ترمال بریک چیست؟ بررسی ۹ نمونه از مزایای پنجره ترمال بریک

در این مقاله به بررسی پنجره های ترمال بریک، یکی از با کیفیت ترین انواع پنجره های آلومینیومی خواهیم پرداخت و در ادامه به مهمترین مزایا آن را نسبت به پنجره های معمولی، اشاره خواهیم داشت.

یکی از مهمترین مواردی که باعث هدر رفت انرژی در ساختمان می شود، استفاده از پنجره های بی کیفیت و عدم عایق بندی درست در آن هاست. باانتخاب یک پنجره مناسب و عایق، می توان به میزان قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش داد و با بهینه سازی انرژی دمای داخل ساختمان را در تابستان و زمستان معتدل نگه داشت.

پنجره ترمال بریک یکی از انواع پنجره های آلومینیومی است که در بهبود عملکرد حرارتی ساختمان نقش بسزایی دارد. این پنجره با استفاده از تکنولوژی ترمال بریک (که در لغت به معنای شکست حرارتی می باشد.) موجب کاهش انتقال حرارت به بیرون یا داخل ساختمان می شود. یکی از نکات قابل توجه در این نوع پنجره از آکپا این است که در عین ظرافت و زیبایی طراحی، تمامی خواص عایق بندی را دارا می باشد.

برای اطمینان از کیفیت محصول مهمترین پارامتر، خرید از یک تولیدکننده معتبر می باشد. گروه صنعتی آرازپنجره با چندین سال سابقه موفق در زمینه تولید انواع درب و پنجره دوجداره و آلومینیومی توانسته است با ارائه محصولات با کیفیت و جلب رضایت مشتریان در زمره بهترین و معتبر ترین تولیدکنندگان پنجره های دوجداره قرار بگیرد.

ما در این مقاله به بیان مزایای پنجره ترمال بریک و روش سفارش این محصول به شرکت آرازپنجره خواهیم پرداخت.

پنجره ترمال بریک چیست؟

پنجره ترمال بریک

همانطور که اشاره شد، ترمال بریک به معنای شکست حرارتی بوده و به همین دلیل به عنوان یک عایق بی نظیر در برابر حرارت عمل می کند. پروفیل های ترمال بریک محفظه های متعدد با ضخامت مورد نیاز هستند که بهره گیری از آن ها ، مقاومت و طول عمر  پنجره را بالا میبرند و موجب ایجاد یک درزبندی قوی در پنجره آلومینیومی می شود.

ویژگی پروفیل ترمال بریک

آلومینیوم یک فلز است و رسانای سریعی در حرارت می باشد. در مواقعی که اختلاف بین دمای داخلی و خارجی محیط زیاد باشد، آلیاژ آلومینیوم به راحتی می تواند گرما را انتقال دهد و باعث به هم خوردن اعتدال دمای داخلی شود. درب و پنجره هایی که از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شوند، عایق بندی ضعیفی دارند. به همین علت از پروفیل های ترمال بریک که دارای نوارهای پلی آمید هستند در آن ها استفاده می شود. این نوار ها بین جدار داخلی و خارجی پروفیل قرار می گیرند و موجب عایق بندی بهتر می شوند. جنس تیغه های پلی آمید از الیاف شیشه متراکم می باشند که قابلیت تحمل فشار و حرارت بالا را دارند. همچنین به عنوان یک مانع حرارتی عمل کرده و جریان حرارت را کاهش می دهند. استفاده از شیشه های دوجداره در پنجره ترمال بریک نیز باعث ارتقا خاصیت عایق بندی در پنجره خواهد شد. برای اتصال پروفیل ترمال بریک به فلز آلومینیوم از نایلون یا PVC استفاده می کنند. چرا که این دو ماده رسانای بسیار کمتری نسبت به فلز دارند و ضمن عایق بندی بهتر، گرما را به راحتی عبور نمی دهند.

مزایای پنجره ترمال بریک

مزایای پنجره ترمال بریک

اکنون به بررسی مزایای پنجره ترمال بریک خواهیم پرداخت تا بدانید استفاده از این پروفیل آکپا در پنجره های آلومینیومی چه تاثیر بی نظیری در عایق بندی پنجره ها خواهد داشت:

۱- جلوگیری از نفوذ گرد و غبار

فریم پنجره آلومینیومی ترمال بریک دارای یک نوار لاستیکی است که بعد از بستن کامل و چفت شدن پنجره، درصد عبور ذرات گرد و غبار و آلودگی هوا را به صفر می رساند.

۲- عایق بندی صوتی

عایق بندی صوتی پنجره

پنجره ترمال بریک آکپا علاوه بر خاصیت مقاومت در برابر انتقال حرارت، عملکرد قابل قبولی در عایق بندی صداهای مزاحم دارد که پس از بستن پنجره ورود نویز و صداهای مزاحم بیرون تا حد زیادی کاهش می یابد و آرامش را برای محیط خانه به ارمغان می آورد.

۳- خاصیت ضد آب بودن

پروفیل ترمال بریک از ویژگی ضد آب بودن بسیار عالی برخوردار است. عملیات آب بندی و درزگیری در پنجره های آلومینیومی ترمال بریک به خوبی انجام شده و در برابر رطوبت و آب باران عایق فوق العاده ای می باشد.

۴- وزن سبک اما مقاوم

آلیاژ آلومینیوم وزن سبکی دارد اما بااین حال در برابر وزش باد و دیگر عوامل جوی ناپایدار مانند برف و باران و تابش اشعه خورشید مقاوم است.

۵- عایق بندی حرارتی

مهمترین مزیت پنجره های ترمال بریک جلوگیری از انتقال حرارت و سرما می باشد در نتیجه میزان مصرف انرژی سرمایشی در تابستان و انرژی گرمایشی در تابستان را کاهش می دهند.

۶- ضدحریق بودن

پروفیل ترمال بریک یک عایق حرارتی است که در مقابل آتش سوزی مقاوم است. با استفاده از یک لایه پلی آمید سطح بیرونی پنجره از سطح داخلی جدا می شود که این عمل موجب عایق بندی بیشتر و ضدحریق بودن می شود.

۷- ضد سرقت بودن این پنجره‌ها

پنجره های آلومینیومی مجهز به پروفیل ترمال بریک استحکام بالایی دارند و به راحتی و با ابزارهای معمولی شکسته نمی شوند. در نتیجه از ورود سارقین و افراد غیرمجاز به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. علاوه بر این، در صورت نیاز و جهت اطمینان بیشتر از امنیت پنجره، می توانید از قفل های سخت افزاری استاندارد استفاده کنید.

۸- تنوع رنگ و فرم

از بزرگ ‌ترین مزایای پنجره ترمال بریک،  تنوع رنگی بالای آن است. شما می‌توانید، هر کدام از رنگ های موجود برای این پنجره را انتخاب و سفارش دهید. استفاده از رنگ های الکترواستاتیک در این پنجره باعث افزایش عمر رنگ آمیزی پروفیل می شود. پوشش های رنگی روی پنجره در برابر سرما، گرما و ضربات مقاوم اند. همچنین با توجه به نیاز پروژه می توانید از خاصیت آنادایز که فقط بر روی پروفیل های آلومینیومی قابل اجراست استفاده کنید.

۹- تنوع در مدل‌

تنوع در مدل‌های ترمال بریک

وجود تنوع در مدل و بازشوها از جمله مزایای قابل توجه پنجره ترمال بریک است. با توجه به این که در تمام انواع پنجره دوجداره امکان پیاده سازی هرمدل بازشو وجود ندارد، شما می توانید بازشوی مورد نظر خود را انتخاب و برای اجرا روی پنجره دوجداره ترمال بریک سفارش دهید. چند نمونه از مدل هایی که می توان سفارش داد عبارتند از:

  • پنجره های لیفت و اسلاید
  • پنجره فولدینگ یا آکاردئونی
  • پنجره محوری یا پیوت
  • پنجره لیفت تلسکوپی
  • پنجره فولکس واگنی
  • پنجره ترمال‌ بریک کشویی
  • پنجره ترمال‌ بریک تک حالته و دو حالته
  • پجره گیوتینی

شرکت آراز پنجره به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه تولید و مونتاژ انواع پنجره های دوجداره upvc و آلومینیومی ترمال بریک فعالیت دارد. این شرکت با بهره گیری از پیشرفته ترین ماشین آلات تمام اتوماتیک اقدام به تولید محصولات خود می کند. برای ساخت، اجرا و بهره مندی از مزایای پنجره ترمال بریک می توانید از مشاوره های تخصصی و کاربردی کارشناسان این شرکت بهره مند شوید و سفارش خود را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت تحویل بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، استعلام قیمت به روز و سفارش انواع پنجره دوجداره می توانید با شماره های ۰۹۱۵۱۶۷۶۷۰۹ و یا ۰۵۱۳۸۰۸۱ تماس حاصل فرمایید.

Share