محمد مهدی سرگل، کارشناس حوزه انرژی؛

عقب ماندگی‌های استان گیلان تنها با اعتماد به جوانان متخصص جبران می‌شود

محمد مهدی سرگل اظهار کرد: بستر مهم رشد و پویایی شهرستانهای رشت و خمام نیازمند زیرساخت‌هایی است که نقش حیاتی در حفظ و ارتقاء منافع و درآمد ساکنین آن دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد مهدی سرگل، کارشناس حوزه انرژی با تاکید بر لزوم توجه به ارتقای زیرساختهای شهرستانهای رشت و خمام اظهار کرد: بستر مهم رشد و پویایی این منطقه نیازمند زیرساخت‌هایی است که نقش حیاتی در حفظ و ارتقاء منافع و درآمد ساکنین آن دارد.

وی با اشاره به بی‌توجهی تاریخی و عقب ماندگی‌های صورت گرفته یادآور شد: کوتاهی در توجه به این مهم آسیب‌های جدی به سطح رفاه و درآمد همشهریان وارد داشته و عملا ما را با معضل بی‌کاری رو برو کرده است.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه نبود فرصت اشتغال موج مهاجرت جوانان تحصیل کرده و سرمایه انسانی به دیگر استان‌ها را در طی سالیان رقم زده، تصریح کرد: زیرساخت‌های صنایع استان ما دچار استهلاک و فرسودگی شده و در این راستا ناترازی حوزه انرژی نیز به افزایش مشکلات صنایع استان دامن زده است.

سرگل با بیان اینکه عقب ماندگی در ایجاد واحدهای صنعتی جدید و تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های موجود دغدغه‌ای است که تبعات آن اکثر خانواده را دامن گیر خود کرده است، افزود: جبران عقب ماندگی‌های توسعه استان در همه زمینه‌ها همت بزرگی را می‌طلبد که تنها با اعتماد به جوانان متخصص و با انگیزه دست یافتنی است.

Share