قیمت بالا و عجیب روسری زنانه

برای خرید روسری زنانه به خصوص الان که در ایام به اصطلاح شب عید هستیم با قیمت مناسب، برخی از راه‌هایی که می‌توان اتحاذ کرد.

روسری یکی از لباس های مهم و زیبایی است که خانم ها  برای تکمیل استایل خود و همچنین رعایت قانون شرع و عرف از آن استفاده می‌کنند. این پوشش ها در انواع مختلفی از جمله حریر، نخ، پلیسه، ژاکارد، مخمل و غیره وجود دارند و هر کدام خصوصیات و قیمت‌های متفاوتی دارند.

اما شور بختانه در سال های اخیر و با نوسانات نرخ ارز و نابسامانی های اقتصادی، وضعیت بازار روسری نیز دچار تغییرات عمده ای شده و در نهایت حجاب بانوان قیمت‌ بالایی پیدا کرده و خرید آن‌ برای بسیاری از زنان سخت و گاهی غیرممکن است.

عوامل مختلفی می‌توانند در قیمت بالای روسری‌ و البته شال تأثیرگذار باشند. برخی از این عوامل عبارتند از: کیفیت و نوع پارچه، طرح و رنگ‌بندی، لمه و نگین‌های استفاده شده، برند و اصالت روسری، تقاضا و عرضه بازار، هزینه‌های حمل و نقل و گمرک و غیره. این عوامل باعث می‌شوند که قیمت روسری‌های مجلسی و برند از روسری‌های ساده و عادی بیشتر باشد.

قیمت روسری در بازار جعفری

مرکز روسری فروشی های تهران بازار جعفری در بازار بزرگ تهران می باشد. مشاهدات میدانی در بازار جعفری حاکی از این است که قیمت محصولات با کیفیت قابل قبول در این بازار از حداقل ۱۰۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۳۵۰ هزار تومان برای محصولات شاخص تر به صورت عرف در اکثر فروشگاه ها عرضه می شود. در واقع قیمت این محصول علی رغم وفور آن در بازار و تولید کنندگان متعدد داخلی و واردات کافی، متاسفانه به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

بنابراین یک خانم با حجاب در صورتی که بخواهد برای حجاب خود یک پوشش سر حتی معمولی تهیه کند، می بایست هزینه نسبتا قابل توجهی را پرداخت نماید و این برای کشور اسلامی ما که داعیه دار توسعه فرهنگ اسلامی در کل جهان می باشد قابل توجیه نیست.

معیار قیمت گذاری روسری چیست؟

اگر سری به بازار بزنید خواهید دید که قیمت فروشگاه های مختلف روسری علی رغم کیفیت نسبتا شبیه آن ها به یکدیگر، قیمت کاملا متفاوتی دارند. متاسفانه قیمت گذاری در محصولات شال و روسری معیار قابل اتکایی ندارد. به این نحو مشاهده می شود که یک محصول که قیمت خرید آن برای مغازه دار تنها ۲۰۰ هزار تومان تمام شده، در فروشگاه به قیمت تا ۶۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

البته این موضوع بسته به موقعیت مکانی فروشگاه متفاوت است و در مناطق بالای شهر تهران، این معضل بیش از دیگر مناطق خودنمایی می کند. مخصوصا اینکه در این مناطق با توجه به کمتر بودن فروشگاه های حجاب، مخصوصا به دلیل حاشیه سود کمتر اینگونه محصولات، به نوعی دچار کمبود عرضه نیز می باشد.

بنابراین خانمی که قصد خرید یک روسری مجلسی برای مهمانی رسمی و مهم را داشته باشد یا باید زحمت مراجعه به مرکز شهر را به خود بدهد و یا اگر فرصت خرید از فروشگاه های آنلاین روسری را نداشته باشد، به ناچار از همان فروشگاه های موجود و به قیمت گزاف کالای مورد نیاز خود را خریداری کند.

در این شرایط کار مقرون به صرف مراجعه و خرید از فروشگاه های آنلاین معتبر روسری از جمله دیجیکالا، آذر شال، میس رز ، روسری انگور و پرند اسکارف است.

آیا روسری ارزان و مقرون به صرفه واقعیت دارد؟

خیر. این یک جواب بسیار صریح است. با افزایش هزینه ها و قیمت مواد اولیه و تولید و ارز و چندین معیار تاثیر گذار دیگر که در نهایت منجر به تورم سالیانه بیش از ۵۰ درصد می باشد، چطور ممکن است که روسری با قیمت زیر ۵۰ یا ۶۰ هزار تومان کیفیت مناسبی داشته باشد. با نگاه دقیق تر به اینگونه محصولات در می یابیم که آنها معمولا پارچه های با مواد غیر طبیعی تولید شده اند. علاوه بر آن با تنها یک بار شست و شو معمولا رنگ روسری دچار تغییر محسوس می شود و احتمالا پارچه نیز دچار ایراد خواهد شد.

در واقع این نوع روسری ها نیز مصداق گران فروشی می باشد چرا که به ازای همان مبلغ پرداختی، کیفیت مورد انتظار دریافت نمی شود و در برخی موارد خریدار حتی یک بار از محصول استفاده نخواهد کرد.

روسری نخی، ارزان با کیفیت و محبوب خانم ها

روسری نخی حتما یکی از پرکاربرد ترین محصولات حجابی در بین خانم ها می باشد. اگر چه این پوشش های سر به لحاظ راحتی محبوبیت بسیار زیادی بین بانوان دارند، ولی بسیاری محصولات نخی بسیار با کیفیت نیز وجود دارد که از آنها می توان در مجالس رسمی تر و مهمانی ها نیز استفاده کرد.

روسری حریر، لوکس و گران

قیمت روسری حریر با کیفیت در حال حاضر از ۲۰۰ هزار تومان شروع و به صورت میانگین حدود ۳۰۰ هزار تومان می شود و این به این معنی است که مثلا اگر یک خانم بخواهد استایل شخصی خود را با روسری شاخص تنظیم کند که احتمالا یکی از راحت ترین روش های تازه و نو به نظر رسیدن است می تواند با این مبلغ به هدف خود برسد. درست است که قیمت ۳۰۰ هزار تومان ( به صورت میانگین) برای یک حجاب سر احتمالا زیاد است، ولی این مبلغ هنوز در مقایسه با قیمت های میلیونی لباس های مجلسی و سنگین ناچیز است.

چگونه روسری را ارزان تر بخریم؟

برای خرید روسری زنانه به خصوص الان که در ایام به اصطلاح شب عید هستیم با قیمت مناسب، برخی از راه‌هایی که می‌توان اتحاذ کرد عبارتند از:

  • خرید از فروشگاه‌های اینترنتی که تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ای دارند
  • خرید از بازارهای عمده که قیمت‌های پایین‌تری نسبت به بازارهای خرده دارند
  • خرید از فروشگاه‌هایی که روسری‌های غیراصل و کپی را با قیمت‌های پایین‌تر از روسری‌های اصل می‌فروشند
Share