مخالفت نمایندگان مجلس با حضور نماینده اهل سنت در دولت

مجلس با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده مخالفت کرد | پاسخ منفی نمایندگان به پزشکیان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مخالفت کردند. رئیس‌جمهور در روز پنجم شهریورماه با صدور حکمی نماینده نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم را به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) درخواست استعفای عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه از نمایندگی پارلمان را مورد بررسی قرار دادند.

بعد از توضیحات حسین‌زاده درباره دلیل استعفایش از نمایندگی مجلس و صحبت‌های مخالفان استعفا، نمایندگان با استعفای او مخالفت کردند.

رئیس‌جمهور در روز پنجم شهریورماه با صدور حکمی عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم را به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد؛ استعفای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس برای حضور در دولت چهاردهم در جلسه علنی ۲۵ شهریور اعلام وصول شد.

متن نامه استفعای عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه از نمایندگی پارلمان که روح‌الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس قرائت کرد، به شرح زیر است:

«پیرو نامه رئیس‌جمهور جناب آقای دکتر پزشکیان به مجلس شورای اسلامی در خصوص اینجانب حضور عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم شریف شهرستان‌های نقده و اشنویه که سه دوره افتخار وکالت آن عزیزان را بر عهده داشته‌ام، در قالب معاونت رئیس جمهور در امور توسعه مناطق محروم کشور، روستاها و امور عشایری، تقاضای استعفا از سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی مطابق مواد ۹۰ و ۹۱ آیین‌نامه داخلی را دارم.

امید آن دارم که همکاران گرانقدرم در مجلس با پذیرش استعفای اینجانب فرصت خدمتگزاری به محرومان و جامعه روستایی و عشایری را برایم فراهم آورند.»

Share