رئیس پلیس راه استان گیلان خبر داد؛

وقوع ۳۰ درصد تصادفات فوتی گیلان در روزهای پایانی هفته

رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: با برررسی‌های به عمل آمده طی هشت‌ماه گذشته در گیلان، ۳۰ درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح در روزهای پایانی هفته رخ داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه استان گیلان در تشریح خبر وقوع ۳۰ درصد از تصادفت گیلان در روزهای پایان هفته  اظهار کرد: با توجه به تعطیلات آخر هفته‌ها و احتمال افزایش تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی گیلان نیاز است که رانندگان نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به منظور پیشگیری از تصادفات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته و تعطیلی ادارات، میزان سفر در سطح محورهای مواصلاتی گیلان نسبت به روزهای عادی روند افزایشی پیدا می‌کند، افزود: به تبع آن میزان تصادفات هم افزایش یافته به طوری که با برررسی‌های به عمل آمده طی هشت‌ماه گذشته در گیلان ۳۰ درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح در روزهای پایانی هفته یعنی پنجشنبه و جمعه رخ داده است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه پلیس ضمن تحلیل از وضعیت تصادفات در این ایام و آسیب‌شناسی محورهای پر تصادف و مستعد وقوع حوادث رانندگی، برنامه‌ریزی لازم برای حضور فعال‌تر در این مسیرها با محوریت برخورد با رانندگان متخلف و هنجارشکن انجام داده است، تصریح کرد: تمامی ظرفیت‌های قانونی موجود مانند توقیف خودرو دارای تخلفات حادثه‌ساز به مدت ۷۲ ساعت، اعزام رانندگان دارای رفتارهای هنجارشکنانه به مرجع قضائی و اعمال نمره منفی و غیره از اقدامات پلیس در این خصوص است.

این مقام انتظامی بیان کرد: خانواده‌هایی که در روزهای پایانی هفته قصد مسافرت دارند، نسبت به مدیریت زمان سفر خود به منظور تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه اقدام تا شاهد ترافیک در سطح محورهای برون‌شهری استان گیلان نباشیم.

سرهنگ صفاری تصریح کرد: کوچک‌ترین خطا، بزرگترین حادثه را رقم می‌زند و باید در روزهای پایانی هفته تمامی رانندگان با رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از سرعت و سبقت‌های مخاطره‌آمیز سفر خوبی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

Share