رستمی دادستان سابق این شهرستان قدردانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان رودبار با حضور سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی این شهرستان برگزار شد.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با قدردانی از تلاش ها و شایستگی های اسماعیل رستمی دادستان سابق این شهرستان اظهار داشت: وفاق و همدلی مسئولان در حل مشکلات شهرستان ضروری و لازم است.

وی با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، توجه به حقوق عامه را از وظایف دستگاه قضایی برشمرد و افزود: کسانی که امنیت عمومی و روانی جامعه را بر هم زده و حقوق مردم را زیر پا می گذارند باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند.

سید مهدی فلاح میری با بیان اینکه امروز رژیم غاصب صهیونیستی با بهره گیری از امکانات تمام کشور های دنیا به جنگ با غزه و لبنان رفته است گفت: این جنگ اسلام در برابر کفر است و دادستان ها باید با کسانی که در این راستا در زمین دشمن بازی کرده و امنیت مردم را خدشه دار می کنند در چارچوب قانون برخورد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعامل و هم پوشانی تمام دستگاه ها را ضروری دانست و تصریح کرد: مردم تمام مسئولان را نماینده نظام می دانند و همه باید در راستای حل مشکلات و نیازهای مردم تلاش کنند.

دادستان مرکز استان با بیان برخی معضلات شهرستان رودبار از جمله عوارضی، آفت ها و سموم در باغ های زیتون و زیر ساخت های آب شهری ابراز داشت: این مسائل از مطالبات مردم این منطقه است و دادستان باید به عنوان مدعی العموم پیگیر آن باشد.

وی همچنین صیانت از بیت المال را از موارد مورد تاکید در سند تحول عنوان کرد و افزود: بیشترین برداشت از کوه، رودخانه و مرتع در این شهرستان صورت می گیرد ولی مردم منطقه کمترین منفعت و بهره مندی را از این معادن دارند.

فلاح میری در پایان قانون را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و خاطر نشان کرد: عدالت در جایی مفهوم دارد که قانون اجرا شود.

در پایان این مراسم محسن یوسفی با حکم رئیس قوه قضائیه به سمت دادستان شهرستان رودبار منصوب و از تلاش‌های اسماعیل رستمی دادستان سابق این شهرستان قدردانی شد.

گفتنی است محسن یوسفی پیش از این بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت بوده است و اسماعیل رستمی نیز به سمت مستشار دادگاه تجدید نظر استان گیلان منصوب می شود.

Share