گیلان در زیرساخت های حوزه سلامت ضعیف است

نامه دبیر انجمن اسلامی پزشکان ایران_شعبه گیلان به رییس مجمع نمایندگان

مجید دل آور گفت: در کنار محدودیت در منابع مالی، ضعف مدیریت در یک دهه اخیر قطعا یکی از علل عدم دستیابی به سطحی مطلوب از اهداف سلامت در گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبیر انجمن اسلامی پزشکان ایران_شعبه گیلان به رییس مجمع نمایندگان گیلان نامه نوشت.

در متن این نامه آمده است:

ریاست محترم مجمع نمایندگان استان گیلان

سلام علیکم
با احترام و باتشکر از تلاش های نمایندگان محترم گیلان در مجلس شورای اسلامی و با آرزوی توفیق روزافزون، همان طور که استحضار دارید استان گیلان در زیرساخت های حوزه سلامت ضعیف است و بیش از سه دهه سایت جامع دانشگاه علوم پزشکی گیلان در لاکان تکمیل نشده و این امر موجب اتلاف گسترده منابع و یکی از علل عقب ماندگی های حوزه سلامت گیلان است.
در حال حاضر نارضایتی شدید پرسنل از نوع مدیریت مالی، عدم به کارگیری متناسب افراد در جایگاه های مدیریتی مهم، ضعف در شاخص های مهم پژوهشی، بهداشتی و درمانی، عدم توفیق چندان در طرح جوانی جمعیت، توزیع ناعادلانه امکانات درمانی، عدم مدیریت شایسته در حضور مناسب اعضای هیئت علمی بالینی در مراکز آموزشی درمانی و ضعف در آموزش رزیدنت ها، کمبود شدید پرستار به طوری که در برخی از بخش های بیمارستان ها با حدود ۱۵ تخت برخی شیفت ها تنها با حضور یک پرستار طی می شود، کمبود ارائه خدمات آزمایشگاهی و پاراکلینیکی مختلف در بخش دولتی، صف های طولانی بیماران جهت انجام اقدامات درمانی در بیمارستان های مهم پورسینا و حشمت بخشی از مشکلات موجود در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
در کنار محدودیت در منابع مالی، ضعف مدیریت در یک دهه اخیر قطعا یکی از علل عدم دستیابی به سطحی مطلوب از اهداف سلامت در گیلان است.
با توجه به اهمیت حوزه سلامت و با توجه به اینکه تک تک نمایندگان گیلان در این زمینه وظیفه ای دارند و با عنایت به اینکه رییس جمهور محترم خود پزشک و آشنا با حوزه سلامت می باشد، از تک تک نمایندگان محترم به ویژه جنابعالی به عنوان رییس مجمع و همچنین نماینده محترم عضو کمیسیون بهداشت مجلس انتظار می رود با نظارت و تعامل با دولت در کاهش مشکلات این حوزه و ارتقای شاخص های مهم سلامت، شاهد تغییر در روند فعلی و گام های موثری در توسعه باشیم.

Share