در پی ارسال پیامک های کلاهبرداری به شهروندان؛

پیامک‌های کلاهبرداری صدای امام جمعه اردبیل را درآورد؛ هر روز به موبایل‌های مردم حمله می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نیروی انتظامی با ارسال کنندگان پیامک‌های کلاهبرداری به شهروندان که امنیت مالی مردم را هدف گرفته است، برخورد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، جمعی از فرماندهان و مسوولان ارشد نیروی انتظامی و مرزبانی استان اردبیل به مناسبت گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با آیت الله سید حسن عاملی دیدار و گفتگو کردند.

سید حسن عاملی در این دیدار ضمن گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: اینکه یک مجموعه با جان و آبروی مردم سر و کار داشته باشد را نمی‌توان با هیچ چیزی مقایسه کرد هم آبروی افراد و هم آبروی کشور در گرو تلاش نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به جهت سروکار داشتن با امنیت مردم و تامین آن قدسیت دارد، اضافه کرد: از جهت فرهنگی ما به یک مدنیت بزرگ احتیاج داریم و آن این است که به افراد و اقشاری که در عزت و شرف خود به آن‌ها مدیون هستیم نگاه قدسی داشته باشیم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: تمام آحاد جامعه باید با نگاه قدسیت به نیروی انتظامی نگاه کنند و عزیزانی که در این سنگر تلاش می‌کنند خودشان نیز به قداست کار خود ایمان داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عمر انسان بالاخره به انت‌ها می‌رسد اما بعداً این عمر بازخورد و ملکوت دارد ابدیت ما با همین عمر و با نقشی که در این دنیا ایفا می‌کنیم شکل می‌گیرد.

عاملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کارهای فردی و وظیفی که انسان در این دنیا انجام می‌دهد ابدیت او را شکل می‌دهد و این کارها تماماً مواد صورت‌های برزخی خواهد بود و آخرت را تشکیل می‌دهد آخرت الان درست می‌شود نه اینکه آخرت بعد از دنیا درست شود.

وی اضافه کرد: انسان‌هایی که فعالیت می‌کنند دو عده هستند کار یک عده خدمت به غایت خلقت است و یک عده هم فقط برای معیشت خودشان تلاش می‌کنند و کار آن‌ها قدسیتی ندارد کار می‌کند تا شکمش پر شود و شکم خود را پر می‌کند تا بتواند کار کند و همین طور دور خود می‌چرخد و مدام این چرخه تکرار می‌شود.

امام جمعه اردبیل افزود: بعضی انسان‌ها به غایت خلقت خدمت می‌کنند غایت خلقت چیست؟ خداوند می‌خواهد انسان‌ها در این عالم به هر کجا نگاه کردند خداوند را ببینند. طبیعی است که چنین غایتی مستلزم فضای سالم تربیتی و امنیت جامع است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: هر کس به غایت خدمت می‌کند تمام ذرات آن را متوجه می‌شوند چون آن ذره هم می‌داند که اگر این نوع خدمت نباشد کائنات به هم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مثلاً معلم خیر چون به غایت خلقت خدمت می‌کند مطابق روایت حتی جنبنده‌های موجود در حفره‌ها، ماهی‌های دریاها و ملائکه آسمان‌ها برای معلم خیر استغفار می‌کنند هر کس به غایت خلقت خدمت کند تمام ذرات برای او استغفار می‌کنند.

وی با تجلیل از عملکرد نیروی انتظامی اظهار کرد: گاهی بعضی از حوادث کوچک و جزیی در ذهن مردم سوال ایجاد می‌کند در این خصوص باید نیروی انتظامی دقت بیشتر داشته باشد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به ارسال پیامک‌های کلاهبرداری به مردم و لزوم برخورد قاطع و قانونی با این کلاهبردارن تصریح کرد: گاهی پیامک‌هایی با این مضمون که فلان جا برای شما پرونده ایجاد شده اگر به این سایت بروید پرونده خود را مطالعه خواهید کرد یا این مقدار پول واریز شد اگر به این سایت مراجعه کنید قابل برداشت است برای برخی از مردم ارسال می‌شود که حقه بازی محض است.

امام جمعه اردبیل گفت: در اینجا این سوال مطرح است که مبدا این پیامک‌ها قطعاً برای نیروی انتظامی معلوم است پس چگونه این‌ها مثل قارچ می‌رویند و هر روز به موبایل‌های مردم حمله می‌کنند؟

وی ادامه داد: انتظار است که نیروی انتظامی در این خصوص حساس بوده و با خاطیان این بزه برخورد قانونی به عمل بیاورد این پیامک‌ها مشخصاً کلاهبرداری است و عوامل انتظامی باید برخورد جدی با این موارد که امنیت مالی مردم را هدف گرفته داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خاتمه با بیان اینکه کشور ما مستهدف است و ضمن قدردانی مجدد از عوامل نیروی انتظامی و مرزبانی اظهار داشت: امیدواریم که علمیت، عمق و کیفیت کار پلیس بیشتر شود. مردم ما جان، مال و آبروی خود را به عزیزان نیروی انتظامی مدیون هستند.

عاملی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی و مرزبانی گفت: تمرکز دشمن روی نیروی انتظامی نشان می‌دهد که نیروی انتظامی اقدامات خاص و بزرگی انجام داده و منویات شوم دشمنان را نقش بر آب کرده است و لذا آن‌ها به این مجموعه پر برکت به طور خاص حساس شده و به آن هجمه کرده اند.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم که ملت عزیز ما قدرشناس مجموعه نیروی انتظامی و مرزبانی باشند، گفت: همراهی و همکاری با این مجموعه به منزله اداء دِین خود نسبت به شهدای عزیز است.

Share