معرفی انواع روش‌ها برای سفید شدن پوست صورت و بدن

پوست جدا از اینکه از ما محافظت می‌کند، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بصری بدن ما است.

در دنیای رقابتی امروز، همه می‌خواهند ظاهری عالی داشته باشند. در حالی که به بالا بردن سطح اعتماد به نفس کمک می‌کند، ناتوانی در دستیابی به ظاهر خاصی اغلب می‌تواند ما را ناامید کند. گاهی اوقات، درمان‌های زیبایی مانند سفید کردن پوست می‌تواند به ما کمک کند تا راه خود را از عیوب صورت خود جدا کنیم، که در غیر این صورت ظاهر ما را ضعیف می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید با درمان سفیدکننده پوست به چهره‌ای بی‌نقص دست پیدا کنید، در ادامه روش‌هایی را بررسی می‌کنیم.

سفید کردن پوست یا وایتنینگ چیست؟

سفید کردن پوست یک درمان جامع صورت است که هدف آن روشن کردن رنگدانه معروف به ملانین موجود در زیر لایه‌های پوست است. از آنجایی که ملانین تا حد زیادی مسئول تیره شدن پوست است، کاهش غلظت آن در پوست می‌تواند به داشتن پوستی سفیدتر کمک کند.

لیزر و فرآیندهای جراحی می‌تواند به رسیدن به مرحله‌ای کمک کند که رنگدانه تا حد قابل توجهی روشن شود. درمان‌های روشن کننده پوست می‌تواند به شما کمک کند ظاهری یکنواخت و بدون لک داشته باشید و چهره شما را درخشان‌تر نشان دهد.

امروزه گزینه استفاده از درمان سفید کننده پوست برای افراد قابل دسترس‌تر شده است تا بتوانند درخشش از دست رفته خود را بازگردانند و تیرگی پوست خود را از بین ببرند. در حالی که محصولات موضعی نیز کمکی برای سفید شدن پوست هستند، با کمک روش‌های زیبایی می‌توان تفاوت قابل توجهی را مشاهده کرد.

برای این که بتوانید در کمترین زمان ممکن به نتایج مورد نظر خود برای سفید شدن پوست برسید، باید از پزشکان و کلینیک‌های معتبر کمک بگیرید. برای این که با بهترین‌ کلینیک‌ها و متخصصین آشنا شوید، می‌توانید به سایت دکتر خوبه مراجعه کنید.

5-Mind-Blowingly-Effective-Tips-for-Skin-Whitening-in-Singapore-1.png

رایج‌ترین روش‌های سفید کردن پوست

برخی از روش‌های مشخص شده برای سفید کردن پوست شامل موارد زیر است:

لایه برداری شیمیایی: شامل استفاده از اسیدی است که سلول‌های مرده پوست را در سطح پوست حل می‌کند و آن را لایه برداری می‌کند تا ظاهری شاداب‌تر به پوست بدهد. همچنین به کاهش اسکارهای آکنه کمک می‌کند و بافت پوست را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، به درمان خطوط ریز و چین و چروک روی پوست کمک می‌کند تا ظاهر آن‌ها را بیشتر بهبود بخشد.

لیزر درمانی: با استفاده از پرتوهای نور متمرکز، نواحی تیره پوست را هدف قرار می‌دهد، که می‌تواند علائم تیره و علائم آسیب را از روی پوست حذف کند. ایده آل‌ترین سطح پوست برای این درمان، سطحی است که رنگدانه‌های نامنظم و علائم تیره روی آن به نظر می‌رسد. با کمک این فرآیند می‌توان رشد سلول‌های جدید پوست را تحریک کرد که روشن‌تر از رنگ پوست قبلی به نظر می‌رسد. برای درمان چندین بیماری پوستی از جمله ملاسما، اسکار آکنه و لکه‌های ناشی از افزایش سن مفید است.

درمان کازملان: این روشی است که برای اصلاح نواحی رنگدانه‌دار پوست با تنظیم تولید ملانین استفاده می‌شود. در حالی که تولید ملانین را در زیر پوست کنترل می‌کند، یک عمل اصلاحی از خود نشان می‌دهد. علت اصلی ملاسما و هایپرپیگمانتاسیون را هدف قرار می‌دهد، بنابراین آن را روشن‌تر نشان می‌دهد.

درمان گلوتاتیون: این یک گزینه درمانی موثر و ایمن برای جوانسازی پوست است که هدف آن کاهش علائم پیری است. همچنین به عنوان GSH شناخته می‌شود، نوعی آنتی اکسیدان طبیعی است که در بدن یافت می‌شود و با خنثی کردن حرکت رادیکال‌های آزاد و افزایش ایمنی عمل می‌کند. این دارو به شکل تزریقی تجویز می‌شود که به کاهش تولید آنزیم معمولی به نام تیروزیناز کمک می‌کند.

سایر محصولات روشن کننده پوست: هیچ کمبودی در محصولات روشن کننده پوست وجود ندارد که بتوان از آن‌ها برای بهبود رنگدانه روی پوست استفاده کرد. برخی از این محصولات عبارتند از آلفا آربوتین، آزلائیک اسید، اسید گلیکولیک، کوجیک اسید، رتینول و غیره. این محصولات مبتنی بر مواد شیمیایی فواید قابل توجهی برای پوست دارند و همچنین دارای خاصیت سفیدکنندگی هستند.

Skin-Whitening-Treatment.jpg

آیا وایتنیگ پوست دائمی است؟

اگر تحت درمان سفید کننده پوست هستید، این درمان دائمی باقی می‌ماند. با این حال، این فرآیند زمان زیادی طول می‌کشد تا نتایج را نشان دهد. این که آیا شما تحت درمان لایه برداری شیمیایی قرار می‌گیرید یا از محصولات مختلف روشن کننده پوست استفاده می‌کنید، نتایج بسته به مدت زمانی که محصول در آن استفاده شده است یا درمان انجام شده است، می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، ماندگاری درمان پوست به سبک زندگی شما و رژیم غذایی که برای حفظ اثربخشی درمان مصرف می‌کنید بستگی دارد. علاوه بر این، از شما خواسته می‌شود که یک روال اولیه مراقبت از پوست را دنبال کنید تا نتایج را نیز حفظ کنید.

عوارض جانبی احتمالی درمان‌های سفید کننده پوست

برخی عوارض جانبی وجود دارد که می‌تواند به دلیل درمان‌های سفید کننده پوست ایجاد شود. آن‌ها به شرح زیر است:

  • درمان‌های سفید کننده پوست می‌تواند منجر به کبودی پوست، خشکی پوست، افزایش حساسیت به نور خورشید، احساس سفتی، افزایش تورم و زخم شدن سطح پوست شود.
  • عفونت‌های پوستی نیز در نتیجه چنین درمان‌هایی امکان‌پذیر است که می‌تواند تغییرات قابل توجهی در بافت پوست ایجاد کند.
  • در برخی موارد، قرمزی و سوزش پوست نیز ممکن است رخ دهد.
  • گاهی اوقات، برخی از درمان‌های سفید کننده پوست می‌تواند منجر به هایپرپیگمانتاسیون یا مشکلات هیپوپیگمانتاسیون شود.

جمع‌بندی

پوست جدا از اینکه از ما محافظت می‌کند، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بصری بدن ما است. نرمی، لطافت و درخشندگی پوست به ما احساس سلامتی و اعتماد به نفس می‌دهد. حفظ پوست سالم به آسانی نیست. افزایش آلودگی و قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب تند موجب تیرگی پوست می‌شود. راه حل این مشکل سفید کردن پوست است.

اگر می‌خواهید برای سفید کردن پوست از روش‌های پزشکی استفاده کنید، با اسامی بهترین دکتر متخصص پوست و مو در تهران تماس بگیرید تا برای درمان سفید کننده پوست مشورت کنید و در کمترین زمان به پوست خود ظاهری درخشان هدیه دهید.

Share