قالیباف در راه جهانی شدن بر کرسی ریاست نشست

تاثیرگذاری گستره جغرافیایی UCLG-MEWA در تحولات جهان بر دو پایه پیشرفت و عدالت مبتنی است در واقع گستره جغرافیایی UCLG-MEWA جهان نقش تعیین کننده ای دارد، این تاثیرگذاری رخ نمی دهد مگر آن که با اتکا به آموزه های الهی و باورو ظرفیتهای مادی و معنوی شهروندان به دو مسئله مهم پیشرفت و عدالت پاسخ مناسبی دهیم. پیشرفتی که به عدالت منجر شود و عدالتی نیز که به کرامت انسان ها بیانجامد.

تکمیلی :
به گزارش دیارمیرزا : دکتر قالیباف شهردار تهران با رای موافق اکثریت مطلق اعضا رئیس سازمان UCLG MEWA شد

محمدباقر قالیباف، شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران، در کنگره صبح امروز سازمان شهرهای متحد و حکومت های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه به عنوان رییس مجمع UCLG MEWA انتخاب شد.به گزارش خبرنگار دیارمیرزا، در این مراسم که صبح امروز در برج میلاد تهران برگزار شد، با اجماع اکثریت مطلق اعضا و به پیشنهاد شهردار غزه و رییس سابق مجمع UCLG MEWA ، محمدباقر قالیباف به عنوان رییس سازمان شهرداری ها، شهرها و حکومت های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه انتخاب شد.
+

به گزارش دیارمیرزا دکتر قالیباف در کنگره سازمان شهرهای متحد و حکومت های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه مطرح کرد :

– منطقه ما نه تنها ظرفیت های بالقوه رشد و پیشرفت همه جانبه را به واسطه منابع طبیعی از جمله منابع عظیم انرژی در خود جای داده بلکه در ایجاد موتور محرکه اقتصاد جهان نقش تعیین کننده ای دارد.

– در واقع گستره جغرافیایی UCLG-MEWA در تحولات کنونی و آینده جهان نقش تعیین کننده ای دارد، این تاثیرگذاری رخ نمی دهد مگر آن که با اتکا به آموزه های الهی و باورو ظرفیتهای مادی و معنوی شهروندان به دو مسئله مهم پیشرفت و عدالت پاسخ مناسبی دهیم.

– رسیدگی به موضوعات رشد اقتصادی، انسجام اجتماعی، آگاهی و مشارکت فراگیر شهروندان، دست یابی به شاخص های مطلوب سطح زندگی و تحقق حیات طیبه برای شهروندان همگی وظایفی است که شهرداران را به عنوان مرجع واسط میان انتظارات مردم و دولت ها با مسئولیتهای عظیمی روبرو می سازد.

– تمامی ظرفیت هایی که برای منطقه برشمردیم در کنار تلاش خستگی ناپذیر حکومت های محلی، امکان تحقق شکوفایی پیشرفت و عدالت و نظمی فراگیر برای همه ملت های منطقه را در خود دارد. اما وجود عوامل ناخواسته خارجی نظیر رژیِم صهیونیستی مانع جدی در راه دستیابی به این نظم سازنده و مولد در تمامی ابعاد است.

– پیشرفت و توسعه چنانچه نتواند به همراه عدالت در شهرها شکل گیرد، ناپایداری و چالش های انسانی شهرها را شدت خواهد بخشید.

– در جهان جدید، پیشرفت ها به طور منفرد نمی تواند در محیط های شهری دنبال شود. چرا که جهان بیش از گذشته شبکه ای شده است. بنابراین ایده پیشرفت باید در شبکه شهری، مقیاس ملی و مقیاس های منطقه ای و جهانی پیگیری شود

Share