رئیس هیئت کبدی شهرستان رشت مطرح کرد:

هم سطحی رقابت‌های کبدی ساحلی جهان با دیگر رقابت‌های جهانی

علیزاده با قدردانی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای تخصیص زمین زنده یاد سیروس قایقران  به فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران افزود: سطح اولین دوره مسابقات کبدی ساحلی جهان به حدی بالا بود که میتوان آن  را  با دیگر رقابت‌های جهانی هم سطح و شاید بالاتر  دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در آغازین روزهای ماه مهر، نخستین دوره رقابت‌های کبدی ساحلی جهان به میزبانی هیات کبدی شهرستان رشت برگزار و تیم ملی کبدی ساحلی ایران قهرمان شد.

سلیمان علیزاده رئیس هیئت کبدی شهرستان رشت در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تمایل دیگر استان‌های کشور به جهت میزبانی اولین دوره مسابقات کبدی ساحلی جهان بیان کرد: هنگامی که موضوع برگزاری مسابقات کبدی به میزبانی ایران اسلامی مطرح شد تعدادی از استان‌ها از جمله، یزد، جزیره کیش، استان گلستان و… متقاضی میزبانی این مسابقات شدند اما گیلان به لحاظ ظرفیت‌های موجود در فدراسیون  به ویژه حضور آقای کوچکی نژاد نماینده مجلس و مبین سید محمدی به عنوان دبیر کمیته داوران سبب شد تا با دعوت از عباس خواجه اورسجی  رئیس فدراسیون کبدی کشور و معرفی ظرفیت‌های تفریحی، و رفاهی موجود در این استان تصمیم بر آن شود تا مسابقات در مجموعه ورزشی زنده یاد سیروس قایقران در منطقه آزاد انزلی، برگزار شود.

علیزاده با اشاره به استقبال رئیس فدراسیون کبدی کشور در راستای برگزاری، اولین دوره از مسابقات کبدی ساحلی جهان در گیلان یادآور شد: با کمک نمایندگان استان در خانه ملت تمهیدات اسکان شرکت کنندگان و دست اندرکاران این مسابقات در مجموعه رفاه گستر تامین اجتماعی فراهم شد.

وی با قدردانی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای تخصیص زمین زنده یاد سیروس قایقران  به فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران افزود: سطح اولین دوره مسابقات کبدی ساحلی جهان به حدی بالا بود که میتوان آن  را  با دیگر رقابت‌های جهانی هم سطح و شاید بالاتر  دانست.

رئیس هیئت ورزش کبدی رشت در خصوص تیم‌های شرکت کننده در این مسابقه گفت: ده تیم از جای جای جهان از جمله آفریقا، کنیا، آلمان و دانمارک، نپال و پاکستان، فلسطین، لبنان و… حضور داشتند.

علیزاده با قدردانی از کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی در پوشش‌های متعدد خبری مسابقات کبدی ساحلی خاطرنشان کرد: مشرف شدن به دین اسلام توسط مودا داور اهل کنیا یکی از داوران  که برای قضاوت در رویداد بین المللی مسابقات قهرمانی ورزش کبدی ساحلی جهان به ایران سفر کرده بود یکی از بزرگترین دستاوردهای این رویداد محسوب میشود.

رئیس هیئت کبدی شهرستان رشت یادآور شد: حضور آقایان سیاح کوهی بعنوان بازیکن، حداد رحیمی بعنوان مربی و میثم مظلومی، مهران احدپناه، صادق نیک قلب، منصور خانی نیا، سروش چالاک ومبین سیدمحمدی بعنوان داوران گیلانی دراین رقابت‌ها بسیار حائز اهمیت بود.

وی با قدردانی ریاست و کارکنان اداره ورزش وجوانان شهرستان رشت و اداره کل ورزش وجوانان استان گفت: امید است با تداوم برگزاری اینگونه مسابقات در آینده نزدیک  شهر رشت میزبان رقابت‌های ورزش کبدی باشگاه‌های آسیا باشد.

Share