علی لاریجانی:

رژیم صهیونیستی باید عقلانی بیاندیشد | آتش‌بس معقول مورد حمایت ماست

دبیر اسبق شورای‌عالی امنیت ملی گفت: رژیم صهیونیستی باید عقلانی بیاندیشند به این که اگر رفتارشان را دوباره تکرار کنند، حتماً ایران پاسخ می‌دهد، آیا به نفع شان است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی لاریجانی در بخشی از یک گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که در مجموع شما فکر می‌کنید عملیات وعده صادق۲  ما را به آتش بس و صلح نزدیک کرده یا فاصله بیشتری از آن گرفتیم؟ اظهار کرد: نمی‌توانم الان قضاوت کنم، پنجاه پنجاه است، این‌که رهبری هم اینها(رژیم صهیونیستی) را سر یک دوراهی قرار داده‌اند هم به نظر من کار درستی انجام دادند. می‌توانند عقلانی بیاندیشند به این که اگر رفتارشان را دوباره تکرار کنند، حتماً ایران پاسخ می‌دهد و این‌که آیا به نفع شان است، این مسیر ادامه پیدا کند؟ می‌توانند از این تجربه گذشته استفاده کنند، شرایط را به سمت آرامش ببرند.

وی با اشاره دو شرط عراقچی وزیر امور خارجه (۱ – حقوق مردم لبنان در آتش‌بس رعایت شود و مورد پذیرش مقاومت باشد. ۲ – با آتش بس در غزه همزمانی داشته باشد.) یادآور شد: در این زمینه حتماً ایران این مسیر را قبول دارد، من دیدم وزیر خارجه مان هم اعلام کرد که یک آتش بس معقول که نیروهای مقاومت در لبنان و غزه قبول داشته باشند، مورد حمایت ما هم است.

دبیر اسبق شورای‌عالی امنیت ملی درباره این که آیا در حال حاضر چنین عقلانیتی از طرف مقابل وجود دارد هم گفت: به نظر من بعید است به این سادگی باشد، ما باید طرفدار صلح باشیم، جنگ هیچ وقت چیز خوبی برای منطقه نیست، مگر انسان مجبور باشد این کار را بکند.

Share