آلوزو (Aluzoo) را بشناسیم

آلوزو (Aluzoo) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟ | پلمب فروشگاه متعلق به نفر اصلی شرکت هرمی در رشت!

در هفته‌های اخیر نام یک شرکت هرمی پانزی که از طریق وب‌سایت خود ادعا می‌کرد از طریق پلتفرم معاملاتی آنلاین خود، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد جذابی به کاربران ارائه می‌دهد، مطرح شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نام «آلوزو» در هفته‌های گذشته به‌عنوان یک وب‌سایت که اقدام به پرداخت پول‌های باد آورده می‌کند، کرده است. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که آلوزو یک پروژه کلاهبرداری است که از طرح پانزی استفاده کرده و سرمایه‌گذاران باید از آن دوری کنند.

در این گزارش که بر اساس مطلبی از مجله نوبیتکس نوشته شده است، پروژه مشکوک آلوزو را بررسی می‌کنیم. پلتفرم آلوزو (Aluzoo) یک وب‌سایت است که ادعا می‌کرد خریداران و فروشندگان را در سطح جهانی به یکدیگر متصل کرده و تجربه خرید و معاملات آنلاین را برای کاربران متحول می‌کند! بسیاری از کاربران جذب وعده‌های متعدد پلتفرم آلوزو شده‌اند؛ وعده‌هایی مانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری سودآور و راه‌های کسب درآمد متنوع. کارشناسان بسیاری هشدار داده بودند که پروژه آلوزو یک طرح کلاهبرداری پانزی است و نباید در آن سرمایه‌گذاری کرد.

باید در نظر داشت که محبوبیت طرح‌های پانزی از همان سرمایه‌گذاران اولیه گرفته می‌شود که فریب وعده‌های غیرواقعی را می‌خورند و پروژه‌های کلاهبرداری پانزی در واقع مشروعیت یا سرمایه کافی برای محقق کردن ادعاهای خود را ندارند.

طرح‌های پانزی از سرمایه کاربران جدید استفاده می‌کنند تا سود سرمایه‌گذاران اولیه را پرداخت کنند و زمانی که تعداد کاربران به حد زیادی رسید، پروژه سقوط می‌کند و کاربرانی که سرمایه‌گذاری کردند متحمل ضرر می‌شوند؛ بنابراین پروژه‌های پانزی برای کلاهبرداری از مردم طراحی شده‌اند و سود حاصل از آن‌ها فقط به گردانندگان طرح می‌رسد.

چرا آلوزو کلاهبرداری پانزی است؟

وب‌سایت Aluzoo خود را به‌عنوان یک پلتفرم معاملاتی آنلاین معرفی می‌کند، اما به نظر کارشناسان درگیر فعالیت‌های کلاهبرداری است. برخی کارشناسان در حوزه امنیت سایبری به میزان اعتبار آن نمره ۱ از ۱۰۰ را داده‌اند و بررسی کردند که این سایت از تاکتیک‌های مختلفی برای گمراه کردن بازدیدکنندگان استفاده می‌کند؛ مانند تبلیغ محصولات، خدمات یا فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساختگی. به گفته این منابع، هدف اصلی آلوزو کلاهبرداری از افراد با متقاعد کردن آنها برای ارائه اطلاعات حساس یا بخشی از پول خود به بهانه‌های مختلف و بی‌معنی بود.

محتوای موجود در پلتفرم آلوزو ممکن است شامل ادعاهای گمراه کننده، نظرات جعلی کاربران و وعده‌های بازگشت سود برای فریب دادن کاربران ناآگاه باشد. طراحی و ساختار سایت بسیار مبتدی است، اما تا حدودی از پلتفرم‌های قانونی و موثق تقلید می‌کند تا حس اعتماد کاذب ایجاد کند.

مغایرت تاریخ ثبت شرکت و تاریخ ثبت دامنه

در حالی که وب‌سایت آلوزو ادعا می‌کرد در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده، اگر زمان ایجاد دامنه وب‌سایت آن را جستجو کنید متوجه می‌شوید که این پلتفرم اخیراً در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) ثبت شده است. این مغایرت در تاریخ ثبت شرکت و تاریخ ثبت دامنه نشان می‌دهد که آلوزو پروژه جدیدی است و ماندگاری بالایی ندارد. همچنین مشروعیت و اصالت آن را زیر سؤال می‌برد.

اطلاعات متناقض و اشتباهات تایپی

گزارش‌ها حاکی از آن است که وب‌سایت آلوزو دارای اشتباهات تایپی و ناهماهنگی‌هایی است که به‌هیچ‌عنوان در سایت‌های پروژه‌های موثق و معتبر دیده نمی‌شود. این خطاها نشان می‌دهند که این پلتفرم باعجله ساخته شده، سرمایه و برنامه زیادی در راه‌اندازی آن به کار نرفته، با ضعف مدیریت شده و در نتیجه به‌احتمال زیاد یک کلاهبرداری است.

مدل کسب‌وکار نامشخص و مبهم

ادعاهای آلوزو مبنی بر فراهم‌کردن پول و سود آسان برای کاربران بسیار مبهم است و جزئیات خاصی در مورد نحوه کسب درآمد کاربران ندارد. این عدم شفافیت یکی از ویژگی‌های رایج طرح‌های کلاهبرداری پانزی است.

نیاز به دانلود اپلیکیشن مشکوک

گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد کاربران مجبور می‌شدند برنامه‌ای را دانلود کنند که مانع از برداشت هرگونه درآمدی می‌شود. این تاکتیک اغلب در کلاهبرداری‌ها برای به دام انداختن کاربران استفاده شده و باعث می‌شود کاربران در پروژه سرمایه‌گذاری کرده، اما نتوانند سود خود را برداشت کنند.

جزئیات و فعالیت‌های مشکوک سایت آلوزو

● ادعاهای دروغین
● وعده پاداش و سودهای کلان
● استفاده از تصاویر اینترنتی و افراد جعلی به‌جای تصاویر اعضای شرکت
● تعیین قوانین و سیاست‌های غیرمعقول یا نامشروع برای برداشت وجه
● عدم دسترسی ناگهانی به پلتفرم و قطع شدن وب‌سایت آن
● تغییر هویت و آدرس سایت بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی

سلب مسئولیت نوبیتکس دررابطه‌با پلتفرم آلوزو

در طرح‌های کلاهبرداری پانزی همیشه افراد یا گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی هستند که استفاده و سرمایه‌گذاری در این نوع پلتفرم‌ها را تبلیغ می‌کنند. متأسفانه در برخی موارد این افراد کاربران را ترغیب می‌کنند که با استفاده از نوبیتکس ارز دیجیتال خریده و به پروژه‌های مشکوک به طرح پانزی مانند آلوزو واریز کنند.

توجه به این هشدار بسیار مهم است که نوبیتکس به‌هیچ‌وجه فعالیت و سرمایه‌گذاری در پلتفرم آلوزو را تأیید نمی‌کند و هیچ ارتباطی با این پروژه یا کسانی که آن را تبلیغ می‌کنند، ندارد. کاربران باید توجه کنند که با افزایش و فراگیری پلتفرم‌ها و پروژه‌های معاملاتی آنلاین، هیچ‌گاه به پروژه‌هایی با وعده سودهای ناگهانی و کلان اعتماد نکنند و درگیر فعالیت‌های مشکوک و غیرشفاف نشوند.
نوبیتکس همواره و مطابق با سیاست‌های داخلی خود و در راستای حفاظت از دارایی کاربران و سلامت بازار، در زمینه مبارزه با کلاهبرداری، تراکنش‌ها و پروژه‌های مشکوک را شناسایی کرده و فعالیت آنها را مسدود می‌کند. همچنین اقدامات لازم در راستای حفاظت از حقوق کاربر مطابق با مقررات پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، با تراکنش‌ها و پروژه‌های مشکوک صورت خواهد گرفت.

پلمب فروشگاه «ن.آ» متعلق به نفر اصلی شرکت هرمی آلوزو

یکی از مال‌باختگان این شرکت در گفتگو با خبرنگار غیرمنتظره از پلمب فروشگاه با نام اختصاری «ن.آ» متعلق به نفر اصلی شرکت هرمی آلوزو خبر داد. موضوعی که روز گذشته و در حضور جمعی از مال‌باختگان این شرکت رخ‌داده است.

تعداد نجومی مال‌باختگان

یکی دیگر از مال‌باختگان این شرکت هرمی می‌گوید تعداد افراد مالباخته این شرکت هرمی بسیار بالاتر از آن است که تصور می‌شد و باید آن را نجومی دانست. برخی از مال‌باختگان اصلی تا ۵۰۰ نفر زیرمجموعه داشته و علاوه بر از دست دادن بخش قابل‌توجهی از سرمایه خود، حالا با شکایت‌های زیادی از سوی افراد زیرمجموعه خود نیز روبرو هستند.

نفرات اصلی شرکت هرمی آلوزو چه کسانی هستند؟!

بر اساس اعلام تعدادی از مال‌باختگان، نفرات اصلی این شرکت هرمی به ترتیب «علیرضا. م»، «فرزاد. ح» و «ساجده. ق» هستند.

شنیده‌ها از دستگیری نفر اصلی شرکت هرمی آلوزو

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که نفر اصلی این شرکت با نام «علیرضا. م» دستگیر شده و تلاش‌های مال‌باختگان برای دستگیری سایر افراد اصلی این شرکت نیز ادامه دارد.

Share