رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد:

اجرای پزشک خانواده با حضور اینترن‌ها نیازمند تامین منابع است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت اهتمام جدی و همگانی در اجرای طرح پزشک خانواده با حضور کارورزان دوره پزشکی در مراکز بهداشتی و جامع خدمات سلامت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده با حضور کارورزان دوره پزشکی عمومی، اظهار کرد: پزشک خانواده موضوعی پایه‌ای در نظام سلامت است و باید طبق کوریکولوم جدید آموزشی توسط کارورزان پزشکی به درستی اجرایی شود و همه باید در اجرای این مهم اهتمام جدی و عملی داشته باشند.

وی با اشاره به کارآمدی نظام سلامت با اجرای طرح پزشک خانواده، افزود: پزشکان جوانی که در شبکه شروع به کار و از آن‌جا رشد می‌کنند در مدیریت بیماری‌ها و کاهش بار بیماری در بخش درمان بسیار فعالانه عمل می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تامین منابع مالی و ملزومات اجرای طرح پزشک خانواده تأکید کرد و گفت: اجرای پزشک خانواده با حضور اینترن‌ها نیازمند برخی از زیرساخت‌های کافی از جمله تامین منابع است و باید برای تحقق همه اهداف آن، در مراکز فراهم باشد.

آشوبی با اشاره به کاهش هزینه مردم با اجرای طرح پزشک خانواده، خاطرنشان کرد: اجرای پزشک خانواده و ارجاع الکترونیک موجب تامین سلامتی عمومی و کاهش هزینه‌های مردم می‌شود.

Share